Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabels, knopen, kabels, zucht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kabels, knopen, kabels, zucht...

    Kabels, allerhande in huis, USB-kabeltjes, GSM adapters, oordop-kabeltjes,...

    Tot nu toe 1 lade waar alles in vliegt, maar dan.. als je er een nodig hebt, vloeken en zuchte, nog erger dan het ontwarren van mijn lange haren, een knopenspektakel om u tegen te zeggen...

    Mijn vraag van vandaag: hoe doen jullie dat. Waar worden kabeltjes 'bewaard' en hoe stop je die weg zonder de eeuwige ontknopingen te moeten doen?

    Ik dacht al aan een 'alaambak' (of hoe heet dat in het mooi nederlands?)
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

    elastiekjes
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

    Comment


    • #3
      Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

      Velcro kabelbandjes !
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

        *************
        Last edited by Guest13; 24 augustus 2010, 09:10. Reden: *****************

        Comment


        • #5
          Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

          Ik heb van elk exemplaar dat ik nodig heb 1 in mijn schuif liggen en alle dubbels gaan in een doos in de kast, keurig opgerold met een bandje er om heen.
          Dan valt het allemaal wel mee hoor, het is toch niet nodig dat je een aantal dezelfde kabels overal hebt liggen.
          Bv heb ik een USB kabel liggen en daarmee haal ik foto's binnen, laad ik mijn GPS thuis op als het nodig is en nog diverse andere dingen die over dezelfde aansluiting beschikken.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

            Dit is mijn systeem om het allemaal op zijn plaats te houden zonder zoeken:
            IKEA-boxen en aan elke kabel een plakkertje.
            In de box zitten eventuele andere accessoires die bij het onderwerp horen (CD's, facturen, handleidingen, ...)
            Belangrijke kabels hangen er meestal een eindje uit, zo zie ik met één oogopslag of alles op zijn plaats zit.



            Alle boxen zijn goed gevuld, maar voor de foto heb ik sommige plakkertjes gewist

            Comment


            • #7
              Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
              Dit is mijn systeem om het allemaal op zijn plaats te houden zonder zoeken:
              IKEA-boxen en aan elke kabel een plakkertje.
              In de box zitten eventuele andere accessoires die bij het onderwerp horen (CD's, facturen, handleidingen, ...)
              Belangrijke kabels hangen er meestal een eindje uit, zo zie ik met één oogopslag of alles op zijn plaats zit.



              Alle boxen zijn goed gevuld, maar voor de foto heb ik sommige plakkertjes gewist
              Waauw super, dit is eigenlijk wat ik zocht, want velcrobandjes en zo, allemaal al geprobeerd en dat werkt hier niet...
              Dat zijn aparte boxen met daartussen een zelfgefabriceerde plank of zo?
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

                4 dubbelboxen. De planken maken deel uit van de kast

                Comment


                • #9
                  Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

                  Netjes, ik heb alles maar in dozen zitten waar ik met een viltstift op schrijf wat er in zit.
                  Bovendien heb ik wel eens een probleem met dingen die ik zeker niet kwijt wil raken, zo heb ik de schakels van mijn horlogeband destijds ergens in gedaan om ze te kunnen gebruiken als het nodig is.
                  Wel ik ben er al drie maanden naar aan het zoeken en heb ze nog steeds niet terug gevonden.
                  Zo heb ik ooit toen we op reis gingen kaarten verstopt in de garage en die heb ik pas na 6 maanden terug gevonden, ik wist dat ze in de garage lagen en heb diverse keren alles ondersteboven gehaald zonder resultaat tot ik ze toevallig terugvond.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    want velcrobandjes en zo, allemaal al geprobeerd en dat werkt hier niet...
                    Dat werkt hier anders perfect.
                    Ge kunt moeilijk een nieuwe doos beginnen per 3 kabeltjes dat ge in huis hebt hé.
                    Ook in zo'n dozen kunt ge best uw kabeltjes samenbinden met velcro of andere zaken.
                    Soms elastiekjes, van die geplastificeerde ijzerdraadjes dat ze er standaard al rond doen en wat dan ook.
                    Voor de rest kunt ge ook bepaalde types kabels samen verpakken in een klein plastieken zakje, keukenzakjes (diepvrieszakjes) zijn daarvoor goed mits volledig doorzichtbaar.
                    Zelf gebruik ik kleine plastiek boxen die stapelbaar zijn (eventueel met deksel) en zet die in een kast, verkrijgbaar in vele formaten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kabels, knopen, kabels, zucht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat werkt hier anders perfect.
                      Ge kunt moeilijk een nieuwe doos beginnen per 3 kabeltjes dat ge in huis hebt hé.
                      Ook in zo'n dozen kunt ge best uw kabeltjes samenbinden met velcro of andere zaken.
                      Soms elastiekjes, van die geplastificeerde ijzerdraadjes dat ze er standaard al rond doen en wat dan ook.
                      Voor de rest kunt ge ook bepaalde types kabels samen verpakken in een klein plastieken zakje, keukenzakjes (diepvrieszakjes) zijn daarvoor goed mits volledig doorzichtbaar.
                      Keukenzakjes zal misschien beter werken ja. Bedankt voor de tips.
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X