Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • modellen

    hallo, ik wist niet goed waar ik volgende vraag moest plaatsen dus heb plaats ik ze maar hier. Ik ben al een tijdje bezig met fotografie maar zou nu met modellen willen beginnen werken. Er zal wel wat naakt mee gepaard gaan...

    als ik met een model samenwerk, waarop moet ik letten om nadien geen miserie te hebben met foto's etc ...


    iemand tips ?


    alvast bedankt

  • #2
    Re: modellen

    Ik zie de automatische link niet met modellen en naakt
    Daarnaast is dit subforum bedoeld om je beginnersfoto's te laten zien.
    Deze vraag lijkt me meer iets voor het forumonderdeel Algemeen.

    Comment


    • #3
      Re: modellen

      [MOD] Verplaatst naar "Algemeen" waar het eigelijk moet staan.[/MOD]
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: modellen

        Ik denk dat als je eens gaat zoeken op portretrecht, je al een heel eind op weg zit om te weten wat nodig is.

        Langs de andere kant stel ik me nu al wel de vraag waarom je jezelf zorgen maakt nog voor je de foto's gemaakt hebt.
        Als je een model naar behoren behandelt en er een juiste verstandshouding is dan is er niets om jezelf zorgen over te maken. Of je nu je modellen met of zonder kleding gaat fotograferen, dat maakt eigenlijk niets uit. Zorg er gewoon voor dat een model zicht kan vinden in de mannier waarop dat ze in beeld komt en spreek duidelijk af hoe en wat de plannen zijn.

        Eventueel kan je gemaakte afspraken over hoe en wat er mag met de foto's in een contract vastleggen.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: modellen

          Naaktfotografie is een van de moeilijkste onderdelen van modelfotografie.

          Belichting moet haarjuist zijn (kleurafwijking tussen benen en gezicht is uit den boze).
          als je Photoshopt moet je het ganse lichaam doen, niet enkle het gezicht en handen.

          De fotograaf moet weten wat hij doet en dit ook uitstralen (een onzekere fotograaf geeft een onzeker model -> geen plezante shoot).


          Begin eerst met je kennis op te bouwen met kleren aan
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: modellen

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Naaktfotografie is een van de moeilijkste onderdelen van modelfotografie.
            Begin eerst met je kennis op te bouwen met kleren aan
            of met wolken!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: modellen

              of met een vijgenblad ...

              Comment


              • #8
                Re: modellen

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                of met wolken!
                grt,bouk.
                Jij hebt dus een bepaalde ambitie?

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: modellen

                  Oorspronkelijk geplaatst door G30 Bekijk bericht
                  ...
                  als ik met een model samenwerk, waarop moet ik letten om nadien geen miserie te hebben met foto's etc ...
                  Dat ze meerderjarig is...

                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: modellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door G30 Bekijk bericht
                    Ik ben al een tijdje bezig met fotografie maar zou nu met modellen willen beginnen werken. Er zal wel wat naakt mee gepaard gaan...

                    iemand tips ?
                    Misschien toch beter om je broek aan te houden als je fotografeert

                    greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: modellen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                      Misschien toch beter om je broek aan te houden als je fotografeert

                      greetz
                      Cheeta
                      waarom
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: modellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                        waarom
                        hmmm, je hebt gelijk.
                        Ik doe ook soms mijn http://forum.belgiumdigital.com/f46/...it-317217.html


                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: modellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                          hmmm, je hebt gelijk.
                          Ik doe ook soms mijn http://forum.belgiumdigital.com/f46/...it-317217.html


                          greetz
                          Cheeta
                          zo zie je maar....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: modellen

                            Ik ben al een tijdje bezig met fotografie maar zou nu met modellen willen beginnen werken
                            ik snap de vraag niet en vind ook niet terug dat je al een tijdje bezig bent. maar misschien eens beginnen met je ma of pa............liefst met kleren aan
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

                            Comment


                            • #15
                              Re: modellen

                              Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                              ik snap de vraag niet en vind ook niet terug dat je al een tijdje bezig bent. maar misschien eens beginnen met je ma of pa............liefst met kleren aan
                              Ik volg!!
                              Je zegt zelf dat je modellen wilt "beginnen" fotograferen, dus je hebt niks van ervaring op dat vlak.....
                              Geen enkel, maar dan ook écht geen enkel, deftig (wel de nadruk op deftig) model zal zomaar uit de kleren gaan voor iemand die geen portfolio kan voorleggen.
                              Meer nog, zoals jij het stelt lijkt het wel alsof 'vrouwen gratis uit de kleren krijgen' de motivatie is om modellen te fotograferen. Ik zeg niet dat het persé zo is, maar geloof mij, zo zijn er heeeeeeeel veel!
                              Als je het goed meent als modelfotograaf, verdiep je eerst in portretfotografie. Ga dan over in meer ´fashiongerichte' foto's; en eens je dat onder de knie hebt, kun je beginnen denken aan naaktshoots omdat die het moeilijkste zijn (huid moet egaal uitgelicht worden).
                              Maar er zal wel wat tijd kruipen in het samenstellen van een portfolio, want als beginnend modelfotograaf is het sowiso niet evident om modellen te vinden (juist omdat je geen referenties hebt).
                              Begin bij mensen die je kent: kenissen, familie, vrienden.

                              Succes!
                              Last edited by framboosje; 6 juli 2010, 22:58.

                              Comment

                              Working...
                              X