Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gehoortest :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gehoortest :)

    Jongeren onder de 25 zouden deze toon duidelijk moeten kunnen horen.

    Ik kan 'm nog net horen als ik de volumeknop opendraai maar ik zit dan ook al een heel eind boven de 25 Het klinkt meer als het geluid van het testbeeld op tv dan op een mug.

    http://theoatmeal.com/quizzes/sound/
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

    Be careful who you shoot; they may shoot back

  • #2
    Re: Gehoortest

    Wat een vervelend geluid is dat zeg, doet pijn aan mijn oren
    'k Hoop dat ze zo'n ideetjes hier niet gaan krijgen want dan kan ik niet meer gaan shoppen

    Comment


    • #3
      Re: Gehoortest

      Kon het goed horen met volume op 24 % en ben ook al meer dan 25.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Gehoortest

        Ik kon hem ook goed horen en ben al 44 jaar boven de 25.
        Nu weet ik waar mijn vluchtgedrag in winkelcentra vandaan komt.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Gehoortest

          Ik ben er al 243 of zo en kan dat geluid nog horen.

          Comment


          • #6
            Re: Gehoortest

            Met de knop half open hoor ik het goed en m'n gehoor is zeker niet van het beste,heb constant geruis...hoe stiller het is hoe meer last ik er van heb.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Gehoortest

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Met de knop half open hoor ik het goed en m'n gehoor is zeker niet van het beste,heb constant geruis...hoe stiller het is hoe meer last ik er van heb.
              Erg hé, ik heb dit al jaren!
              Had in het begin er vrij moeilijk mee, ben er zeker het eerste maand erg ziek van geweest.
              Bij mij zijn het precies straaljagers en als het weer gaat veranderen verandert die toon, ik ben dus een wandelend weerstation.
              Het ergste is dat ik de klanken niet meer kan filteren.
              Ik hoor bijvoorbeeld een auto naderen maar kan nooit zeggen uit welke richting die komt.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Gehoortest

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Erg hé, ik heb dit al jaren!
                Had in het begin er vrij moeilijk mee, ben er zeker het eerste maand erg ziek van geweest.
                Bij mij zijn het precies straaljagers en als het weer gaat veranderen verandert die toon, ik ben dus een wandelend weerstation.
                Het ergste is dat ik de klanken niet meer kan filteren.
                Ik hoor bijvoorbeeld een auto naderen maar kan nooit zeggen uit welke richting die komt.


                Grtz, RF
                ik heb er ook al meer dan achtien jaar op zitten dat het voor mij niet meer stil is
                steeds die piepende toon het kan soms vervelend zijn
                gesprekken volgen van meer dan drie personen te gelijk kan ik al jaren niet meer moet me steeds concentreren op 1 persoon
                en het gekke is als ik er op uit trek om mijn fotokes te maken heb ik er minder last van
                of wel komt het omdat ik me op andere dingen concentreer
                zoals beestjes en dergelijke
                of als ik moe ben dan kruip ik van ergernis in bed en val direct in slaap dan hoor ik het ook niet meer
                je leert er mee leven ook al is het op sommige dagen om er gek van te worden
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Gehoortest

                  Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                  ik heb er ook al meer dan achtien jaar op zitten dat het voor mij niet meer stil is
                  steeds die piepende toon het kan soms vervelend zijn
                  gesprekken volgen van meer dan drie personen te gelijk kan ik al jaren niet meer moet me steeds concentreren op 1 persoon
                  en het gekke is als ik er op uit trek om mijn fotokes te maken heb ik er minder last van
                  of wel komt het omdat ik me op andere dingen concentreer
                  zoals beestjes en dergelijke
                  of als ik moe ben dan kruip ik van ergernis in bed en val direct in slaap dan hoor ik het ook niet meer
                  je leert er mee leven ook al is het op sommige dagen om er gek van te worden
                  Dat zijn voor mij de moeilijkste momenten !
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gehoortest

                    Inderdaad als je ergens geconcentreerd mee bezig bent "hoor" je het niet meer.
                    Bij gesprekken mag ik mij concentreren op één persoon, het lukt mij niet.

                    En slapen kan ik ook al niet zonder slaappil.
                    En als het stil is, is het inderdaad soms om er gek van te worden.
                    Ik heb vooral veel last als er een laagdruk gebied afkomt, dan gaan die straaljagers bij momenten nog een toontje hoger draaien.

                    Ik hoop ten laatste volgende maand gehoor apparaatjes te hebben.
                    Heb er al eens gehad maar deze waren helemaal niet comfortabel en ook niet zo denderend.
                    Deze apparaatjes zijn echter sterk geëvolueerd nu, zelfs Boogie Boy draagt er.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gehoortest

                      Volgens mij lijken de meeste posters ernstige last te hebben van tinnitus.
                      Helaas in het algemeen onbehandelbaar behalve dat het met technieken draaglijker kan worden gemaakt.
                      Zelf ben ik er nog steeds vrij van. Onlangs ook besloten absoluut niet meer naar het Concertgebouw te gaan bij symphonieorkesten. Daar wordt gehoorbeschadigend hard gespeeld. Trouwens Discotheken heb ik na 1 bezoek in mijn rijpe jeugd altijd gemeden.
                      Ook bij Festivals wordt de geluidsversterking meestal verzorgd door gehoorgestoorde technici.
                      Overheidsnormen zijn er wel maar ze worden niet nageleefd en ook niet voldoende gehandhaafd. Helaas.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gehoortest

                        Aaarrrgghh mijn oren...
                        Ik ben ook geen 25 meer maar zit toch dichter bij de 25 dan bij de pensioenleeftijd

                        Ik ben trouwens op zoek naar een goed(kop)e decibelmeter want ik kan soms moeilijk inschatten of het volume van iets te luid staat. Als ik bv. muziek op mijn pc afspeel kan ik het volume regelen met het algemeen volume, het volume van de mediaspeler (Winamp) en de draaiknop op de boxen zelf.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gehoortest

                          Ik hoor er helemaal niets van ... maar mijn speakers staan dan ook niet op.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gehoortest

                            Straks word ik 55 en ik hoor het.
                            Blijkbaar ben ik de enige niet.
                            Hoeveel Hz zou die toon zijn?
                            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gehoortest

                              Jarenlang de goede gewoonte gecultiveerd om met een koptelefoon op naar de mooiste
                              muziekjes te luisteren. Nu hoef ik geen koptelefoon meer op te zetten, de zee is er voor
                              in de plaats gekomen. Altijd. Soms fluisterend maar af en toe een storm. Dan doe ik geen
                              oog dicht. Ik denk dat ik de prijs betaal om veel te veel van al die schoonheid te smullen.
                              Maar in het begin panikeerde ik toch even. Ik dacht dat ik een tumor had. Ik had al mijn
                              scalpel en materiaal afgewassen en klaar gelegd om me te opereren. (Wat je zelf doet,
                              doe je beter.) En nu leef ik er al zolang mee... Als het al een tumor was, dan is hij weg
                              gejaagd door het lawaai in mijn kop.
                              Last edited by doudeke; 9 juli 2010, 11:25.

                              Comment

                              Working...
                              X