Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor het geval je laptop gestolen is.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor het geval je laptop gestolen is.

    Onderstaande link kan wel eens heel interessant zijn
    voor het geval je laptop gestolen werd !


  • #2
    Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

    ziet er interessant uit, maar waar stuurt het die mail dan naartoe? als de boef een mailtje aankrijgt in outlook (stel dat hij dat toevallig opent om te zoeken naar paswoorden od) met zijn adres erin, denk ik wel dat hij argwaan gaat krijgen
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

      Programma's die hun deugdelijkheid reeds hebben bewezen, maar niet gratis zijn:

      voor windows: http://www.absolute.com/en/lojackforlaptops/home.aspx
      voor mac: http://www.orbicule.com (belgisch product trouwens)
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

      Comment


      • #4
        Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

        het eerste wat een dief toch wel zal doen is dat toestel herinstalleren om zoveel mogelijk sporen van de vorige eigenaar te verwijderen, dus veel gaat zo een stukje software niet uihalen tenzij je met een dief te maken krijgt die echt oliedom is
        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

        Comment


        • #5
          Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

          Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
          het eerste wat een dief toch wel zal doen is dat toestel herinstalleren om zoveel mogelijk sporen van de vorige eigenaar te verwijderen, dus veel gaat zo een stukje software niet uihalen tenzij je met een dief te maken krijgt die echt oliedom is
          Als ze slim waren hadden ze een normale job Ik betwijfel trouwens sterk dat er veel mannen tussen zitten die in staat zijn om een toestel deftig te herinstalleren, tenzij ze een IT team hebben.

          Er zijn mensen die zelf zo een systeem opgezet hebben. Het eerste wat hun laptop doet is een connectie maken naar een obscure pagina op hun persoonlijke website waar niemand anders een connectie op maakt en daar dan het ip adres opslaan. Als je toegang hebt tot de logs van de webserver kan je zelfs een connectie laten maken op een foute pagina bij het opstarten en de informatie dan uit de logs gaan halen.

          Comment


          • #6
            Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

            Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
            het eerste wat een dief toch wel zal doen is dat toestel herinstalleren om zoveel mogelijk sporen van de vorige eigenaar te verwijderen, dus veel gaat zo een stukje software niet uihalen tenzij je met een dief te maken krijgt die echt oliedom is
            Is niet mogelijk met de programma's waarvan ik hierboven de link geplaatst heb (zit in bios en is ofwel wachtwoord protected of niet te uninstallen zonder hulp van de fabrikant).
            ttz een herinstallatie van de software maakt niets uit, de 'tracking software' blijft geinstalleerd.
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #7
              Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
              Is niet mogelijk met de programma's waarvan ik hierboven de link geplaatst heb (zit in bios en is ofwel wachtwoord protected of niet te uninstallen zonder hulp van de fabrikant).
              ttz een herinstallatie van de software maakt niets uit, de 'tracking software' blijft geinstalleerd.
              en een bios kan je niet overschrijven misschien?
              Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

              Comment


              • #8
                Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

                Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                en een bios kan je niet overschrijven misschien?
                Een bios kan je overschrijven, ware het niet dat de software (bij die ene fabrikant) in een niet toegankelijk deel van de bios zit.
                Met een gewone bios flash is het dus niet verdwenen.
                --
                Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                Comment


                • #9
                  Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

                  Er zijn inderdaad laptops op de markt die een anti diefstal chip op het moederbord hebben. Dit voorkomt dat bij herinstallatie het anti diefstal programma gewist wordt zoals jullie al aanhaalden.
                  Via een abonnement kan je die laptop laten registreren bij een dienst die de laptop na diestal voor u opspoort...
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                    en een bios kan je niet overschrijven misschien?
                    Nog wat extra info vanuit hun faq:

                    What happens if I flash my BIOS? Will I need to reinstall the software?
                    No. If the persistence module in the BIOS has been enabled, the self-healing capability will repair the Agent software and your computer will still be protected.
                    The enable/disable state of the persistence module is stored in a part of the BIOS that cannot be flashed to remove it.

                    Will LoJack for Laptops still work if I undergo an IMAC (install / move / add / change) process such as replacing a hard drive?
                    Yes. The BIOS-resident self-healing capability will survive IMAC procedures such as imaging, hard drive replacement or operating system changes, and will continue to protect your computer.

