Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte klei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte klei

    Hey juppekes

    Wie kent er hier iets van de soorten grond in onze tuin

    Ik ben een put aan het maken voor grondwater

    Nu heb ik al verschillende soorten grond tegen gekomen.

    Gewone aarde, klei, zandgrond met schelpen, grijze zandgrond zonder schelpen, blubberslijk.

    Nu zit ik ongeveer op 3.5m en daar heb ik een soort van zwarte klei.

    Maar het is eigenlijk in laagjes, want als je een blokje neemt kan je het uitspoelen en krijg je schijfjes van zwarte klei en zwart zand door elkaar.

    Is er iemand die mij verder kan helpen welke soort grond dit is, en hoe dik deze eventueel kan zijn.

    Alvast bedankt
    Last edited by Mriya; 6 juli 2010, 06:59.
    Bootjes

  • #2
    Re: Zwarte klei

    Ik denk dat die zwarte grond het begin is van een olierafinaderij

    Veel plezier toch nog in het graven van de put in deze hitte.

    Comment


    • #3
      Re: Zwarte klei

      Als je enkel water moet hebben voor de plantjes dan had je beter de put "gespoten"ipv te graven . Veel makkelijker en vééél minder werk en te realiseren met huis en tuin-middellen indien niet te diep.

      Vooralleer dit water te gebruiken zou ik het toch maar laten analyseren.
      Hier bij ons (regio zaventem ) boort men gemakkelijk 90m voor echt drinkbaar water.

      Wat die zwarte klei juist is weet ik niet maar ik geloof dat dit een tamelijk ondoordringbare laag is die in de volksmond een "koud bed" genoemd wordt.

      grtz
      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Re: Zwarte klei

        ik vermoed dat je op een soort veen zit kijk hier eens even naar is een boring van bij jou in Oostende http://www.google.be/url?sa=t&source...3VK7hu7xOmgexA

        denk dat je daar een antwoord kan vinden in de bovenst lagen van hun boring maar die gingen wel een stuk dieper

        of hier heb nog iets gevonden
        Last edited by lilybie; 6 juli 2010, 16:33. Reden: link toe gevoegd
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: Zwarte klei

          Zwarte klei in uw tuin Geen wonder dat uw kikkers wiebelen en uw planten kwaken al er een trein passeert ...
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

          Comment

          Working...
          X