Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

    Kinderopvang moet sluiten wegens klachte geluidsoverlast.

    What the fuck ?

    Moeten straks onze kinderen afgezet worden op het industrieterrein of zo ?
    Jeezes, diegenen die klagen zijn vergeten wat het is om kind te zijn of zelf jonge kinderen te hebben.

  • #2
    Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

    Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    Kinderopvang moet sluiten wegens klachte geluidsoverlast.

    What the fuck ?

    Moeten straks onze kinderen afgezet worden op het industrieterrein of zo ?
    Jeezes, diegenen die klagen zijn vergeten wat het is om kind te zijn of zelf jonge kinderen te hebben.
    Vroeger werden kinderen niet "opgesloten" in crèches, speelpleinen en noem maar op.
    Nu heb je overal "kernen" waren een groot aantal kinderen spelen en "lawaai" maken.
    Die speelplaatsen zijn vaste plaatsen.

    Vroeger (weer vroeger ja) speelden wij op het veld van een boer, in een wei naast
    een beek en een groot aantal kinderen was er enkel op school of als we op kamp gingen
    tijdens de vakantie.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

      Tja, ik herinner mij dit ook zo Theokus
      Nikon D90

      Comment


      • #4
        Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

        Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
        Tja, ik herinner mij dit ook zo Theokus
        idem dito.
        En toen waren er ook nog moeder aan de haard en grootouders die zich belangeloos inzetten voor de kinderopvang.
        Nu worden kinderen gedumpt samen met andere huisdieren.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
          Nu worden kinderen gedumpt samen met andere huisdieren.
          Henri
          Wel sorry, maar dat vind ik een verkeerde instelling, als je getrouwd bent en 2 kinderen hebt, en een huisje wil, MOET je ze dan niet wegdoen ??? ALs de belastingen 2 verdieners niet zo straften dan was het misschien nog...
          Mijn dochter heeft 2 kinderen, en heeft een huis gekocht... Wil jij ze opvangen? Dan zijn er dat maar 2 in uw gezin en niet teveel lawaai.
          ( genen bang, zijn ouders en wij, doen het om beurten, dus dat is opgelost
          Maar wij in den tijd zelf, hebben onze kinderen wel naar de créche moeten doen, mijn vrouw werkte, en ik ook, en naar "vava en moemoe" doen, was toen geen optie, ( woonden toen niet meer in hetzelfde dorp, we zijn "verhuist" toen we getrouwd waren.) En ze telkens 's morgens om 6 uur op te roepen, om dan 20 minuten te rijden was nog minder vonden we, dan ze naar de chréche te doen.

          Comment


          • #6
            Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

            De mensen kunnen van elkaar niet veel meer verdragen en een kind dat geen lawaai(????) maakt is gewoonlijk een ziek kind.
            Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

            Comment


            • #7
              Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
              De mensen kunnen van elkaar niet veel meer verdragen en een kind dat geen lawaai(????) maakt is gewoonlijk een ziek kind.
              Ben ik het 100% mee eens.

              Daarom heb ik géén kinderen omdat ik die verantwoordelijkheid niet wil dragen.
              Plus ik zou een groot deel van mijn vrijheid kwijt zijn gedurende mijn verdere leven.
              Dat is mijn (doordachte) keuze Pechje
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                Als je met je kinderen ergens op bezoek gaat ga ik er toch van uit dat je de kinderen ietwat onder controle houdt wat schreeuwen en rondlopen betreft. Maar dat gebeurt zelfs niet meer.

                Comment


                • #9
                  Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                  Ik kan de reactie's van overlast wel begrijpen. Langs de andere kant is een beetje verdraagzaamheid op zijn plaats.
                  Ik lees hier van we MOETEN wel met 2 gaan werken tegenwoordig, dat kopt omdat we allemaal de grote luxe willen (op reis gsm en andere snufjes...enz) en daar moeten we met 2 voor gaan werken. Of we met al die luxe zoveel gelukkiger zijn dan onze (voor)ouders waar enkel vader ging werken is nog de vraag.

