Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yamaha home cinema

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yamaha home cinema

    Iemand ervaring met dit systeem ?
    Meet the range of Yamaha audio products. Bringing you closer to the artist, sound that empowers people to discover themselves, make connections, and share what moves them. Discover True Sound.
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Yamaha home cinema

    Upje !

    Echt niemand die dit systeem kent ?
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Yamaha home cinema

      Niet met dit systeem maar wel met Yamaha in het algemeen.
      Nog nooit iets slecht gehad van Yamaha, het zou me dus verwonderen mocht dit brol zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Yamaha home cinema

        om echt surround te verkrijgen moet je toch gaan naar vijf luidsprekers ipv 2.1 systeem
        op zich gaat dat niet slecht spelen maar verwacht er geen echt surround geluid van

        Comment


        • #5
          Re: Yamaha home cinema

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          om echt surround te verkrijgen moet je toch gaan naar vijf luidsprekers ipv 2.1 systeem
          op zich gaat dat niet slecht spelen maar verwacht er geen echt surround geluid van
          Weet ik. Ik kies dan ook bewust voor een 2.1 systeem omdat ik geen gedoe wil met kabels rondom mijne kop... En nee, draadloos geloof ik niet in.

          @ Verseg : dacht ook wel dat Yamaha genen brol is. Prijs valt dan eigenlijk nog wel mee...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Yamaha home cinema

            Wat wil je er op aansluiten Kaneda?

            Comment


            • #7
              Re: Yamaha home cinema

              ik stel me wel erg veel vragen ivm de kwaliteit van de "subwoofer" en de invloed dat die heeft op de tuner, gezien deze in 1 behuizing zitten.
              - magnetisch veld van de woofer stoort de tuner
              - trillingen van de woofer stoort de versterker (en tuner nog eens)
              - stroomafname van de woofer + versterker gaat elkaar beïnvloeden.
              - erg weinig aansluitmogenlijkheden op die Yam...

              Ik zou dan opteren voor een gescheiden systeem met dvd/blue-ray receiver en apparte subwoofer (waar evt de sattelietjes op aangesloten worden)

              Comment


              • #8
                Re: Yamaha home cinema

                Ik heb meer dan 20 jaar Yamaha gehad.
                Begonnen met de ax-500 versterker zo verder naar de ax-570 daarna naar de surround versterkers om te eindigen bij de rx-v661.
                De laatse jaren hebben hier dali speakers op gehangen. Klinkt mooi maar redelijk koud. Vorig jaar eens de stap gezet naar Marantz en moet zeggen dat dit toch heel anders klinkt dan yamaha. Veel warmere klank.

                Nu wat jouw systeem betrefd, ik zou voor aparte componenten gaan, yamaha is zeker niet slecht maar koop geen al in one systeem.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Yamaha home cinema

                  De bedoeling is om gewoon een systeempje te hebben dat zowel kan dienen als home cinema, hifi-systeem en met een aansluiting voor iPod (aparte dock verkrijgbaar voor dit systeem).
                  Wij verwachten geen 7.1 THX kwaliteit, da's ook niet de bedoeling. Meer dan een subwoofer en twee satellites is ook zeker niet de bedoeling. De prijs van deze Yamaha is het maximum wat we voor zo'n systeem willen geven (kost rond de 600 euro zonder DVD/BR-speler). Ik weet ook wel dat aparte componenten beter zijn, maar dan spreek je al over hogere prijsklasses.
                  Een vriend van mij is een ware filmfreak en die zijn versterker alleen al kost het drievoudige van dit systeempje. Je kan er dan ook wel het één en ander op aansluiten.

                  Voor ons zal het enkel dienen voor een LED-TV, Telenet HD digicorder, een DVD/BR speler en qua andere bronnen momenteel enkel een verouderde Gamecube en PS2. Deze laatste gaan dan gewoon via RGB Scart naar TV, DVD/BR-speler en Digicorder via HDMI naar TV en dan van daaruit HDMI naar Yamaha en geluid naar digital in op yamaha. Of gaat het best anders ?
                  Later worden PS2/Gamecube wellicht vervangen door PS3 of Xbox 360 (gaat dan ook via HDMI). Ook nog dock voor iPod (classic) naar yamaha dock aansluiting...

                  @Nils_vn : is dat wat je beschrijft werkelijk zo erg, dat de ene component de andere stoort ? Zo ja, dan vragen ze 600 euro voor een hoop rommel. Btw, de tunerfunctie gaan we niet gebruiken, radio hebben we via telenet digital... Aantal aansluitmogelijkheden is meer dan genoeg voor ons. 'k Zie niet in hoeveel bronnen er nog zouden op moeten...
                  Last edited by Kaneda; 26 juli 2010, 22:02.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yamaha home cinema

                    Kaneda,
                    Wat ik beschrijf zijn dingen die je (uiteindelijk) zal horen & merken wanneer je die set gaat vergelijken met een andere set zonder ingebouwde sub.
                    Zo zal je mindere ontvangst hebben van de radio, stations slecht of niet ontvangen die je met een andere set wel kan "pakken". Als je natuurlijk die niet gebruikt, dan maakt het niets uit.
                    1 analoge aansluiting is gewoon erg weinig. Deze gebruik je mss voor je (oude) video? of cassettedeckje? mp3 speler? ik noem maar wat. Denk je deze echt niet te gebruiken, zou ik daar ook weer niet wakker van liggen.
                    Ter vergelijk, hier hangen volgende bronnen aan de stereo: Wii, tv, dvd, cd & PC.

