Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Server gezocht !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Server gezocht !

    Hallo forum leden ,

    Ik ben op zoek naar een server waarmee ik via een laptop draadloos toegang heb.
    Ook moet hij in RAID draaien in totaal zo'n 4 tot 6 TB.
    Ik heb dan dit nog gevonden :

    Alleen daar kan ik niet direct op zonder kabel maar is dat wel mogelijk door er bijvoorbeeld een modem aan te hangen ?
    Of iemand anders er ervaring mee ? Hij is vooral bedoelt voor fotografie dingen maar ook voor mijn films etc.
    Iemand suggesties , tips of iets anders waar ik eens naar zou moeten kijken ?

  • #2
    Re: Server gezocht !

    6TB ????? wat ben je van zin? Een server huren met 4-6TB plaats zal je een FORTUIN kosten en dan nog in RAID dus eigenlijk vraag je die mensen 8-12TB.... vermoed dat je wel al snel rond de 2000euro per maand zal draaien en dan ben ik waarschijnlijk nog mild. Om dan niet te spreken van de eventueele beperking op traffic.
    Als je echt zoveel plaats nodig hebt dan raad ik aan bouw je eigen server thuis, koop een pc, plaats er 12 HD's van 1T in, kijk naar een provider die een betaalbaar abbonement heeft zonder traffic beperkingen. Zo heb ik het gedaan. Om dan nog te zwijgen van de echte draadloze verbinding via gsm... want zoals ik het lees wil je om het even waar op je server kunnen.
    En ja die scsi schijven zijn snel... heel snel en kosten verschrikkelijk veel geld. Veel dingen die kunnen gezegd worden als je die weg op gaat, ooit zelf gedaan en ondervonden dat het veel geld kost en meestal gewoon niet opbrengt voor de gewone doeleinden.
    En de link die je plaatst voor zover ik het zie heb je daar enkel de kast voor, HD's dienen nog aangekocht te worden en waarschijnlijk de netwerkkaarten ook dus plaats je er gewoon een netwerkkaart in op een draadloze router... enz.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

    Comment


    • #3
      Re: Server gezocht !

      hier een netgear ready nas staan.
      zelfde systeem

      voorlopig 2x500gb in raid1 (schijf 1 is ten alle tijde idem aan schijf 2)

      gewoon via kabel aan wireless router gehangen! en deze is zo draadloos toegankelijk.
      normaal gaat dit ook als je geen toegang hebt tot je eigen router (vb op reis via het internet) maar dees heb ik nog niet getest.

      drobo is niet het enigste systeem
      - lg
      - netgear
      - drobo
      - d-link
      - synologie
      - g-drive

      van 2 hdd's tot ...
      elk met hun prijskaartje.

      mvg
      david
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Server gezocht !

        toegang tot je eigen server is het probleem niet, ben even de naam kwijt van hoe het werkt maar het is simpel. Je IP adres geef je een via een internet service een naam vb. mijnserver.be, die service krijgt van jouw server om de x aantal tijd bevestiging van het IP adres, veranderd het IP adres dan koppeld hij dit gewoon terug aan mijnserver.be . Zit zowat standaard in elke router die je koopt. Probleem is met de NAS dat die "beperkt" zijn op slots. 4 slots meestal dus laat ons zeggen dat je 4 HD's van 1.5T koopt dan heb je nog maar 3T en je wilt meer dan het dubbele en dat maakt het zo duur... dus zelf bouwen, zal je ook al een smak geld kosten. Gewoon even goed nadenken of het het allemaal waard is, gaat deze server je geld opbrengen of zo veel tijd besparen dat je daardoor meer geld kunt verdienen? Zoals david zegt... het prijskaartje.... is het het waard om de gizmo te bezitten....
        Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
        Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

        Comment


        • #5
          Re: Server gezocht !

          makkelijk kan ook, heb je een oude pc??

          raid kaartje erin, extra hdd's erin en nen kleine juist voor een os.
          en 't zal ook gaan
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Server gezocht !

            Dus als ik het begrijp moet er ook een stevig internet abbonoment komen voor het vele dataverkeer ? Ik dacht dat het niks kost om data tussen je eigen computers te versturen ?
            We hebben hier al een server staan (van mijn pa zijn zaak) en we hebben een XS4ALL zakelijk abbonoment en geen speciaal iets volgens mij. Dat zal ik even na vragen. Maar ik heb het dus alleen over data verkeer tussen onze eigen computers in. Zeg maar een centrale server waar ik mijn bestanden kwijt kan en van waar dan ook in het huis de server kan bereiken met iedere laptop of computer. Ik bedoel 4-6TB inc. raid. Dus niet met raid 8-14TB. Dat is wel heel veel.
            Zoveel geheugen wil ik zodat ik hem voor een lange tijd niet meer hoef up te graden.
            Vergeet niet dat 4-5 jaar geleden 500GB nog heel erg veel was...