                  Ik was onlangs bij een klant en die woonde achter een speelplaats van een school, mijn eerste reactie was ook amai hier zou ik niet willen wonen

                  Kinderen moeten kunnen spelen, hebben we vroeger ook gedaan, de mensen die toen in de buurt van een school woonden moesten onze herrie er ook bij nemen. Zouden we dan met zn allen zoveel onverdraagzamer geworden zijn ??? Misschieni wel!

                  En wie is was er eerst de buur die klacht neer heeft gelegd of de creche. Stel, je bent op pensioen en je woont al 40 jaar in de wijk en plots komt daar een creche naast je deur...

                  mir
                  Last edited by mir; 9 juli 2010, 19:35.
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Nu worden kinderen gedumpt samen met andere huisdieren.

                    Henri
                    Dit vind ik er nog niet redelijk ver over....

                    Ik heb twee kindjes en ik moet die òòk naar een opvang doen in de vakantie. Mijn hart bloedt élke keer opnieuw maar het kan gewoon niet anders, we moéten met twee werken of we komen gewoon niet rond. Zo simpel is het. Ons kindjes zullen er ons niet minder graag om zien.

                    Maar.... Mr. Henri zegt dat ik mijn kinderen dump....

                    Vroeger konden vele gezinnen rondkomen met 1 wedde.... want vroeger kostte een normaal gemiddeld huis(je) geen 250,000 euro gelijk het NU doet, en kostte een blikje cola geen 50 Bef gelijk het nu doet, een brood geen debiele 2,5 euro... Alles is gewoon verdubbeld of verdriedubbeld sedert toen ik een pagadder was. Zijn de lonen verdubbeld of verdriedubbeld... Ik dacht het niét...

                    Maar... Mr. Henri zegt dat ik mijn kinderen dump.

                    En nee, we hebben geen dure auto, en we wonen in een sociale wijk waar we een huisje gekocht hebben. Mijn vrouw is verpleegster , ik ben zelfstandig en moet momenteel véchten ... Mijn vrouw heeft meer dan ik maar... Ik wil, zoals elke ouder, dat mijn gasten mooie kleerkes aanhebben en zo nu en dan wat mee kunnen doen met een rage op school... Zonder ze te behangen met McGregor en Donaldson , en 4 verschillende Nintedo's / PSP's /Wii's enz... Eentje vonden we genoeg en met kleren van de H&M zijn ze ruim tevreden ( en ik ook )...

                    Maar... Mr. Henri zegt dat ik mijn kinderen dump.

                    Misschien moet mijn vrouw dan thuisblijven, ons GSM's buitensmijten, Alleen nog kleren van de Zeeman en de Wibra aandoen en hele dagen fret van den Aldi eten ? Zullen ze dan gelukkig zijn , ons kinderen ?

                    Mr. Henri verdient misschien meer dan genoeg om zijn vrouw thuis te laten blijven bij zijn kinderen... ? Of misschien hééft Mr. Henri gewoon geen kinderen, maar dan vind ik dat hij zulke uitspraken achterwege mag laten, die elke hardwerkende ouder die het beste wil voor zijn kroost, totaal voor schut zet...

                    Mr. Henri.. Ik "dump" mijn kinderen niet en ze zijn ook geen "huisdieren" zoals U Uw zin zo taalkundig formuleert ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

                      Kinderen moeten kunnen spelen, hebben we vroeger ook gedaan,
                      Er van uitgaan dat spelen gelijk is aan schreeuwen - en dit gebeurt meer en meer omdat de ouders te mottig zijn de kinderen wat in te tomen - vind ik dan weer fout.
                      Mijn gedacht

