Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Icarus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Icarus

    Gisteren ben ik speciaal naar blauwtje op zoek gegaan, en dit is dan m'n eerste blauwtje van dit jaar:



    Last edited by Surione; 9 juli 2010, 09:23. Reden: Verkeerde naamgeving
    Facebook
    Flickr
    500px

  • #2
    Re: Icarus

    Heel mooi !!
    Maar zonder afbreuk te doen aan deze foto, vraag ik me af of de vleugel niet 100% scherp moet zijn om perfect te zijn ?

    Heb deze avond zelf ook wel vlinders proberen shooten, maar heb ook vaak dat de vleugelrand onscherp is... Durfde deze niet posten, omdat ik vrees dat dit "een must" is ?
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Icarus

      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Heel mooi !!
      Maar zonder afbreuk te doen aan deze foto, vraag ik me af of de vleugel niet 100% scherp moet zijn om perfect te zijn ?

      Heb deze avond zelf ook wel vlinders proberen shooten, maar heb ook vaak dat de vleugelrand onscherp is... Durfde deze niet posten, omdat ik vrees dat dit "een must" is ?
      Ach perfectie, ik hou niet zo van 'moeten'. Maar als je er echt naar streeft, ja dan wel. Misschien als ik eens goed in m'n foto's blader dat er tussen zitten die helemaal scherp aan de vleugels zijn, maar hier vond ik het licht mooier
      Facebook
      Flickr
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Icarus

        Prachtige foto, dat de rand van de vleugel niet scherp is stoort mij niet echt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Icarus

          een mooie foto is niet persé een scherpe foto (mijn gedacht hé), maar een samenspel van compo, bg en het onderwerp zelf...regels zijn er om doorbroken te worden...en deze vind ik heel mooi!

          groetjes
          hilde
          groetjes
          hilde

          Comment


          • #6
            Re: Icarus

            Foto op zich is wel goed, maar in die pose probeer ik ze zelf toch volledig scherp te krijgen, dat oogt naar mijn mening toch iets netter. Camera gewoon nog een klein beetje kantelen zodat alles in het scherptevlak komt te liggen.

            Is trouwens geen Icarusblauwtje maar Bruin blauwtje (Aricia agestis).
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Icarus

              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Foto op zich is wel goed, maar in die pose probeer ik ze zelf toch volledig scherp te krijgen, dat oogt naar mijn mening toch iets netter. Camera gewoon nog een klein beetje kantelen zodat alles in het scherptevlak komt te liggen.

              Is trouwens geen Icarusblauwtje maar Bruin blauwtje (Aricia agestis).
              Ik was zeer aan het twijfelen, en heb vergeleken met het cirkeltje, en ik kwam er maar niet uit. Dank je!
              Facebook
              Flickr
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Icarus

                De verschillen zijn subtiel maar duidelijk: de streepjes op de franje, ontbrekende stip op de voorvleugel en het typische patroon van stippen op de ondervleugel: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=13038.0
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Icarus

                  Alvast een proficiat met je eerste blauwtje.
                  Geeft een heerlijk gevoel als je ze dan nog zo mooi op plaat kan zetten.
                  Klassieke doch immer mooie compo en pose. En het beetje blauwe lucht erbij is hier zeker een meerwaarde. Topjes van de vleugels scherp, zou het voor mij helemaal af maken aangezien deze pose zich daar uitermate voor leent.

                  Comment

                  Working...
                  X