Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strandvakantie Kenia ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strandvakantie Kenia ???

    Momenteel is er een promotie voor 1 week strandvakantie nabij Mombasa Keniavoor 760 euro per persoon all inclusive. Wil je dan ter plaatse enkele uitstapjes doen komt er nog wel wat euro's bij. bvb 2 dagen naar tsavo east paerk is +-200 euro extra voor 2 personen.

    Nu ben ik eens aan het kijken om alles zelf naar wens te regelen:
    Voor een vlucht alleen zou op 431 per persoon komen brussel/mombasa en retour.

    Neem dan 4 dagen in Voi Wildlife Lodge in Tsavo east park : 597 euro
    Daarna 3 nachten in Sentino beach resort: 324 euro
    Kom je aan het totaal bedrag van 1783 euro voor 2 personen.
    Terwijl de strandvakantie zonder uitstapjes op 1520 euro zou komen.

    Er zijn voor de eerste reis nog extra kosten voor vervoer van luchthaven naar Tsavo East en daarna naar het hotel in Mombasa en terug naar luchthaven. Heb geen idee wat deze kosten zijn.

    Wat zouden jullie doen??
    We zijn niet echt strandliggers maar wil het wel iets rustiger aan doen deze keer.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Strandvakantie Kenia ???

    Ik zou toch eerst navragen hoeveel volledige dagen of nachten je op locatie bent.
    Als men je laat vertrekken om 20h 's avonds en terugkomen om 6h 's morgens, dan ben je al 2 dagen vakantie kwijt van je week.
    Per werkelijke volledige vakantiedagdag kom je dan al dichter in de buurt van de prijs als je alles zelf regelt.

    Comment


    • #3
      Re: Strandvakantie Kenia ???

      In hun arrangement zitten 2 dagen safari. In het jouwe 4. Aangezien een safari lodge duurder is dan een beach lodge is het prijsverschil dus perfect normaal.

      Ik ben er van overtuigd dat, als je ook zou gaan voor dezelfde strand/safari verdeling, je prijs nagenoeg gelijk zou zijn.

      Zeker als je de kwaliteit mee in rekening neemt. Want daar zit hem net de kneep. Een aanbod van een tour operator kan gelijkwaardig lijken, en zelfs iets goedkoper zijn dan "DIY", maar ik ben tot op heden nog geen enkel safari-gerelateerd touroperator produkt tegengekomen dat evenwaardig is als een arrangement dat je zélf regelt. Tenzij misschien bij de onpersoonlijke, "industriële" lodges. Je weet wel; van die mastodonten waar de kamers genummerd zijn, waar ze je naam niet kennen en waar ook jij hun naam niet kent.

      Concreet bedoel ik;
      - die twee dagen safari geregeld vanuit de tour operator = vanuit het standpunt van de safari lodge ben je eerder een "dagjestourist". Je wordt in een jeep gepropt tot die overvol zit, je krijgt een gids zonder ervaring, enz...
      - de safari die je zélf regelt; men kent jou en je persoonlijke wensen (wat betreft fotografie en interesses bvb) en men houdt daar rekening mee. En je gids is tenminste iemand die zélf kan spotten ipv naar zijn radio te luisteren.

      Mijn raad aan jou, en aan iedereen in feite, is dan ook: wat betreft safaris: STEEDS DIY!

      Mvg,

      J.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Re: Strandvakantie Kenia ???

        Wij zijn in maart met eenzelfde promotie eventjes over & weer geweest (laatste week voor het regenseizoen, nu zijn het de eerste promoties na het regenseizoen). Vlucht viel verrassend goed mee: 's avonds vertrokken, 's anderendaags om 10u in het hotel en 7 nachten later met een dagvlucht terug. Je komt dus niet groggy van een nachtvlucht weer thuis. Safari gedaan (zoals iedereen), wat gedoken en verder rustig in de schaduw wat gelezen.

        Enkele bedenkingen:
        - tijdens de safari zaten we met 3 koppels in een busje, maar we logeerden elk in een andere lodge. Dit resulteerde in heel wat tijdsverlies. Dus zoek misschien eerst gezelschap en dan een beachboy die het regelt (via het hotel/operator was het iets duurder en wij wilden die mannen wel iets gunnen).
        - strandliggen is er omwille van de beachboys en verkopers niet echt bij
        - je zit net na het regenseizoen, dus niet ideaal voor safaris

        Hoewel deze vakantie zeer goed meeviel (ons allereerste tripje 'uit een boekske' ), zijn we eerder van plan om het in de toekomst weer zelf te regelen (en dachten ook aan een dezelfde safari/strandverhouding als jij). Optie B dus wat mij betreft.

        PS1: tenzij je een liliputter bent, neem dan zeker de upgrade in het vliegtuig (als je met de charter meevliegt tenminste).
        PS2: op de Belgische vlucht waren er enkel nog plaatsen vrij in 'economy', op de Nederlandse vlucht was dit net omgekeerd. Sommige dingen zitten er echt wel ingebakken.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: Strandvakantie Kenia ???

          Bedankt voor de reacties. We beseffen heel goed dat 1 week veel te kort is maar het kan niet anders, verlof is op .
          Het is wel zo dat we het allemaal wat rustiger willen aandoen en niet zoals anders alles zelf regelen en elke dag een andere lodge.
          De 2 daagse safari die bij de strand vakantie zit is niet van het reisbureau zelf maar van een beach boy waar ik de gegevens van heb gekregen. Een Nederlander die reeds met hem gewerkt heeft en best tevreden was.