                    How easily can the Computrace Agent be removed from my computer?
                    Our Agent is one of the stealthiest and most tamper-resistant clients on the market. It is incredibly persistent and allows you to maintain a connection with each of your computers.
                    If our Persistence Module was embedded in the BIOS firmware of your computer during assembly, our Agent can survive operating system re-installations, hard drive reformats and even hard drive replacements.

                    What if an unauthorized user still manages to delete the Computrace Agent?
                    Our Agent employs a self-healing technology referred to as “persistence” that allows the Computrace BIOS-module (when the computer manufacturer embeds the Computrace Persistence Module into the BIOS or firmware of your computer) to essentially rebuild the Application Agent software even if the service is deleted.
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

                      Ik heb toch serieuze twijfels over deze soft.
                      Waarom zou een crimineel de gestolen waar in een netwerk steken ?
                      Wat als een crimineel de zaak omdraait?
                      Wat als die Prey software als een trojan op jouw PC geplaatst wordt en interressante info doorstuurd

                      Een dief doet het volgende met een laptop:
                      • zoekt fincanciele gegevens (rekeningnr/credikaartnummer ed. ) enz op je laptop;
                      • paswoorden ed;
                      • privegegevens voor afpersing ;
                      • full format van de harde schijf;
                      • laptop / PC slopen voor onderdelen;


                      Ik beschouw die soft als een SNAKEOIL, de enige beveiliging is
                      • paswoordbeschermin/encryptie van de harde schijf;
                      • een goede verzekering;


                      -m-
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

                        Ik denk dat de meeste dieven die bij een doordeweekse inbraak, de pc zo snel mogelijk probeert door te verkopen (voor een habbekrats). Ik denk dat er dan een grote kans is dat die vroeg of laat in een (internet) netwerk komt (en dus zijn gegevens kan doorseinen). Misschien is het dan wel de heler (of een onwetend slachtoffer) dewelke dan kan snappen, maar da's dan beter als niets.

                        Enfin, ik maak geen reklame voor die programma's, maar voor het kleine bedrag per jaar heb ik die software toch geïnstalleerd. Baat het niet, dan schaadt het allicht ook niet. (en ben je niet gerust over de data die over de lijn gaat, zet er dan even een sniffer op enkele dagen - want tegenwoordig is het bon ton om iedere softwaremaker te verdenken van malicious software of persoonlijke gegevens door te sturen naar de HQ's).


                        Of stel (I know, heel optimistisch) dat ze hier deze nacht gans mijn huis komen leeghalen (tv's, computer, ...).
                        Stel nog eens dat de (domme) dief bij hem thuis mijn gestolen pc aan het internet hangt --> dief gekend en misschien vinden ze mijn tv's ook nog bij hem thuis
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor het geval je laptop gestolen is.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
                          Ik denk dat de meeste dieven die bij een doordeweekse inbraak, de pc zo snel mogelijk probeert door te verkopen (voor een habbekrats). Ik denk dat er dan een grote kans is dat die vroeg of laat in een (internet) netwerk komt (en dus zijn gegevens kan doorseinen). Misschien is het dan wel de heler (of een onwetend slachtoffer) dewelke dan kan snappen, maar da's dan beter als niets.

                          Enfin, ik maak geen reklame voor die programma's, maar voor het kleine bedrag per jaar heb ik die software toch geïnstalleerd. Baat het niet, dan schaadt het allicht ook niet. (en ben je niet gerust over de data die over de lijn gaat, zet er dan even een sniffer op enkele dagen - want tegenwoordig is het bon ton om iedere softwaremaker te verdenken van malicious software of persoonlijke gegevens door te sturen naar de HQ's).



                          Of stel (I know, heel optimistisch) dat ze hier deze nacht gans mijn huis komen leeghalen (tv's, computer, ...).
                          Stel nog eens dat de (domme) dief bij hem thuis mijn gestolen pc aan het internet hangt --> dief gekend en misschien vinden ze mijn tv's ook nog bij hem thuis

                          Nee. Zo gaat het niet. De doorverkopers hebben snel geld nodig. (drugs enz) En naar wie gaat dan de laptop. Juist ja. zie mijn post hoger.

                          -m-
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment

                          Working...
                          X