Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alles kapot :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alles kapot :-(

    Mijne kodak is kapot en ook mijn lens
    en dat net een week voor ik op reis vertrek, 18j maar nu zeg ik toch heel graag: mamaaaa

    iemand enig idee hoeveel het kost om lens en kodak te laten repareren ?
    de kodak kan niet altijd meer scherpstellen, als iemand dit ook heeft voorgehad zou ik de prijs effe willen weten
    het probleem met de lens is dat ze niet meer vast klikt,

    T'zal een kostelijke vakantie worden. Ik weet al waarvoor ik ga gaan werken

  • #2
    Re: alles kapot :-(

    Brute pech he Dimi....
    Welke "kodak" is het?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: alles kapot :-(

      ik denk/vrees da je beter gewoon vervangt!
      herstellingen zijn vaak duurder dan nieuw materiaal
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: alles kapot :-(

        En de kans dat je hem terug hebt voor je op reis gaat is ook heel minim denk ik
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: alles kapot :-(

          T'is een Nikon D90 met 18 - 105 kitlens

          Hij is nu in de winkel, ze zouden normaal nog bellen vandaag voor te laten weten wat er aan de body scheelt.
          Ik dacht eigenlijk, moest ik mijn body terug hebben voor de vakantie dat ik dan een 70 -300 mm tele zou kopen.
          En dan natuurlijk de andere laten repareren, want met een tele alleen ben je niet veel, @ david_ve, ik had wel niet gedacht dat de reparatie duurder zou zijn.

          Steeds meer pech,

          Comment


          • #6
            Re: alles kapot :-(

            hoop natuurlijk van niet, maar als het hier soms leest kost een herstelling vaak stukken van mensen.
            kan in uw geval meevallen, maar hou rekening met het ergste, kan alleen maar beter zijn dan
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: alles kapot :-(

              Kan natuurlijk zijn dat het gewoon de lens is die stuk is.

              Kan je beter een (tweedehands) nieuwe kitlens kopen.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: alles kapot :-(

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Kan natuurlijk zijn dat het gewoon de lens is die stuk is.

                Kan je beter een (tweedehands) nieuwe kitlens kopen.
                Inderdaad, mijn broer heeft dezelfde combi, maar over de 18-105 met zijn plastieken vatting heb ik mijn bedenkingen, dan liever de oude kitlens 18-70, hier en daar voor een prik te koop.

                Comment


                • #9
                  Re: alles kapot :-(

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Kan natuurlijk zijn dat het gewoon de lens is die stuk is.
                  Ook mijn gedacht.
                  Dat je niet kan scherpstellen ligt misschien aan het slechte contact tussen body en lens.
                  De kans is toch reëel dat er niets scheelt met je body !
                  Kun je niet eens een andere lens op je D90 plaatsen en zien wat het resultaat is ?

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: alles kapot :-(

                    Wat jullie zeggen is juist, ze hadden gebeld van de winkel om te zeggen dat de body in orde is, de lens daarin tegen.
                    nou ja, ik heb mij meteen een andere lens gekocht (70-300mm). Niet meteen een handige voor architectuur,... te fotograferen.
                    Daarom hebben ze me ook een lens in bruikleen gegeven, sigma 18-55.
                    Natuurlijk moet ik die na de vakantie weer binnen geven, en een fotograaf zonder portretlens ??
                    Kan zijn dat ik mijn weer koop als hij gemaakt is maar dan hangt natuurlijk af van de prijs, stel dat ze duurder is dan de nieuwe

                    Groeten Dimitri

                    Comment


                    • #11
                      Re: alles kapot :-(

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
                      Wat jullie zeggen is juist, ze hadden gebeld van de winkel om te zeggen dat de body in orde is, de lens daarin tegen.
                      nou ja, ik heb mij meteen een andere lens gekocht (70-300mm). Niet meteen een handige voor architectuur,... te fotograferen.
                      Daarom hebben ze me ook een lens in bruikleen gegeven, sigma 18-55.
                      Natuurlijk moet ik die na de vakantie weer binnen geven, en een fotograaf zonder portretlens ??
                      Kan zijn dat ik mijn weer koop als hij gemaakt is maar dan hangt natuurlijk af van de prijs, stel dat ze duurder is dan de nieuwe

                      Groeten Dimitri
                      Misschien een goede gelegenheid Dimi om eens na te gaan of er geen stof of
                      andere onreinheden in de camera zitten.
                      (CCD en de spiegel bijv.)
                      Als die camera is gevallen dan kan dit voor komen he.
                      Maak een paar testfoto's buiten tegen de "blauwe" lucht.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment

                      Working...
                      X