Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

    Ik ben van plan om binnenkort een groot reflectiescherm aan te kopen. Het moet ongeveer 1m x 2m zijn. Wat de kleuren betreft, ben ik er zowat uit: doek met 1 kant wit en 1 kant zilver/goud, maar niet té goud. En dan misschien een 2de doek wit diffuus. Het is bijna uitsluitend voor buiten gebruik, om zonlicht te reflecteren.

    Ik heb alle topics over reflectieschermen doorgenomen, maar ik weet toch nog niet goed wat te kopen.

    Ik heb gisteren de California Sunbounce Pro in handen gehad. Doek zit natuurlijk mooi strak, constructie is stevig en toch licht. Prijs is 270 ex BTW voor de kit met zebra/wit en nog eens 135 voor 2/3 diffuus wit.

    Van Falcon Eyes heb ik de 5 in 1 ronde reflector van ongeveer 1m diameter. Daar ben ik eigenlijk best tevreden van, alleen is die wat klein voor een aantal toepassingen. Maar ik ben wel zwaar fan van het systeem: gewoon open laten springen en opvouwen is ook op 1-2-3 gebeurd. Zo'n California Sunbounce is dan in vergelijking toch wel even wat knutselwerk. 't Is misschien niet super veel werk, maar tijdens een shoot wil ik eigenlijk alleen maar fotograferen en me niet bezig hoeven houden met zo van die werkjes.

    Lastolite heeft zo'n collapsible scherm van 1,8 x 1,2m. Die kost als ik me niet vergis 99 ex BTW. Dat is toch ook alweer een verschil.

    Van Falcon Eyes zie ik niet dadelijk een collapsible in die maat.

    Langs de ene kant ben ik bereid om te investeren in professioneel materiaal, maar het moet dan ook wel echt de moeite zijn. En kan een scherm ongeveer 300 euro waard zijn?

    Wat zijn jullie ervaringen of gedachten hierover?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

    Falcon eyes heeft opvouwbare panelen van 100x150 en 150x200cm:

    Walimex verkoopt ze onder haar naam en heb er zo eentje van 100x150cm. Met een Wit/zwart en Goud/Zilver doek. Ze zijn zwaarder dan een sunbounce. En je hebt er geen zebra of diffuus doek voor.




    Heb ook een SB pro. Opzetten valt mee in tijd, maar duurt toch iets langer. Maar vind het een geweldig ding.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

      'k Ga nu trouwens naar Calumet in Antwerpen om hun huismerk schermen eens te bekijken...
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

        Ik twijfel ook tussen de sunbounce en de lastolite. Wat zouden jullie mij aanraden. Ik heb momenteel nog een 5 in 1 van Jinbei.
        Denk dat deze bovenste twee wel veel beter zullen zijn.

        bedankt

        Koen
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

          zelf gebruik ik deze
          Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires


          de sunmover...
          is redelijk degelijk en doet wat het moet doen, echter wel te duur in vergelijking met andere merken...

          ik denk dat het hetzelfde is voor hun schermen, te duur maar degelijk....

          Evi, kan je eens je bevindingen laten weten hier ivm die calumet huismerkschermen...
          ook wel benieuwd achter eigenlijk....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

            Het is de Calumet geworden. Het frame van 107 x 198 cm in zwart alu: http://www.calumetphoto.nl/item/CALRM7232/

            En dan pootjes erbij en een zebra/wit doek. Eventueel dat ik mij er nog 1 of 2 support bars bij ga kopen, maar die waren niet in voorraad. Frame + doek + pootjes kwam op 150 euro.

            De Lastolite heb ik uiteindelijk niet in handen gehad, maar ik vrees dat die constructie toch niet stijf genoeg is voor buiten.

            De Calumet is sneller op te bouwen dan de California Sunbounce. Eerst het frame in elkaar steken en dat werkt zo'n beetje als een tent: de buizen zijn verbonden met elastieken en dus kan je je niet vergissen van welke buis waar moet komen.

            En bovendien spant het doek met elastieken rond het frame wanneer het frame al helemaal opgezet is. Als je dus van doek wil wisselen, dan hoe je niet het ganse frame af te breken, maar haal je gewoon doek 1 van het frame en vervang je het door doek 2.

            De California zal ongetwijfeld nog robuuster en degelijker zijn, ook mooier opgespannen enzo. Maar wel 325 euro...

            Volgende week mijn Calumet eens testen!
            www.focusfotografie.be
            www.facebook.com/eviwilmus

            Comment


            • #7
              Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

              Het Calumet scherm heb ik ook, maar ik gebruik enkel het wit (diffuus) doek.

              Het Zebra/Zilver/Gouden doek spant niet genoeg, zodra er een beetje wind staat is je doek bol van vorm en krijg je hotspots op je model.

              Het frame is inderdaad erg stevig en supersnel op te stellen.

              Op deze foto kan je goed zien welke invloed de wind heeft op het doek:


              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

                als het bol komt van de wind krijg je spots maar.....kan je het dan niet gewoon wat harder opspannen dan? of is het doek niet sterk genoeg?
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

                  Ik heb de calumet ook bekeken.

                  Enkel de hoekjes spannen.

                  De Lastolite staat we super strak. Is steeds een kit met difusor Zilver Zilver/wit Goed/zilver (zebra) en wit.

                  Ik denk dat Lostolite de beste doeken heeft (beter dan Sunbounce) Maar ik ben niet zo overtuigt van de lastolite formaten. 1x1m 1x2m en 2x2m.

                  Ik denk dat de Sunbounce formaten handiger zijn.
                  Heb zelf de knoop nog niet doorgehakt.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

                    van lastolite is de maat van 1x2 toch ideaal, beetje standaard zeg maar?
                    of welke maat denk jij dat je nodig hebt dan?
                    ga toch ook eens kijken naar die van lastolite, want ken die eigenlijk niet....
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

                      Ik d8 aan de micro mini (60x90) voor een tegenlichtje (al dan niet voorzien van enkele SB900's)

                      de mini als main.
                      90x125 is misschien handiger om te verplaatsen dan meteen een 1x2meter.

                      De 1x1 zou ook kunnen hé.

                      Voordeel van lastolite is dat er heel wat oppervlaktes is éen doek verwerkt is. Een soort overtrek. Draai je hem binnenste buiten heb je weer twee oppervlaktes.

                      Als difusor is de 2x2 zelf wat klein (voor honden hé) en ten voete uit zit je met een helder vlak achter je hond:
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groot reflectiescherm: California Sunboune, Lastolite, Falcon Eyes,....?

                        Verdere ervaringen...?
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment

                        Working...
                        X