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik lees hier van we MOETEN wel met 2 gaan werken tegenwoordig, dat kopt omdat we allemaal de grote luxe willen (op reis gsm en andere snufjes...enz) en daar moeten we met 2 voor gaan werken. Of we met al die luxe zoveel gelukkiger zijn dan onze (voor)ouders waar enkel vader ging werken is nog de vraag.
                        mir
                        Wij hebben altijd met 2 gewerkt, en zijn vanaf dat de kinderen er gekomen zijn, nooit meer op vakantie geweest. Akkoord heb een huis, en nen auto, en de kinderen hebben mogen leren tot zolang ze het wilden, maar "grote luxe ??? ".
                        En akkoord, mijn vader werkte en "ons moe" bleef thuis ( 5 kinderen (Y) ) maar vroeger kon je 1 "pree" toekomen. Een varken vetmesten, en tegen de notenboom... ( dat moet ik nu nog eens proberen hier in mijnen hof een varken zetten, en als den tijd rijp is tegen de notenboom, gaya en haccp op mijne kop, en de buren een proces aan mijn been lappen zeker Als je dat nu doet, 1 verdiener : geen huis ( altijd huur blijven betalen ), en als je dan nog wat kinderen hebt, hoeveel schiet er dan nog over ?? Stuur ze eens naar school en gedaan met luxe : 1 pree en kinderen nu : niet leefbaar meer denk ik ( misschien wel leefbaar , maar dat is het , en niks meer.)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                          tijden veranderen, jammer genoeg in de verkeerde zin.

                          ik weet nog dat ik bij mijn grootouders op straat speelde (nog geen 15à20 jaar geleden) en da was altijd met een 5 a 10 andere.
                          nooit iets gehoord, nooit problemen. en stil waren we niet.

                          straks moet het op't strand, zwemvijver, recreatiegebied, camping, ... ook stil zijn omdat sommige mensen willen genieten van de rust.
                          't is te erg voor woorden


                          1 raad als ge stilte wilt bouw u een geluidsdichte kamer.
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                            Kinderopvang moet sluiten wegens klachte geluidsoverlast.

                            What the fuck ?

                            Moeten straks onze kinderen afgezet worden op het industrieterrein of zo ?
                            Jeezes, diegenen die klagen zijn vergeten wat het is om kind te zijn of zelf jonge kinderen te hebben.
                            Ach, als 't da maar is Hier al een aantal jaren een onvriendelijke 'buurman' van 2 huizen verder die de politie erbij haalt omdat er teveel kinderlawaai is... En neen, mijn kinderen zijn niet ongemanierd of zitten de hele buurt onder te gillen, ze spelen 'gewoon'...

                            Ik kijk de laatste tijd meer en meer op van al die onverdraagzaamheid, niet alleen op dit vlak

                            Henri, ik vind je uitspraak toch ook wel wat kort door de bocht. Ik begrijp de frustraties en reactie van tommm dan ook heel goed. De vakanties zijn ellenlang. Tel maar eens al die dagen op. Het is niet altijd voor iedereen even gemakkelijk om dit op te vangen. En dan die schooluren, zelfs met een 4/5 ouderschapsverlof moet een mens zijn kinderen nog in de opvang laten.
                            En ja, je zou kunnen zeggen, het is prioriteiten stellen, maar ondanks de mogelijkheden van ouderschapsverlof, tijdskrediet, het is niet altijd voor iederee mogelijk, noch praktisch, noch financieel.
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moeten onze kinderen straks naar het industrieterrein ?

                              Precies 't goeie forum voor dit draadje: Chit Chat !

                              Met populistische en goedkope slogans en dooddoeners anderen veroordelen getuigd ook van weinig verdraagzaamheid. of niet?
                              'k heb hier nog nergens een ernstig, gefundeerd voorstel tot oplossing gelezen......
                              dju ja, ......Chit Chat
                              Een ander draadje kan evengoed de balkende ezel of kraaiende haan zijn.
                              Ook de nieuwe buurtwinkel , jeugdhuis of herberg kan een draadje zijn ,nee ?
                              very funny allemaal, tot het reeel word.....
                              Bedenk ieder stilletjes voor zich , als het JOU overkomt wat we dan zouden doen.......

                              ******IK weet het !!!!!!!! *******
                              Je onverdraagzaam noemen
                              A.G.
                              Canon met wat vergroot-gLas en een bougieke om bij te lichten.

                              Comment

                              Working...
                              X