                    Verder is er met Yamaha niets verkeerd trouwens, die maken mooie degelijke systemen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yamaha home cinema

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
                      Kaneda,
                      Wat ik beschrijf zijn dingen die je (uiteindelijk) zal horen & merken wanneer je die set gaat vergelijken met een andere set zonder ingebouwde sub.
                      Zo zal je mindere ontvangst hebben van de radio, stations slecht of niet ontvangen die je met een andere set wel kan "pakken". Als je natuurlijk die niet gebruikt, dan maakt het niets uit.
                      1 analoge aansluiting is gewoon erg weinig. Deze gebruik je mss voor je (oude) video? of cassettedeckje? mp3 speler? ik noem maar wat. Denk je deze echt niet te gebruiken, zou ik daar ook weer niet wakker van liggen.
                      Ter vergelijk, hier hangen volgende bronnen aan de stereo: Wii, tv, dvd, cd & PC.

                      Verder is er met Yamaha niets verkeerd trouwens, die maken mooie degelijke systemen!
                      Denk wel dat ik met één analoge ingang genoeg heb : video gebruik ik niet meer, cassettedeck al lang niet meer. Enkel de GC en PS2 komen in aanmerking voor analoge audio (sluit ik via een scart switchbox aan op TV - analoog geluid zou dan van switchbox naar versterker gaan). En trouwens, voor games zijn de speakers van de TV voldoende. We zijn niet zo veeleisend op dat gebied, anders zouden we wel voor een uitgebreider systeem kiezen...
                      We willen gewoon goed geluid, beter dan de ingebouwde speakers van de TV, en een systeem dat ook kan dienen als hifi-systeem voor CD's en iPod (iPod aansluiting). En we wonen niet in een discotheek, dus...

                      Als iemand nog andere suggesties heeft van andere merken voor ongeveer dezelfde prijs. iPod aansluiting (met dock dus, het zij ingebouwd of apart) is wel essentieel, en dit doet al heel veel merken afvallen. Met iPod-aansluiting bedoel ik dan wel dat je het ipodmenu via je remote kan bedienen, dus niet gewoon een audiokabeltje naar de versterker (want zo kan ik het ook )
                      Last edited by Kaneda; 27 juli 2010, 14:02.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yamaha home cinema

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        @Nils_vn : is dat wat je beschrijft werkelijk zo erg, dat de ene component de andere stoort ? Zo ja, dan vragen ze 600 euro voor een hoop rommel.
                        Denk je nu echt dat een merk dat bekend staat om deftig materiaal nu plots brol gaat maken dat niet werkt?
                        Afzonderlijke componenten zijn altijd beter maar je moet ook zien wat je ervan verlangt, hoeveel je wil uitgeven en hoeveel plaats je hebt.

                        Iemand dat op een klein studioke woont en bij de minste kik al drie buren op zijn kap krijgt heeft ook geen nut aan een 7.1 THX installatie van 17.000€.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yamaha home cinema

                          [QUOTE=VerSeg;2750712]Denk je nu echt dat een merk dat bekend staat om deftig materiaal nu plots brol gaat maken dat niet werkt?
                          Afzonderlijke componenten zijn altijd beter maar je moet ook zien wat je ervan verlangt, hoeveel je wil uitgeven en hoeveel plaats je hebt.
                          QUOTE]

                          Was niet om te bashen op yamaha, was gewoon een reply, hè.
                          Voor de rest, zie post hier juist boven...

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          een 7.1 THX installatie van 17.000€.
                          17000 euro ?
                          Daar heb je al een gemiddelde auto voor
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yamaha home cinema

                            je moet een ding goed navragen ivm die hdmi
                            ofdat die reciever hdmi 1.3 (of hoger)ondersteunt
                            als dat niet het geval is dan kan je geen Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio geluid doorsturen via de hdmi kabel
                            het kan heel goed zijn dat die reciever enkel hdmi ondersteund als switch maar zelf geen gebruik maakt om het audio gedeelte om te zetten naar geluid
                            als je snapt wat ik bedoel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yamaha home cinema

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Was niet om te bashen op yamaha, was gewoon een reply, hè.
                              Weet ik wel, antwoord was naar beiden tegelijk bedoeld en positief.
                              17000 euro ?
                              Daar heb je al een gemiddelde auto voor
                              Dat is trouwens nog niet extreem duur als je met echt goede speakers werkt ... er zijn er aan 20.000€ voor een setje van 2 en dan heb je nog maar speakers voor stereo en geen versterker.
                              Maar OK, dan zit je wel al redelijk goed bezig.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X