Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vereisten: scooter huren in Rhodos?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vereisten: scooter huren in Rhodos?

    Wie kan mij met 100% zekerheid vertellen wat de vereisten zijn voor het huren en besturen van een scooter op Rhodos.
    Wij huren regelmatig een scooter op vakantie, en elke keer is het reglement weer wat verschillend.
    Ik heb ondertussen ook al rondgekeken op internet.
    De info daar is echter niet altijd betrouwbaar, en dikwijls gestoeld op eigen voordeel voor de verhuurfirma's.

    Jullie hoeven écht alléén te reageren als je de info hebt uit eigen ervaring.

    bedankt

  • #2
    Re: vereisten: scooter huren in Rhodos?

    Verleden jaar op Rhodos 14 dagen rondgescooterd. Ze doen niet moeilijk. Rijbewijs tonen
    en je mag normaal een brommertje tot 50 cc huren. Wil je echter een zwaardere dan moet
    je er een rijbewijs voor hebben.
    Sommigen houden zich daaraan, anderen gaan er lakser mee om. Het is dus niet zo dat
    het op al die eilanden telkens een beetje verschillend is, maar op één eiland ook al zo.
    Misschien wel even rondkijken: prijzen per dag kunnen tot 10 euro verschillen. Vooral in
    Rhodos stad een stuk duurder dan bijvoorbeeld in Faliraki.
    Ik zou zeggen, geniet er maar van: Rhodos, met zijn goede wegen, is een droom om per
    scooter te doen. Trek ook maar eens het binnenland in. Fijne dorpjes, vriendelijke mensen
    en als je de weg kwijt bent, is er altijd ergens wel een snotaap die op zijn scootertje voor
    je gaat rijden tot je weer op het goede pad bent.

    Comment


    • #3
      Re: vereisten: scooter huren in Rhodos?

      Dat scooteren is inderdaad bedoeld om van de kust weg te raken, zonder voortdurend in/uit een gloeiende auto te moeten stappen.

      Twee jaar geleden hebben we in Sorrento op een 125cc rondgereden. Blijkbaar was daar een gewoon B-autorijbewijs voldoende voor ons.
      Nu vraag ik me wel af, of dat voor onze 21jarige zoon ook zal zal lukken in Rhodos.
      Vermits reeds enkele jaren het automatisme afgeschaft is, dat een B-rijbewijs automatisch ook voldoende is voor het besturen van een 125cc.
      In het andere geval, zou een 50cc volstaan voor bergop, bergaf?

      bedankt voor je nuttige info doudeke

      Comment


      • #4
        Re: vereisten: scooter huren in Rhodos?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Dat scooteren is inderdaad bedoeld om van de kust weg te raken, zonder voortdurend in/uit een gloeiende auto te moeten stappen.
        [LEFT]Twee jaar geleden hebben we in Sorrento op een 125cc rondgereden. Blijkbaar was daar een gewoon B-autorijbewijs voldoende voor ons.
        Nu vraag ik me wel af, of dat voor onze 21jarige zoon ook zal zal lukken in Rhodos.
        Vermits reeds enkele jaren het automatisme afgeschaft is, dat een B-rijbewijs automatisch ook voldoende is voor het besturen van een 125cc.
        In het andere geval, zou een 50cc volstaan voor bergop, bergaf?
        Ik moet zeggen: mij is het niet gelukt om een 125 cc te huren. Europese regelgeving en
        als er iets gebeurt, was de uitleg. Maar bij ons in het hotel was een koppel die het wél
        weer was gelukt.
        Nu, Rhodos is niet zo steil hoor. (In tegenstelling tot Kreta bijvoorbeeld waar er bergen
        zijn die je met een 50 cc niet haalt) maar in Rhodos hebben we vlot alles kunnen doen.
        Zelfs vanuit Rhodos stad naar Lindos (50 km). Ach, soms puft het ding al eens, maar
        echt moeite. Neen.
        Het enige waar je een klein beetje voor moet opletten, is het dragen van een helm. Er
        is geen Griek die zoiets in zijn hoofd haalt, maar wij hebben verschillende toeristen
        ontmoet die 25 euro aan hun been hadden.
        Ik zou zeggen, geniet er maar van. Bezoek zeker ook eens de zeer mooie Anthony Quinn
        baai, even voorbij Faliraki. En indien zich de gelegenheid voordoet in Rhodos stad het
        Rodini park, weinig gekend bij toeristen, maar een oase van rust en schoonheid midden
        de drukte. Ook een uitstapje met de boot naar Symi is echt wel de moeite.
        Nogmaals, veel plezier. Jamos.

        Comment


        • #5
          Re: vereisten: scooter huren in Rhodos?

          zelfs voor de 50 cc bestaan er beperkingen, zo moet je minstens 1 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs
          Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

          Comment

          Working...
          X