Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paris 2010 vs 1949

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paris 2010 vs 1949


  • #2
    Re: Paris 2010 vs 1949

    Voor mij een hele mooie.

    groetjes

    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

    A picture paints a thousand words

    Comment


    • #3
      Re: Paris 2010 vs 1949

      Subtiel hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Paris 2010 vs 1949

        Weer een echte Gils
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Paris 2010 vs 1949

          Super plaat !


          Groetjes chrit.
          Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

          Comment


          • #6
            Re: Paris 2010 vs 1949

            Is het niet erg moeilijk om de ware aard van onze medemensen te ontdekken op onze
            levenstocht? We zijn waarschijnlijk allemaal schimmen in een schimmenspel, en zelfs
            maar weinigen is het gegeven iets van zichzelf op te steken, laat staan van de anderen.
            In een esthetisch mooi beeld met de neus op de feiten gedrukt worden = kunst met een
            grote K.

            Comment


            • #7
              Re: Paris 2010 vs 1949

              volg mijn voorgangers.

              wederom een prima plaat
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Paris 2010 vs 1949

                Tja ... wat kan ik er over zeggen ? Ik vind het prachtig !
                If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                Comment


                • #9
                  Re: Paris 2010 vs 1949

                  excuseer, als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat het mijn smaak niet is.
                  ik heb al eens de opmerking gekregen, als het je smaak niet is, plaats dan geen comment bij de foto.
                  maar op die manier krijg je natuurlijk een heel onevenwichtige reeks reacties.

                  waarom niet mijn smaak?
                  omdat ik niet van deze overdreven bewerkingen hou.
                  ze leiden af van het origineel dat misschien zelfs een slechte foto kan zijn.
                  en in de eerste plaats draait het bij fotografie om belichting, compositie en inhoud, niet om kunstige effecten achteraf want daar ben je snel op uitgekeken.

                  ( ik hou dus meer van de plastiek-reeks. )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paris 2010 vs 1949

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    excuseer, als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat het mijn smaak niet is.
                    ik heb al eens de opmerking gekregen, als het je smaak niet is, plaats dan geen comment bij de foto.
                    maar op die manier krijg je natuurlijk een heel onevenwichtige reeks reacties.

                    waarom niet mijn smaak?
                    omdat ik niet van deze overdreven bewerkingen hou.
                    ze leiden af van het origineel dat misschien zelfs een slechte foto kan zijn.
                    en in de eerste plaats draait het bij fotografie om belichting, compositie en inhoud, niet om kunstige effecten achteraf want daar ben je snel op uitgekeken.

                    ( ik hou dus meer van de plastiek-reeks. )
                    Alle respect .
                    Ik houd van alle vormen van fotografie... Ook de recht toe recht aan foto's en die maak ik ook ...
                    Alleen plaats ik die niet vaak...
                    Bedankt voor jouw commentaar en ik weet dat niet iedereen deze vorm mooi vind, maar dat vind ik niet erg...
                    Sympathiek van jou om te reageren.
                    Groet.
                    Gils

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paris 2010 vs 1949

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      excuseer, als ik eerlijk ben, moet ik zeggen dat het mijn smaak niet is.
                      ik heb al eens de opmerking gekregen, als het je smaak niet is, plaats dan geen comment bij de foto.
                      maar op die manier krijg je natuurlijk een heel onevenwichtige reeks reacties.

