Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de vangst van vandaag...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de vangst van vandaag...

    Hi all,
    daarnet nog achtereenvolgens een vos, 2 hertjes, een eekhoorn, een reiger, en verder the usual (konijnen, hazen, merels, duiven, eenden etc) gezien !
    Jammer genoeg alleen maar op mijn netvlies vastgelegd... 't Was tijdens m'n avondlijke 5km jogging, zo rond 21u30. En dan heb ik m'n rugzakje niet mee natuurlijk.
    Bewolkt, en in het bos, dus het was toch al vrij donker. Maar wat zou ik daar graag eens op de loer gaan liggen met mijn materiaal in aanslag...
    Hebben jullie dat ook altijd dat je de knapste dingen ziet als je je materiaal niet bij je hebt ?
    Gr.
    Hia.
    What if...

  • #2
    Re: de vangst van vandaag...

    Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
    Hi all,

    Hebben jullie dat ook altijd dat je de knapste dingen ziet als je je materiaal niet bij je hebt ?
    ik zie dikwijls interessante gebouwen, landschappen, terwijl ik aan het rijden ben. (voor mn werk)
    en dan denk "ik hier kom ik nog wel eens terug om uit te stappen en een foto te nemen".
    maar meestal komt het er dan niet van.

    Comment


    • #3
      Re: de vangst van vandaag...

      Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
      Hebben jullie dat ook altijd dat je de knapste dingen ziet als je je materiaal niet bij je hebt ?
      Nee, want voor dit soort toestanden hebben ze kleine compactcamera's uitgevonden die je overal mee kunt nemen
      De Panasonic TZ reeks is hier ideaal voor met een groot bereik (25-300mm) in een kleine behuizing.
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: de vangst van vandaag...

        Yep, is als een verzekering : als je ze niet hebt, heb je pech en heb je ze nodig ; als je ze wel hebt, overkomt je niks, en heb je ze niet nodig
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: de vangst van vandaag...

          Vorige dinsdagavond was ik nog even m'n plantjes aan 't water geven met de tuinslang.
          Er piepte iets achter m'n rug dus ik draai me om.
          Vijf meter van me vandaan, op het tuinpad, zat een sperwer met een piepende muis in z'n klauwen mij aan te kijken.
          Na een tiental seconden vloog hij dan toch op, de afsluiting over naar de buren.

          Af en toe komt er ook een eekhoorntje in de tuin, maar als ik met de camera op de loer lig zie je hem niet.

          Om nog te zwijgen van wat ik allemaal zie als ik fietstochtjes maak. Langs het Albertkanaal en de wegjes van het fietsroutenetwerk of met de mountainbike in het bos. Verschillende buizerds, op een tiental meters die niet eens opvliegen als je er langs komt, alle mogelijke watervogels, ook scholeksters bijvoorbeeld. Een vosje, en een keer een hele familie everzwijnen - waar ik niet gerust op was want de papa was een hele zware en kwaaie knaap.

          Al die dieren hebben een zesde zintuig. Ze wéten het wanneer je een camera bij hebt en dan laten ze zich niet zien. Er zijn er die zelfs weten welk objectief je op de cam hebt staan. Al meegemaakt dat een vogeltje dat ik wou verschalken gewoon voor m'n voeten in 't zand kwam spelen terwijl ik een te lange lens bij had. Het bleef zich rustig amuseren en ik verwisselde het objectief, bracht de cam voor m'n oog en weg was het. Of je zal iets heel zeldzaams zien als het te donker is om een behoorlijke foto te maken.

          Comment


          • #6
            Re: de vangst van vandaag...

            Ik rijd elke morgen langs Bokrijkse wegen en kom steeds wel iets anders tegen..
            Soms heb ik hem bij en soms niet.
            Het is al zo ver gekomen dat ik elke avond naar de lucht kijk om te zien welke kleuren er nu weer zijn.
            Als ze mooie zijn dan spring ik dikwijls in mij auto en schiet er een paar..
            De koeien onderweg zijn ook wel de moeite..
            Vorige week een familie fazanten op 5 meter van mijn wagen..Als je stopt zijn ze weg..
            Ik vind niks zo zalig dan s'morgens vroeg wanneer het nog donker is de velden in te trekken want dan ben je éen met de natuur..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: de vangst van vandaag...

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Vorige week een familie fazanten op 5 meter van mijn wagen..Als je stopt zijn ze weg..
              Heel typisch voor wilde dieren. Heb ooit meegelopen als drijver tijdens een jacht op klein wild. Als je constant loopt, dan blijft de haas liggen. Stop je, springt ie op.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment

              Working...
              X