Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groepsfoto en portretfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groepsfoto en portretfoto's

    Hallo iedereen

    binnenkort moet ik een groepsfoto nemen, van ons team van huisartsenpraktijk en dietiste. Dit zal buiten op een bbq gebeuren. Hopelijk is het mooi weer, en kunnen we dit dus buiten doen.
    Graag had ik wat tips gehad, voor als het buiten zou zijn, en voor als het binnen zou zijn.
    Mijn materiaal staat in mijn handtekening (en heb een statief, die niet zoveel waard is).

    Greetz
    Buzzekeueh
    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
    SITE

  • #2
    Re: Groepsfoto en portretfoto's

    ik ben geen expert maar zou zeggen: scherpstellen op de ogen, diafragma van f/8 of kleiner om iedereen scherp te krijgen, opletten dat iedereen de ogen open heeft, zien dat sommige hun jasje dicht hebben (of allemaal open maar geen mengeling), opletten met schaduw maar ook met fel zonlicht (want dan pitsen ze hun ogen dicht)
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Groepsfoto en portretfoto's

      Als het zo'n zonnig dag is als vandaag, zal je best wat moeten inflitsen om die harde contrasten (schaduwen) wat te verzachten. Ook oppassen voor overbelichte plekken moesten ze hun witte pakjes aantrekken (of voor BBQ-sausjes)
      Last edited by Sam Jae; 8 juli 2010, 14:31.

      Comment


      • #4
        Re: Groepsfoto en portretfoto's

        Buiten of binnen ik zou zeker een flits op de camera zetten
        neem voldoende afstand en werk niet op groothoek om alles der op te krijgen
        probeer boven de 50mm brandpunt te werken. Diafragma bijvoorkeur F8

        Tip voor de ogen: je vraag net voor de opname aan iedereen de ogen te sluiten en op de derde tel de ogen te openen, dan neem je de foto op de vierde tel.

        Statief is nodig voor compositie en een draadontspanner is ook erg handig

        MVG, Jeff c.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Groepsfoto en portretfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Buiten of binnen ik zou zeker een flits op de camera zetten
          neem voldoende afstand en werk niet op groothoek om alles der op te krijgen
          probeer boven de 50mm brandpunt te werken. Diafragma bijvoorkeur F8

          Tip voor de ogen: je vraag net voor de opname aan iedereen de ogen te sluiten en op de derde tel de ogen te openen, dan neem je de foto op de vierde tel.

          Statief is nodig voor compositie en een draadontspanner is ook erg handig

          MVG, Jeff c.
          draadontspanner en afstandsbediening staan op het verlangenlijstje
          Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
          SITE

          Comment

          Working...
          X