Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info digicorder Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info digicorder Telenet

    Hallo,

    Als ik een (niet hd) digicorder van iemand overkoop, kan ik dan mijn huidige kaart (effe naam vergeten) uit mijn digibox daarvoor gebruiken of moet het deze van de verkoper zijn?
    Dit om te weten of ik ook mijn kaart samen met mijn digibox moet verkopen.

    Dan moet je gewoon eens bellen naar Telenet, en de activering is gratis zeker (daar ik al Telenet klant ben met m'n digibox).

    Hoelang gaat zo'n digicorder ongeveer gemiddeld mee bij normaal gebruik, 2j 5j 10j?

    Bedankt,
    Mvg,
    2010

  • #2
    Re: Info digicorder Telenet

    Normaal als je een DigiBox/DigiCorder overkoopt moet ge een nieuwe kaart vragen aan Telenet.
    De kaart wordt gelinkt aan de box/corder maar is ook persoonlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Info digicorder Telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Normaal als je een DigiBox/DigiCorder overkoopt moet ge een nieuwe kaart vragen aan Telenet.
      De kaart wordt gelinkt aan de box/corder maar is ook persoonlijk.
      klopt niet. Normaal kan je perfect een box & smartcard overnemen van iemand anders. Enige wat je moet doen is telenet laten weten dat jij die box & smartcard hebt overgenomen.

      Waarom zou die verkoper zijn kaartje houden? Als hij een nieuwe box koopt of huurt zit daar automatisch een kaartje bij. En als jij je kaartje van je digibox in je digicorder stopt moetten deze ook weer gekoppeld worden en kan je je kaartje niet meer op je digibox gebruiken.

      Dus best een box+ kaart overnemen en laten activeren door telenet.
      Ik weet niet wat voor een tv je hebt maar indien je een plasma of lcd hebt zou ik toch overwegen om naar HD te gaan en een HD digicorder van 8 euro te huren. HD beelden zijn toch stuk scherper dan de g ewond digitale beelden. Die digicorder die je overkoopt zal ook niet eeuwig blijven werken, in slechtste geval al na jaar of 4 sneuvelen. Terwijl je bij huren steeds de nieuwste soort decoder hebt met garantie.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Info digicorder Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Enige wat je moet doen is telenet laten weten dat jij die box & smartcard hebt overgenomen.(...)Dus best een box+ kaart overnemen en laten activeren door telenet.
        Inderdaad. Het handigste is altijd digibox & smartcard samen te houden. 1 telefoontje met je digiboxnr, je smartcardnr, en je klantnr en alles is in orde.

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik weet niet wat voor een tv je hebt maar indien je een plasma of lcd hebt zou ik toch overwegen om naar HD te gaan en een HD digicorder van 8 euro te huren. HD beelden zijn toch stuk scherper dan de g ewond digitale beelden. Die digicorder die je overkoopt zal ook niet eeuwig blijven werken, in slechtste geval al na jaar of 4 sneuvelen. Terwijl je bij huren steeds de nieuwste soort decoder hebt met garantie.
        Er is verschil tussen beeldkwaliteit digicorder niet-hd --> wel-hd, maar dit verschil is stukken kleiner dan analoge kabel -> digicorder niet-hd. Als je geen beeldkwaliteit-freak bent, kan het overkopen van een digicorder (voor bv een 2de TV) zeker voordelig zijn, want zo'n nieuwe huren kost je 96 euro per jaar.
        Als je nog geen telenet digitale tv hebt is dit niet zo voordelig... een nieuwe "shake" nemen inclusief huur is voordeliger dan een zelf je pakket samenstellen met een aangekochte digicorder.
        Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

        Comment


        • #5
          Re: Info digicorder Telenet

          Wel ik heb nu een niet-HD digibox en ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit (mijn vrouw kijkt toch maar naar VTM of één die in goede kwaliteit uitzend op onze 40" lcd).
          Ik kan dus een niet-HD digicorder uit 2008 kopen voor slechts €50, en mijn digibox ook verkopen voor bijna die prijs, dan liever de opname-mogelijkheid.

