Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tentjes in de warmte.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tentjes in de warmte.

    Juuu

    Als student pik ik af en toe eens een festival mee, gelukkig en tegelijk ook helaas is het mega warm.

    Natuurlijk heb ik liever zon dan regen op een festival, al kan een buiTJE wel is deugd doen, maar toch is het enorm warm in zo'n tent.

    Mijn vraag aan jullie is of jullie geen manier weten om de temperatuur in zo'n tent wat te verlagen? Een aircotje meenemen is geen mogelijkheid.

    Grtz
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Tentjes in de warmte.

    Sommige tenten kan je aan beide kanten openzetten, dan kan de wind erdoor (als het waait natuurlijk).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tentjes in de warmte.

      Tent volledig neerleggen 's morgens en net voor je gaat slapen weer opstellen is de truuk
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Tentjes in de warmte.

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Tent volledig neerleggen 's morgens en net voor je gaat slapen weer opstellen is de truuk
        In zo'n tent is het overdag warmer dan buiten de tent
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Tentjes in de warmte.

          Wat enigszins helpt is het gebruik van een zogenaamde 'tarp' (bvb http://www.decathlon.be/NL/tarp-10841685/) - eigenlijk niet meer dan een grote luifel dat over de tent wordt gespannen en zodoende de tent wat beschermd tegen zon en regen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Tentjes in de warmte.

            Ja inderdaad, http://www.decathlon.be/NL/2-seconds...roen-67827709/ , deze heb ik en die kan inderdaad open.

            Zo een 'dak' is inderdaad een oplossing, en niet zo duur precies.
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: Tentjes in de warmte.

              Heb jaren gekampeerd in het zuiden...
              Meest voor de handliggend : plaats zoeken in de schaduw, onder bomen, en wel zo dat ze in de schaduw staat op het heetst van de dag. Enkel schaduw 's morgens of 's avonds helpt niet zo veel.

              Luchtcirculatie door 2 openingen (ofwel 2 ramen, ofwel deuropening en raam).
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Tentjes in de warmte.

                Wij kamperen alleen maar in die dunne lichtgewicht "katoenen" tenten..het ademt heel veel meer...je betaalt er wel iets voor maar je krijgt er ook wel iets comfort voor terug.
                Alleen als ze nat zijn dan heb je een probleempje..

                Comment


                • #9
                  Re: Tentjes in de warmte.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  In zo'n tent is het overdag warmer dan buiten de tent


                  Dus als je tent overdag neerligt dan kan de lucht in de tent niet opwarmen ...

                  Wie wil er nu overdag in een tent zitten?
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tentjes in de warmte.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Wij kamperen alleen maar in die dunne lichtgewicht "katoenen" tenten..het ademt heel veel meer...je betaalt er wel iets voor maar je krijgt er ook wel iets comfort voor terug.
                    Alleen als ze nat zijn dan heb je een probleempje..
                    Lichtgewicht katoen? Vreemd; katoen wordt doorgaans alleen nog gebruikt voor de grotere familietenten omwille van zijn gewicht?
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tentjes in de warmte.

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Lichtgewicht katoen? Vreemd; katoen wordt doorgaans alleen nog gebruikt voor de grotere familietenten omwille van zijn gewicht?

                      Kijk bijvoorbeeld hier eens:

                      Last edited by Mullie; 3 juli 2010, 18:59.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tentjes in de warmte.

                        Ik zie katoenen tenten, maar geen lichtgewicht,tenzij je die canadienne van 3,875 al als lichtgewicht gaat beschouwen.
                        Lichtgewicht tenten wordt in kampeertermen doorgaans beschouwd als hoogstens 3kg.
                        Probeer dat maar in katoen te vinden; je zal weinig succes hebben.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tentjes in de warmte.

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Ik zie katoenen tenten, maar geen lichtgewicht,tenzij je die canadienne van 3,875 al als lichtgewicht gaat beschouwen.
                          Lichtgewicht tenten wordt in kampeertermen doorgaans beschouwd als hoogstens 3kg.
                          Probeer dat maar in katoen te vinden; je zal weinig succes hebben.
                          Ik had het over lichtgewicht katoenen tenten....
                          Lichtgewicht katoen weegt 130 tot 180 gram per vierkante meter (gr/m²)

                          en ik weet best het verschil wel tussen een lichtgewicht tent of een lichtgewicht katoenen tent......kampeer pas 58 jaar ......met tentjes.
                          Last edited by Mullie; 4 juli 2010, 13:05.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tentjes in de warmte.

                            Inderdaad, als je de tent plat legt kan er geen warmte in.. Maar ik zou is moeten bekijken of je zo'n Quechua tent makkelijk plat kan leggen terwijl er een matras en rugzakken enz in liggen.
                            ::: Flickr :::

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tentjes in de warmte.

                              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                              Inderdaad, als je de tent plat legt kan er geen warmte in.. Maar ik zou is moeten bekijken of je zo'n Quechua tent makkelijk plat kan leggen terwijl er een matras en rugzakken enz in liggen.
                              Bedoel je deze http://www.youtube.com/watch?v=zeBsPs27F4Y
                              Maak er ook eens een foto/video van

                              Comment

                              Working...
                              X