Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwangerschap: maandelijkse foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwangerschap: maandelijkse foto's

    Een van mijn vriendinnen is pas 5 weken zwanger en vroeg me of het niet mogelijk was om iedere maand een foto te nemen waarbij ze haar buikje stilaan ziet groeien.
    Het doel is dus een reeks te maken vanuit dezelfde hoek, dezelfde plaats waarbij je de evolutie kan zien.

    Nu is zwangerschapsfotografie voor mij volledig nieuw maar ik wil haar dit plezier wel doen. Hoe pak ik dit best aan? Dezelfde achtergrond uiteraard maar naar poses toe, kledij beetje hetzelfde proberen houden? (zwart T-shirt misschien?)
    Via de zoekfunctie las ik bijvoorbeeld dat een gordijn als achtergrond wel leuk kan zijn. Misschien nog tips?

    Ik heb een softbox moest het nodig zijn.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

  • #2
    Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

    gebruik een centimeter die in beeld is, om de groeiende omvang te laten zien.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
      Een van mijn vriendinnen is pas 5 weken zwanger
      heb je erzoveel dan?
      ik denk dat ze best iets straks aantrekt, of haar buik laat zien
      Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
      SITE

      Comment


      • #4
        Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
        ik denk dat ze best iets straks aantrekt, of haar buik laat zien
        die (buik) mag juist onbedekt zijn hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          gebruik een centimeter die in beeld is, om de groeiende omvang te laten zien.
          grt,bouk.
          een meter bedoel je
          Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

          Comment


          • #6
            Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

            Da's nou het verschil tussen Nederlands en Vlaams, zie!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
              een meter bedoel je
              een lintmeter dus

              Als je de zwangere in profiel laat staan en softbox recht op buik laat richten, dan kun je daar wel wat mee. Even wat spelen met je materiaal en posities.

              Buiken komen ook het best uit als je de zwangere laat leunen tegen een muur en met 1 been in geplooide houding. Ik zag er ook ooit op youtube een filmpje over, moet je eens opzoeken. Is een boel info te vinden.

              Buik zou ik zeker bloot laten alsook eventueel met borsten, want ook daar is een prachtige evolutie in te zien.
              Is de zwangere al wat zwaarde van borst en wil je liever niet dat de borsten (die tijdens een zwangerschap toch behoorlijk in omvang toenemen) er bij opstaan, dan kun je de zwangere laten staan met de armen omhoog waardoor borsten wat opgelift worden.

              Eventueel ook frontaal foto's nemen, dus zowel evolutie frontaal als in profiel.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

                Een vriendin van mij is ook zwanger en ik liet haar voor een effen witte muur poseren. Dit was een eenmalige fotosessie, maar als je echt een reeks foto's wilt waarvan het lijkt of ze direct na elkaar genomen zijn, dan zou ik mijn standpunt en de camera- en lensafstand tot mijn model noteren voor de volgende maand. Ik zou ook gaan voor blote buik en indien ze dit niet wilt, strakke (effen) T-shirt.
                Veel succes gedurende de volgende negen maanden!!

                Comment


                • #9
                  Re: zwangerschap: maandelijkse foto's

                  als je het echt chic wil maken:

                  zet 2 kruisjes op de grond: eentje voor haar en eentje voor je statief. maak elke dag een foto en dan kan je na negen maand (260 dagen of zo) een timelapse maken. 24 beelden per seconde => op 10 seconde van plat naar rond
                  nauwkeurig werken is dan heel belangrijk.


                  ik ben dat al een tijdje van plan als ik mijn training en voeding terug ernstig neem, maar dat is moeilijker dan zwanger worden.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment

                  Working...
                  X