          Nog eens vast abonnementsgeld vind ik niet zo leuk, zit ook niet bij telenet voor internet wegens te duur voor wat ze maar bieden.
          Daarmee vroeg ik ook eens hoelang zo'n digicorder gemiddeld zou meegaan, iemand enig idee ?

          Comment


          • #6
            Re: Info digicorder Telenet

            Je kan moeilijk zeggen hoelang een digicorder meegaat. Ik ken mensen waarvan hij na 2 jaar stuk gegaan is en dan heb je anderen (de meeste) die nog steeds meegaan. Moeilijk te voorspellen he. Ik denk dat de zwakste punten de harde schijf en de voeding zullen zijn.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Info digicorder Telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              klopt niet. Normaal kan je perfect een box & smartcard overnemen van iemand anders. Enige wat je moet doen is telenet laten weten dat jij die box & smartcard hebt overgenomen.
              Dan is het weer veranderd t.o.v. vroeger ... toen eens de vraag gesteld en dan moest je een nieuwe smartcard kopen.
              Deze info ook eens op hun site gevonden ... minstens jaartje geleden.

              Waarom zou die verkoper zijn kaartje houden? Als hij een nieuwe box koopt of huurt zit daar automatisch een kaartje bij.
              Omdat die kaart aan zijn rekening gekoppeld is ... als hij die niet laat desactiveren en doorverkoopt, dan kan de volgende gewoon op zijn kosten films huren.
              Maar ja ... als het allemaal geen kwaad kan is het voor mij ook goed.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Info digicorder Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                Nog eens vast abonnementsgeld vind ik niet zo leuk, zit ook niet bij telenet voor internet wegens te duur voor wat ze maar bieden.
                Ge zult toch tenminste een kabelabonnement en een modem (interactiviteit) moeten hebben ... tenzij je aftakt van de buren.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Info digicorder Telenet

                  bij een Telenet abonnement mag je volgens mij 4 TV aansluitingen hebben.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Info digicorder Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    bij een Telenet abonnement mag je volgens mij 4 TV aansluitingen hebben.
                    Ja dacht ik maar dan heb je 4 x analoog sinjaal of vergis ik mij.
                    Je hebt toch per toestel een digibox of digicorder nodig om digitaal te kijken.
                    Volgens mij is kopen toch betere koop dan huren, als je een HD digicorder twee jaar hebt is hij zo goed als betaald, al wat hij langer staat is voor Teletet en die gaan hun spullen bewust ook niet te dikwijls vernieuwen tenzij ze defect zijn natuurlijk.
                    Mijn vorige digicorder heeft hier 4 jaar gestaan, als je dan de huur vergelijkt met de aankoop is het een dure geweest hoor.
                    Ik heb mijn HD digicorder ook moeten huren omdat ze toen niet te koop werden aangeboden. (spijtig genoeg)
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Info digicorder Telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Ja dacht ik maar dan heb je 4 x analoog sinjaal of vergis ik mij.
                      Je hebt toch per toestel een digibox of digicorder nodig om digitaal te kijken.
                      Volgens mij is kopen toch betere koop dan huren, als je een HD digicorder twee jaar hebt is hij zo goed als betaald, al wat hij langer staat is voor Teletet en die gaan hun spullen bewust ook niet te dikwijls vernieuwen tenzij ze defect zijn natuurlijk.
                      Mijn vorige digicorder heeft hier 4 jaar gestaan, als je dan de huur vergelijkt met de aankoop is het een dure geweest hoor.
                      Ik heb mijn HD digicorder ook moeten huren omdat ze toen niet te koop werden aangeboden. (spijtig genoeg)
                      Inderdaad 4 x analoge aansluitingen, je dient dan nog per TV (als je dat wil natuurlijk) een digibox/corder te configureren.

                      Huur 8€/maand (je kan blijkbaar enkel nog maar HD digicorders krijgen).
                      Na 2 jaar kom je dan op 192€ uit, scherpe prijs voor een HD Digicorder hoor.

                      Plus, als er na 2 jaar iets kapot is dien opnieuw een nieuwe te kopen, in geval van huren krijg je gewoon een nieuwe.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment

                      Working...
                      X