          Als we alles zelf moeten regelen zitten we ook nog met de kosten om van de luchthaven naar het park te geraken (200km) en daarna naar het beach hotel.
          We gaan er nog eens goed over nadeken, feit is ook als je van die 7 nachten die al betaald zijn 1 nacht elders gaat overnachten je eigenlijk 2 overnachtingen betaald.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Strandvakantie Kenia ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Concreet bedoel ik;
            - die twee dagen safari geregeld vanuit de tour operator = vanuit het standpunt van de safari lodge ben je eerder een "dagjestourist". Je wordt in een jeep gepropt tot die overvol zit, je krijgt een gids zonder ervaring, enz...
            - de safari die je zélf regelt; men kent jou en je persoonlijke wensen (wat betreft fotografie en interesses bvb) en men houdt daar rekening mee. En je gids is tenminste iemand die zélf kan spotten ipv naar zijn radio te luisteren.

            Mijn raad aan jou, en aan iedereen in feite, is dan ook: wat betreft safaris: STEEDS DIY!

            Mvg,

            J.
            Hier nog effe op inpikken. In Tsavo East is ongeveer iedereen inderdaad een 1-overnachtingtoerist en een echte safari-ervaring zoals Jochen het omschrijft is hier schier onmogelijk. Voor 4 dagen zou ik dan ook eerder een ander park uitkiezen, verder van Mombasa gelegen. En hoewel het met 6 mensen in een minibusje nog wel meeviel (heb in Tanzania grotere bendes gezien), kan niets tippen aan een privévoertuig met een gids die daadwerkelijk zoekt wat je hem vraagt. Het is natuurlijk ook een kwestie van met de juiste mindset in te stappen en niet constant te vergelijken met eerdere ervaringen. Maar ja, het prijsverschil zal dan wel meer dan 250€ worden natuurlijk....

            En om het nog even over de accommodatie te hebben: toevallig logeerden wij ook In Sentido Beach & Voi Wildlife. Beide zijn goed geoliede toeristencarroussels, maar het personeel probeert er toch op een ongelooflijke manier een persoonlijke toets aan te geven (in de hoop op een tip natuurlijk). Mij kan het niet schelen dat men mijn naam niet kent, maar elke vraag om iets extra werd snel en gewillig geregeld.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Strandvakantie Kenia ???

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              We gaan er nog eens goed over nadeken, feit is ook als je van die 7 nachten die al betaald zijn 1 nacht elders gaat overnachten je eigenlijk 2 overnachtingen betaald.

              mir
              Dit heeft dat weer als voordeel dat je het grootste deel van je bagage kan achterlaten (en uiteindelijk betaal je voor die volledige week accommodatie minder dan wanneer je slechts 6 nachten zou boeken). Dus dubbel betalen is het niet echt.

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #8
                Re: Strandvakantie Kenia ???

                Toch nog even terug inpikken op dit verhaal...

                Toevallig loop ik een oud collega tegen het lijf die nu werkt bij "ons" reisbureau (in onze bedrijvengroep hebben we ook een reisbureau nu), en die had nog wat interessante info.

                Het blijkt dat dit soort goedkope Keniaanse aanbiedingen (zijnde een verlijf aan de kust plus wat dagen "safari") door de reisindustrie in elkaar zijn geflanst omdat ze ginds hun bedden niet aan de straatstenen kwijt geraken.

                En waarom blijven de bedden ginds leeg? Dat komt dan weer door de terugval van het aantal dieren in de wildparken van Kenia. Dat is op zich een andere discussie natuurlijk, maar je kan overal wel lezen dat Kenia op dat vlak allesbehalve goed bezig is. Wat wil je, met een president die het nut van beschermde parken niet inziet geraak je niet ver (vergelijk dat met President Khama in Botswana bvb).
                Anyway, feit is ook dat de parken die het dichtst bij de kust liggen dan nog het meest getroffen zijn.

                Dus wie gaat er nu op dit soort aanbiedingen het meeste in? Dat zijn meestal mensen die tot voorheen nooit een voet op Afrikaanse bodem hebben gezet. Of beter; nog nooit een safari hebben gedaan, wegens "onbetaalbaar".
                Deze mensen hebben geen vergelijkingspunt, en komen meestal tevreden terug "want ze hebben toch wel enkele mooie dieren gezien". Ze beseffen niet dat met zeven jeeps staan drummen rond één vereenzaamde olifant geen normale situatie is (ik geef een cru voorbeeld, maar je snapt me wel).

                Hoe dan ook, Mir, als je bent ingegaan op deze aanbieding; ik hoop dat je niet ontgoocheld terug komt. Want jij hebt wel al wat méér gezien, right?

                Mvg,

                J.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  Re: Strandvakantie Kenia ???

                  Ik moet Jochen bijtreden.
                  Bovendien zullen die 2 dagen 'safari' ongeveer gelijkstaan met het bezoek aan een commerciële dierentuin.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strandvakantie Kenia ???

                    Klopt Jochen, we zijn al wat gewoon op gebied van safari's. Vandaar dat we nog niet beslist hebben of we in die week wel een safari (als je dat zo kan noemen) gaan doen. Of wel eens een weekje niks doen en genieten van het verlof. En indien de verveling dan toch toeslaat eens een uitstap naar Mombasa maken of eens gaan duiken. Er zal wel altijd iets te doen zijn he buiten het hotel. Jammer genoeg heeft mijn vrouw maar 1 weekje verlof meer over. Anders hadden we wel een ander soort reis gemaakt. Er staat nog zoveel op mijn verlang lijstje.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment

                    Working...
                    X