Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oordopjes op Rock Werchter ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oordopjes op Rock Werchter ?

    Gaan we nu met zijn allen oordopjes gebruiken om naar een rockconcert te gaan?
    Zou het niet simpeler, en vooral gezonder zijn voor onze oortjes om gewoon te zorgen dat "ze" wat "minder lawaai" maken ?
    Gewoon wat minder decibels produceren en het probleem van de mogelijke gehoorschade is directemento opgelost !
    Ik gebruik bewust het woord "lawaai" en spreek niet over "muziek en zang ".

  • #2
    Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Gaan we nu met zijn allen oordopjes gebruiken om naar een rockconcert te gaan?
    Zou het niet simpeler, en vooral gezonder zijn voor onze oortjes om gewoon te zorgen dat "ze" wat "minder lawaai" maken ?
    Gewoon wat minder decibels produceren en het probleem van de mogelijke gehoorschade is directemento opgelost !
    Ik gebruik bewust het woord "lawaai" en spreek niet over "muziek en zang ".
    Haha, kan je volgen Willy.
    Veel lawaai en "geflikker" (lichtspel ed.).
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

      Vroeger was alles beter he..
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

        Mjah, ik denk toch wel dat je een deel van de sfeer gaat verliezen als ze het zachter zetten. Je hoort het publiek nu al boven de muziek uitkomen als ze uitgelaten zijn. Als ze het zachter zetten hoor je de muziek niet meer.

        Ik ben me wel meer bewust geworden van het gevaar van luide muziek. Ik denk dat ik vroeger chance gehad heb, maar voor de festivalsfeer zou ik toch eerder pleiten voor oordopjes voor die mensen vooraan, zodat je achteraan waar ik zou gaan staan, ook nog kan genieten.

        Comment


        • #5
          Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Vroeger was alles beter he..
          Zelfs vroeger kon me dat niet bekoren, echt niet.
          - veel volk
          - veel lawaai
          - veel te warm

          Pukkelpop is bijna naast mijn deur.
          ( al 21 jaar )
          Vooraf ga ik wel eens kijken naar al dat materiaal en dat is indrukwekkend.

          Trouwens ik gun die jong mensen dat. Heb ik geen probleem mee.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Zelfs vroeger kon me dat niet bekoren, echt niet.
            - veel volk
            - veel lawaai
            - veel te warm

            Pukkelpop is bijna naast mijn deur.
            ( al 21 jaar )
            Vooraf ga ik wel eens kijken naar al dat materiaal en dat is indrukwekkend.

            Trouwens ik gun die jong mensen dat. Heb ik geen probleem mee.
            Zouden mijn woorden kunnen zijn.

            Het laatste waar ik geweest ben, nu toch al een 5-tal jaar geleden, was een blues concert in het Muziekodroom in Hasselt. Het enige wat ik er aan heb overgehouden, is een fluitend oor.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik denk dat ik vroeger chance gehad heb, maar voor de festivalsfeer zou ik toch eerder pleiten voor oordopjes voor die mensen vooraan, zodat je achteraan waar ik zou gaan staan, ook nog kan genieten.
              Ik ben al jaaaaaren op geen festival meer geweest maar met de technische middelen van tegenwoordig kunnen ze toch zorgen dat je achteraan evenveel decibels krijgt als vooraan. Dus overal evenveel "lawaai" en begrenzen op het schadelijke niveau en dan is er géén probleem meer en zijn er geen dopjes nodig.
              Indien men de muziek niet meer hoort boven het geschreeuw zullen ze wel wat minder schreeuwen zeker ? En ook dat luide geschreeuw is even schadelijk vermoed ik. Dus ook dat begrenzen ( wat ben ik toch streng éh ? Tzal de leeftijd zijn, sorry !)

              Comment


              • #8
                Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                Als ik naar een optreden ga, dan doe ik altijd oordopjes in.
                Vroeger ben ik ook naar Werchter geweest (was toen nog Torhout-Werchter), toen stond de muziek ook zeker luid genoeg, maar dan viel dat eigenlijk nog best mee als je niet pal voor het podium zat (het was nog mogelijk om tegen iemand te spreken zonder dat je heel veel moeite moest doen om boven de muziek uit te komen, dat is tegenwoordig bijna onmogelijk).