            Comment


            • #7
              Re: Server gezocht !

              absoluut niet.
              als je werkt via je "eigen" netwerk thuis heeft internet daar niks mee te zien!!!
              die server staat als een soort computer mee in het netwerk en is toegankelijk voor iedereen in't eigen netwerk
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Server gezocht !

                PC advies - Thuisservers - Hardware.info
                http://www.mimoza.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Server gezocht !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                  toegang tot je eigen server is het probleem niet, ben even de naam kwijt van hoe het werkt maar het is simpel. Je IP adres geef je een via een internet service een naam vb. mijnserver.be, die service krijgt van jouw server om de x aantal tijd bevestiging van het IP adres, veranderd het IP adres dan koppeld hij dit gewoon terug aan mijnserver.be .
                  www.dyndns.org
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Server gezocht !

                    [Mod]niet echt fotografie of BD gerelateerd dus Chit-Chat
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Server gezocht !

                      Zo een server is eigenlijk nog niet het echte probleem, maar eerder backups maken van 4 tot 6TB, want raid != backup.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Server gezocht !

                        Dus het gaan niet om een server die via het Internet bereikbaar moet zijn. Wat #2 blijkbaar niet goed begrepen heeft.

                        Ik zou niet mikken op 4-6TB om hem langer te doen meegaan. Ik zou mikken op een degelijk systeem waarbij je zelf de discs kan upgraden. Dan spaar je een hele hoop centen uit. Mik op een systeem dat plaats biedt voor 4 schijven, dan haal je met 4x1TB in RAID5 al 3GB vandaag, en kan je upgraden naargelang de prijs van de schijven > 1TB naar beneden komen. Wat je wil doen is mikken op de laagste prijs / GB, en dan kom je vandaag uit op de schijven van 750GB - 1TB. In een deftig RAID systeem kan je de schijven vervangen zonder je systeem plat te moeten leggen.

                        Let wel dat zo'n goedkopere NAS server voor thuisgebruik niet echt snel is. Laat je daarbij niet vangen door de aanwezigheid van een gigabit poort. Meestal zijn die gebaseerd op low-power RISC platformen (Freescale/ARM) en bieden die onvoldoende kracht om de gegevens op het netwerk te zetten. Pas bij de duurdere NAS systemen gebruiken ze deftigere CPU's die specifiek ontwikkeld zijn voor deze toepassing. Verwacht dus geen transfersnelheden vergeljkbaar met eenvoudige externe schijven.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Server gezocht !

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Dus het gaan niet om een server die via het Internet bereikbaar moet zijn. Wat #2 blijkbaar niet goed begrepen heeft.

                          Ik zou niet mikken op 4-6TB om hem langer te doen meegaan. Ik zou mikken op een degelijk systeem waarbij je zelf de discs kan upgraden. Dan spaar je een hele hoop centen uit. Mik op een systeem dat plaats biedt voor 4 schijven, dan haal je met 4x1TB in RAID5 al 3GB vandaag, en kan je upgraden naargelang de prijs van de schijven > 1TB naar beneden komen. Wat je wil doen is mikken op de laagste prijs / GB, en dan kom je vandaag uit op de schijven van 750GB - 1TB. In een deftig RAID systeem kan je de schijven vervangen zonder je systeem plat te moeten leggen.

                          Let wel dat zo'n goedkopere NAS server voor thuisgebruik niet echt snel is. Laat je daarbij niet vangen door de aanwezigheid van een gigabit poort. Meestal zijn die gebaseerd op low-power RISC platformen (Freescale/ARM) en bieden die onvoldoende kracht om de gegevens op het netwerk te zetten. Pas bij de duurdere NAS systemen gebruiken ze deftigere CPU's die specifiek ontwikkeld zijn voor deze toepassing. Verwacht dus geen transfersnelheden vergeljkbaar met eenvoudige externe schijven.

                          Dave
                          das een feit, hoe duurder hoe rapper, de mijne thuis is geen snelheidsmonster maar voorlopig voldoet ie ruimschoots.
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Server gezocht !

                            koop je een server die end of lease is
                            dan heb je mss een server van 5j oud maar dan heb je sas of scsi schijven en een degelijke raid controler backup tape en goede lan poorten en een ilo voor remote.

                            als je niemand vind die je hier aan kan helpen laat je maar iets weten via pm
                            Sony a7III | Sony 70-200 F/4 | Sony 50 F/1.8 | Sony 28 F/2 | Sony 16-35 F/4 | Sony 85 F1/8
                            https://500px.com/patrikuytterhoeven

                            Comment


                            • #15
                              Re: Server gezocht !

                              Oorspronkelijk geplaatst door T.. Bekijk bericht
                              koop je een server die end of lease is
                              dan heb je mss een server van 5j oud maar dan heb je sas of scsi schijven en een degelijke raid controler backup tape en goede lan poorten en een ilo voor remote.

                              als je niemand vind die je hier aan kan helpen laat je maar iets weten via pm
                              En dat zijn dan rackservers die stroom vreten en lawaai maken. Dat zet ge niet in uwe living.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X