Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Insect ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Insect ....

    op blad
    naam voor mij onbekend

    Bedankt voor de comments


    Groetjes chrit.
    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

  • #2
    Re: Insect ....

    Dat is een langpootmug. Staat er mooi op, maar de achtergrond vind ik wat te druk.

    Groetjes,
    Jolien
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

    Comment


    • #3
      Re: Insect ....

      boem en staat erop, kan zo in een boekje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Insect ....

        Scherp van kop tot staart
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Insect ....

          Erg mooie, aandacht ligt volledig op de mug, zodat de achtergrond me niet stoort.
          grtjes, fabke
          Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

          Comment


          • #6
            Re: Insect ....

            mooi ,mug staat er heel scherp op, maar vind het contrast en saturatie iets te hard

            Comment


            • #7
              Re: Insect ....

              heel mooi die vleugeltjes!

              groetjes
              hilde
              groetjes
              hilde

              Comment


              • #8
                Re: Insect ....

                Originele titel.Meer moet dat niet zijn.
                Opname scherp.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Insect ....

                  Hele knappe langpootmug van het geslacht Tipula. Ik vermoed Tipula lunata (vrouwtje).

                  Met een kleinere f-stop had je een minder 'drukke' achtergrond gekregen. Gezien de houding van het beestje kon dat hier wellicht ook zonder aan scherpte in te boeten. Dit gezegd zijnde: ik ben al die wazige achtergronden ("prachtige bokeh!"; "heerlijke DOF") stilaan zo beu als koude pap. Als mijn foto's een 'goede bokeh' hebben, komt dat meestal doordat de omstandigheden en mijn materiaal geen hogere f-stop toelieten. Het is volgens mij veel lastiger om een goede foto te maken met een achtergrond waarop wél nog iets te onderscheiden valt, dan een goede foto met zo'n wazig kleurverloop als achtergrond. Juist daardoor duiken hier zoveel van die laatste foto's op. Overigens is het meestal perfect mogelijk om met Photoshop of andere software een mooie bokeh te faken. Dat geldt zeker voor deze langpootmug op een blad.

                  Groet,

                  Gabriël
                  Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Insect ....

                    inderdaad best knap; zoveel scherpte
                    http://www.pbase.com/dikken

                    Comment

                    Working...
                    X