Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onze medemens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onze medemens

    Hallo allemaal,

    Weten jullie waar ik als beginneling nog niet aan kan wennen? Het gevoel dat je soms compleet voor joker staat als je bv. ergens in een stad, voor een mooi gebouw staat met je statief en je toestel. Een groot gedeelte van de medemens kijkt dan even mee over je schouder en dan zie je ze denken van: wat een zot, waarom nu eigenlijk dat gebouw. Een ander soort trekt gelijk de compact uit de tas en maakt een gelijke opname want als een "pro"deze opname maakt dan wil ik die ook. dan zijn er ook de mensen die gewoon voor de lens gaan staan, en heel vreemd reageren als je beleefd vraagt of je misschien even die ene opname mag maken. En dan, ja ja, de andere fotograaf die je meteen begint door te zagen over je DOF, je lenzen en of je wel de goede "lichtbalans" hebt ingesteld. Hebben jullie ook zulke ervaringen achter de rug? Ik zou zeggen ga eens lekker los en gooi al je anekdotes eens in de groep. Ik weet bijna zeker dat er leuke verhalen komen.
    groet Marcel.

  • #2
    Re: onze medemens

    IK kom dit zelden of nooit tegen eerlijk gezegd s'morgens om half 5.
    Maar ik kan me inbeelden als je ergens midden in een stad met een tripod staat dat iedereen zo nieuwsgierig als hij is voor de lens wil gaan staan. Ik praat graag met andere fotografen als ik ze tegen kom maar zal nooit niet dikwijls gaan praten over technieken.
    Wel dat ik post op BD en waar mijn voorkeur naar uit gaat.
    Ik vind het altijd geweldig dat anderen altijd kijken naar wat je bij hebt..het is precies hoe groter het apparaat hoe beter de opnames....bull is dat..Maar het blijft een algemeen iets dat als de buur een grotere auto heeft dat die dan meer aan ziens heeft of zo? Tja dat wordt toch zo door meerdere mensen ervaren.
    Ik ben zo niet bekrompen maar verstop je niet achter je kleine cameraatje maar maak gewoon goeie foto's en doe gewoon je ding.Want dan maak je meestal de spontaanst foto's.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: onze medemens

      Ik ben zo iemand die die fotografen gaat lastig vallen, en daar heb ik hier in Brugge heel
      veel gelegenheid toe. In vrijwel alle gevallen vinden die fotografen (of toeristen) dit leuk
      en zijn ze tot een praatje bereid.
      Verleden week zelfs iemand die me een fotootje liet maken met zijn Leica X1. Een tel
      kwam ik in de verleiding om ermee vandoor te gaan. Maar ik ben natuurlijk alleen maar
      een deugniet en dief in het diepst van mijn gedachten.
      Merk ik dat iemand liever met rust gelaten wordt, dan blijf ik wel braaf op een afstandje.

      Comment


      • #4
        Re: onze medemens

        soms is het ook wel spannend hoor, als je ergens opnames aan het maken bent en eerst is er niemand en een uurtje later staat er ne man of 20-25 gewoon te kijken...
        dit had ik laatst aan de E10 plas in brasschaat bij modelopnames die ik daar deed....
        verschillende passanten gingen zelfs gewoon tegen de kant op de grond zitten om te kunnen kijken, is dit leuk...tja, soms wel soms niet....
        de opnames waren dan ook wel spectaculair te noemen dat wel, maar zelf zou ik dat precies toch niet doen zo staan gapen ....
        probleem was dat ik ook wat aan het experimenteren was en dan gaat niet altijd alles even vlot en dan vind ik dat toch wel een beetje vervelend dat ze zo op je handen staan te zien...
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: onze medemens

          Oorspronkelijk geplaatst door Angus Bekijk bericht
          Weten jullie waar ik als beginneling nog niet aan kan wennen? Het gevoel dat je soms compleet voor joker staat als je bv. ergens in een stad, voor een mooi gebouw staat met je statief en je toestel.
          Dat heb ik ook. Daarom dat ik liever met een foto-kameraad op pad ga op plaatsen waar volk komt. Dan kunnen ze naar die kameraad kijken want die heeft een grotere lens.

          Onlangs waren we met zijn 2-en naar de sinksenfoor gegaan om foto's te maken. Het was toch leuk om nog andere amateur-fotografen tegen te komen die heeldere tripods meezeulden. Ikke alleen maar een monopod. Er was zelfs een groepje die dezelfde T-shirts aanhadden met als tekst " enjoying photography". Maar buiten alleen eens vriendelijk naar elkaar knikken hebben we geen babbeltjes gedaan.

          Wat ik nog moeilijker vind is mensen fotograferen (straatfotografie), daar voel ik me helemaal ongemakkelijk bij.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

          Comment


          • #6
            Re: onze medemens

            Is toch leuk?
            Tijdje terug een nachtshoot gedaan op een parking. Auto schuin op 3 parkeerplaatsen gezet en flitsen opgesteld, midden in de stad. Politie kwam voorbij rijden, raampje open en vroegen of ze geen lamp moesten vasthouden.

            Comment


            • #7
              Re: onze medemens

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Is toch leuk?
              Tijdje terug een nachtshoot gedaan op een parking. Auto schuin op 3 parkeerplaatsen gezet en flitsen opgesteld, midden in de stad. Politie kwam voorbij rijden, raampje open en vroegen of ze geen lamp moesten vasthouden.
              hahaha prachtig
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: onze medemens

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Is toch leuk?
                Tijdje terug een nachtshoot gedaan op een parking. Auto schuin op 3 parkeerplaatsen gezet en flitsen opgesteld, midden in de stad. Politie kwam voorbij rijden, raampje open en vroegen of ze geen lamp moesten vasthouden.
                Der stonde zeker weer een paar bloedmooie modellen?
                Typisch.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: onze medemens

                  Geef die mannen ongelijk: http://forum.belgiumdigital.com/f41/paars-278612.html

                  NB: De witte markering onder de wagen is er eentje voor het rode kruis

                  Comment


                  • #10
                    Re: onze medemens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Is toch leuk?
                    Tijdje terug een nachtshoot gedaan op een parking. Auto schuin op 3 parkeerplaatsen gezet en flitsen opgesteld, midden in de stad. Politie kwam voorbij rijden, raampje open en vroegen of ze geen lamp moesten vasthouden.
                    En dan zeggen ze dat er bij de politie geen verlichte geesten zijn...
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: onze medemens

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      IK kom dit zelden of nooit tegen eerlijk gezegd s'morgens om half 5.
                      ik ook niet...........slaap dan nog
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

                      Comment

                      Working...
                      X