                      waarom niet mijn smaak?
                      omdat ik niet van deze overdreven bewerkingen hou.
                      ze leiden af van het origineel dat misschien zelfs een slechte foto kan zijn.
                      en in de eerste plaats draait het bij fotografie om belichting, compositie en inhoud, niet om kunstige effecten achteraf want daar ben je snel op uitgekeken.
                      Ik heb je woorden zorgvuldig gelezen. Alle respect er voor, hoor. Zeker weten. Maar
                      volgens mij draait het bij fotografie nu net niet om belichting, compositie en inhoud,
                      (hoewel ik die hier heel sterk vind) maar om het vertoonde.
                      Niet anders dus dan bij de schilderkunst. Bij de kunst om iets te vertellen, überhaupt.
                      Belichting, compositie en inhoud zijn slechts één middel om dit te bereiken. Waar het
                      om gaat is wat het met me doet, welke gevoelens het losmaakt, wat de fotograaf wilt
                      vertellen, en of ik er voor open sta.
                      Het kunstige daarbij is dus de kunst. Een middel tot. Een manier om.
                      Je had misschien moeten zeggen: daar ben IK snel op uitgekeken, in plaats van, daar
                      ben JE snel op uitgekeken. Want dat is iets persoonlijk. Want vandaag interpreteer
                      ik dit werk al heel anders dan gisteren. En morgen mag mijn mening er weer totaal
                      anders uitzien. In ieder geval ben ik op perfect belichte plaatjes, met een perfecte
                      compositie en perfecte inhoud vaak veel vlugger uitgekeken.
                      Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk. Puur persoonlijk. En geen massaproduct volgens
                      de normen. En niet iets dat me iemand anders kan voorschrijven. Fotografie behoort
                      nu eenmaal tot de beeldende kunst, de verbeelding maakt het dus af.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paris 2010 vs 1949

                        Zoals ik me heel veel herinner. Mijn verdriet als door een waas van tranen. Mijn geluk of
                        de zon me een helder zien in de weg staat. Maar toch vooral dat herinneringen vervagen.
                        Mijn glimlach is niet meer zo stralend als vroeger. Een beetje sip en stijfjes, alsof hij te
                        lang in het gips gelegen heeft.
                        Een ander iets in mijn verwarde hoofd zegt me dat ik moet blijven geloven, ook al is al
                        het vertrouwde langzaam aan het verdwijnen. As time goes bye. Als liefde verschilfert.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paris 2010 vs 1949

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Ik heb je woorden zorgvuldig gelezen. Alle respect er voor, hoor. Zeker weten. Maar
                          volgens mij draait het bij fotografie nu net niet om belichting, compositie en inhoud,
                          (hoewel ik die hier heel sterk vind) maar om het vertoonde.
                          Niet anders dus dan bij de schilderkunst. Bij de kunst om iets te vertellen, überhaupt.
                          Belichting, compositie en inhoud zijn slechts één middel om dit te bereiken. Waar het
                          om gaat is wat het met me doet, welke gevoelens het losmaakt, wat de fotograaf wilt
                          vertellen, en of ik er voor open sta.
                          Het kunstige daarbij is dus de kunst. Een middel tot. Een manier om.
                          Je had misschien moeten zeggen: daar ben IK snel op uitgekeken, in plaats van, daar
                          ben JE snel op uitgekeken. Want dat is iets persoonlijk. Want vandaag interpreteer
                          ik dit werk al heel anders dan gisteren. En morgen mag mijn mening er weer totaal
                          anders uitzien. In ieder geval ben ik op perfect belichte plaatjes, met een perfecte
                          compositie en perfecte inhoud vaak veel vlugger uitgekeken.
                          Maar ook dat is natuurlijk persoonlijk. Puur persoonlijk. En geen massaproduct volgens
                          de normen. En niet iets dat me iemand anders kan voorschrijven. Fotografie behoort
                          nu eenmaal tot de beeldende kunst, de verbeelding maakt het dus af.
                          Thanks...
                          Bedankt voor de commentaren.
                          Gils

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paris 2010 vs 1949

                            Voor deze weergave val ik nu ook niet, wat dikwijls wel het geval is. Vind hem iets te zwak en naargelang de titel iets te onduidelijk. Als we eerlijk tegenover elkaar zijn zullen we daar het nodige respect wel in vinden
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paris 2010 vs 1949

                              Oorspronkelijk geplaatst door hogteneer Bekijk bericht
                              Voor deze weergave val ik nu ook niet, wat dikwijls wel het geval is. Vind hem iets te zwak en naargelang de titel iets te onduidelijk. Als we eerlijk tegenover elkaar zijn zullen we daar het nodige respect wel in vinden
                              Ik denk altijd dat iets heel erg goed moet zijn als je het zo oneens met elkander bent.

                              Comment

                              Working...
                              X