                Nu kom ik bij de meeste optredens dicht bij het podium om foto's te maken, en dat is iets wat je beter niet doet zonder gehoorbescherming. Ik was gisteren op Rijkevorsel Swingt wel de enige met oordopjes, en ik ben er zeker van dat er daar heel veel binnen de "gevarenzone" stonden wat de decibels betreft.

                Vroeger had ik er ook geen last van, maar een paar jaar geleden had ik na een concert een hele dag last van een fluittoon in mijn oren. Gelukkig is dat vanzelf weel beter geworden, maar vanaf toen zal je mij nooit meer tegenkomen zonder oordopjes op een concert.

                Jonge mensen kunnen er ook nog beter tegen, maar vroeg of laat krijgen die ook problemen met hun gehoor als ze geregeld naar optredens gaan.

                Op het werk gebruik ik ook bijna altijd oordopjes, op de plaats waar ik werk is meestal het minste lawaai, maar daar meet ik nog continu 85 decibel (ik heb ooit zo'n metertje gekocht). Op andere plaatsen heb ik zelfs 106 decibel gemeten, en de werknemers die daar werken gebruiken lang niet altijd gehoorbescherming. Zelfs de radio moet daar zo luid staan dat die nog boven de lasbranders uitkomt ...


                Beter voorkomen dan genezen, want genezen is niet mogelijk...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                  Met oordopjes naar Werchter is dat niet zoals je voeten wassen met je kousen nog aan?

                  Tja, de muziek moet zeker wat volume hebben (iemand Faithless gemeten gisteren?) maar je oren kunnen maar zo veel hebben ....
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Ik ben al jaaaaaren op geen festival meer geweest maar met de technische middelen van tegenwoordig kunnen ze toch zorgen dat je achteraan evenveel decibels krijgt als vooraan.
                    Spijtig maar met de huidige technische middelen kan men de natuurwetten nog niet overschrijden. Geluidsterkte neemt logaritmisch af met afstand en daar valt niet veel aan te doen.
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Spijtig maar met de huidige technische middelen kan men de natuurwetten nog niet overschrijden. Geluidsterkte neemt logaritmisch af met afstand en daar valt niet veel aan te doen.
                      daarvoor bestaat het principe van meerdere boxen op verschillende plaatsen. als je bv op 20m nog eens boxen zet en op 40m ook, heb je al een veel groter veld bestreken met minder dB vooraan (de meters moeten misschien wel anders )
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                        niet alleen is het geluid gevaarlijk voor je oren ook je hart

                        maar enkele maanden geleden werd op een concert een collega fotograaf onwel en werd opgevangen door het rode kruis en afgevoerd naar spoed

                        nadien heb ik hem opgebeld.

                        Hij had hartritmestoornissen gekregen door de zeer lage ( bijna niet hoorbare) geluidsgolven. Zijn hart ging het rimte van het geluid volgen....

                        hij is 25 en zeer sportief en niet roker

                        en het deed me denken aan de persoon die vorig jaar stierf tijdens de spottersday in Kleine brogel aan een hartaanval. Ook ik had bij momenten pijn aan het borstbeen door constant die draaiende moteren van dichtbij te voelen.
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                          daarvoor bestaat het principe van meerdere boxen op verschillende plaatsen. als je bv op 20m nog eens boxen zet en op 40m ook, heb je al een veel groter veld bestreken met minder dB vooraan (de meters moeten misschien wel anders )
                          Dan hebben de voorste het idee dat het geluid van alle kanten komt, en niet meer van voor, wat niet echt bijdraagt tot de sfeer. Bovendien moet je dan om de zoveel meter dwars ook nog eens speakers gaan plaatsen, waardoor het stereobeeld verstoord wordt.

                          Bovendien nemen die dingen dan plaats in op het terrein, moeten ze beschermd worden, gaan er allicht jongelui op kruipen.

                          Niet echt haalbaar, me dunkt.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                            alsof je op zo een concert het perfecte stereo effect kan waarnemen

                            Zet die speakers gewoon wat stiller zodat oordopjes niet hoeven en plaats wat extra speakers!

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oordopjes op Rock Werchter ?

                              Nog een oplossing voor in de toekomst: iedereen een regelbare draadloze hoofdtelefoon
                              De omwonenden zouden nogal content zijn.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X