Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergronddoek (flanel)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergronddoek (flanel)

    Als dit beter in een ander forumonderdeel kan, sorry dan, ik vond het lastig kiezen. Mijn 'studiowerk' is eigenlijk altijd als 'strobist'.

    ik kwam in een stoffenzaak flanel tegen, van 3 meter breed. In wit, zwart, en nog enkele andere kleuren, 9 of 10 euro per strekkende meter.
    De breedte maakt het aantrekkelijk als achtergronddoek en het glimt of reflecteert niet.
    Heeft iemand dergelijk materiaal ooit gebruikt als achtergrond?
    Kreukt het? veel, weinig, niet?

  • #2
    Re: Achtergronddoek (flanel)

    Zelf geen ervaring maar wel interesse in het verloop van dit topic.
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • #3
      Re: Achtergronddoek (flanel)

      normaal niet het wel lukken denk ik.
      wel zorgen da je het telkens mooi kan oprollen.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Achtergronddoek (flanel)

        Ik heb hier ook witte flanel als achtergronddoek en dat werkt vrij goed. Als je maar goed genoeg kunt uitlichten, dan heb je geen last van kreuken of zo.

        deze, als voorbeeldje dat er - indien niet helemaal goed uitgelicht - soms nog wat PS werk nodig is en dan kreukjes niet altijd makkelijk weg te werken zijn

        of deze

        of deze, minder uitgelicht

        zijn allemaal met witte flanel achtergronddoek.

        Enige is wel het 'oprollen' en 'ophangen', ik heb een grote kartonnen rol van de stoffenmarkt meegekregen, maar hij is net te klein en het is vrij zwaar om mee te zeulen op verplaatsing, alsook bevestigen is niet altijd even simpel. Ik werk met wasspelden en hoop dat ik ergens ter plaatse iets vind om aan vast te 'spelden'.

        Ik overweeg toch een statiefset aan te schaffen in eerste instantie en eventueel ook achtergrondrol voor wit.

        Voor zwart heb ik zwaardere zwarte katoen.

        De stoffenverkoper raadde ook flanel aan.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment

        Working...
        X