Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorcleaning: Dank aan velen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensorcleaning: Dank aan velen!

    Vandaag voor het eerst de sensor van mijn eos 5D gepoetst met groene swabs van VisibleDust en Sensor Clean vloeistof.
    Ik kon en durfde dat dank zij de goede raad van velen hier op het forum. Dit is toch wel een onvoldoende geprezen schat aan informatie. Dank aan allen.
    Nog een vraagje uit zuinigheid (gierigheid?):
    Ik heb de reiniging 3 X moeten herhalen. Nu is alles volledig schoon. Zou je de gebruikte swabs kunnen reigingen en opnieuw gebruiken? Of moet je ze weggooien?
    Groet, Jan

  • #2
    Re: Sensorcleaning: Dank aan velen!

    Bij mij zijn die swabs lichtjes vochtig. Dus ik gooi ze steeds weg. Als ze droog zijn en er zit een zandkorreltje onder dan kun je krassen maken. Of dat hebben me ze toch verteld .
    "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
    VePix.be is the place to be :-D.

    Comment


    • #3
      Re: Sensorcleaning: Dank aan velen!

      Niet opnieuw gebruiken, als er scherpe stofdeeltjes aanhangen kan je daarmee de coating op het glaasje dat voor de sensor zit beschadigen (en dat kan je niet apart vervangen naar het schijnt). Ik heb er al wel eens hergebruikt door er een pecpad over te vouwen, maar dat wordt niet echt aangeraden (het werkte wel prima, maar het is op eigen risico).


      Ik heb onlangs nog de sensor van de 1D MKIII gereinigd, pas na 4 sensorswabs was het stof niet meer zichtbaar (het gaat dus niet altijd even gemakkelijk...).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X