Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onbeleefd !!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onbeleefd !!!!

    Ik vind het spijtig dat er in de rubriek waar materiaal 2de hands verkocht wordt zoveel onbeleefde mensen zitten. Ik verklaar me nader. Als je via PB een bod doet op iets, is het voor velen zelfs teveel gevraagd om eens te reageren. Al is het ".... mafkees, je bod is véééél te laag" of "ik wacht op een hoger bod" of "is verkocht" .... of iets dergelijks. Dan weet je tenminste waar je, als bieder, aan toe bent, maar niet reageren is onbeleefdheid troef !!!!!. Wanneer er helemaal geen reactie volgt, wat moet de bieder dan denken ???
    Mijn betoog zal wel niets veranderen aan die mensen vrees ik, want die hebben waarschijnlijk zo een ingesteldheid , maar misschien bereik ik toch hier en daar een enkeling die zijn methode (uit beleefdheid) wil wijzigen/aanpassen.
    Groetjes

  • #2
    Re: Onbeleefd !!!!

    heb ik ook al meegemaakt hoor maar dan weet ik op voorhand dat ik met zo'n persoon geen zaken wil doen dus no worries hier je kan je niet inbeelden wat voor antwoord ik kreeg toen ik vroeg naar een aangeboden lens waar geen diafragma bijstond (en Canon 2 verschillende lenzen met dat bereik had maar met verschillende diafragma's)
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Onbeleefd !!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
      Ik vind het spijtig dat er in de rubriek waar materiaal 2de hands verkocht wordt zoveel onbeleefde mensen zitten. Ik verklaar me nader. Als je via PB een bod doet op iets, is het voor velen zelfs teveel gevraagd om eens te reageren. Al is het ".... mafkees, je bod is véééél te laag" of "ik wacht op een hoger bod" of "is verkocht" .... of iets dergelijks. Dan weet je tenminste waar je, als bieder, aan toe bent, maar niet reageren is onbeleefdheid troef !!!!!. Wanneer er helemaal geen reactie volgt, wat moet de bieder dan denken ???
      Mijn betoog zal wel niets veranderen aan die mensen vrees ik, want die hebben waarschijnlijk zo een ingesteldheid , maar misschien bereik ik toch hier en daar een enkeling die zijn methode (uit beleefdheid) wil wijzigen/aanpassen.
      Groetjes
      Dit zou mij genoeg zeggen over deze verkoper en ik zou er zeker geen zaken mee doen.
      En inderdaad zal je niets aan kunnen veranderen
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Onbeleefd !!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        heb ik ook al meegemaakt hoor maar dan weet ik op voorhand dat ik met zo'n persoon geen zaken wil doen dus no worries hier je kan je niet inbeelden wat voor antwoord ik kreeg toen ik vroeg naar een aangeboden lens waar geen diafragma bijstond (en Canon 2 verschillende lenzen met dat bereik had maar met verschillende diafragma's)

        70-200?
        Sommigen beginnen al in hun aanbieding met 'onthouden indien niet serieus' en 'enkel deftig bod',... waarbij ze dan bijna de nieuwprijs verwachten zeker als bod. Ik heb het opgegeven. Als ik zelf iets aanbied, zet ik het er bij wat ik zou willen (bod mag dan nog), en ik probeer niet te overdrijven. Ik kan er toch niet aan doen als iemand een lens bij die 'ik ben toch niet dom' gekocht werd probeert te verkopen aan een prijs waar je net over de grens een nieuwe voro hebt hé.
        IK koop tweedehands alleen nog vintage lenzen, zeker hier op BD.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Onbeleefd !!!!

          Ge hebt ook het omgekeerde ... ge verkoopt iets, er komt een vraag over, je geeft een antwoord en dan niets meer!
          Ze vragen bijvoorbeeld of ze eens mogen langskomen op dag x om uur y, ge antwoordt met OK en dan zie of hoor je niemand meer.
          Wat moet ge daar dan van denken? Da's nog veel erger want ge blijft er speciaal voor thuis.

          Natuurlijk moet ge iedereen genoeg tijd geven om te reageren, soms kunnen mensen ook eens ongewild en onverwacht belet worden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Onbeleefd !!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ze vragen bijvoorbeeld of ze eens mogen langskomen op dag x om uur y, ge antwoordt met OK en dan zie of hoor je niemand meer.
            Wat moet ge daar dan van denken? Da's nog veel erger want ge blijft er speciaal voor thuis.
            Meestal kijg ik van de koper een gsm-nummer, en geef ik mijn nummer ook door.
            Als er dan iets mis loopt, kan je nog altijd bellen om te verwittigen, of om te vragen waar die persoon blijft (als die niet komt opdagen). Dan weet je tenminste wat er aan de hand is.

            Ik heb onlangs nog een privébericht gestuurd naar iemand die een Sigma 15mm fisheye te koop had, ik was akkoord met de vraagprijs, maar ik heb nooit een bericht teruggekregen...
            Ondertussen ben ik naar Konijnenberg gereden om een nieuwe te halen.

            Maar voor de rest heb ik nog nooit problemen gehad met spullen te kopen of verkopen via Belgiumdigital. Meestal verloopt alles dus prima.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Onbeleefd !!!!

              het omgekeerde heb je hier ook hoor.
              komt prijs overeen en opeens laten ze het ferm aanslepen terwijl je andere geïnteresseerden afhoud (via 2dehand, ...) kwestie van forumleden voorrang te geven.
              als't een week aansleept na akkoord over de prijs en dan nog geen antwoord over hoe of wat met afhalen, dan is de kous vo mij ook af
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Onbeleefd !!!!

                Ik reageer ook niet altijd op een bod als ik eerlijk moet zijn. Ik krijg toch geregeld van die biedingen die nergens opslaan. En als je een vaste prijs ergens neer zet en men bied onder deze prijs dan is het toch al duidelijk dat je geen interesse hebt

                Het is als verkoper zoals eerder al aangehaald ook erg vervelend als thuis blijft en er komt niemand opdagen en men reageert niet meer op je e-mails.

                Aantal maanden geleden een kitlens verkocht 18-55IS nooit gebruikt. Wat ik hier allemaal wel geen onzin biedingen op heb mogen ontvangen. En als dan reageert met "uw bod is helaas te laag" krijg je een scheld serenade retour per mail. Daarom reageer ik als verkoper niet op alle reacties die ik krijg.

                Zelf nog nooit wat tweede hands gekocht hier geen ervaring mee

                Comment


                • #9
                  Re: Onbeleefd !!!!

                  Tja, heb één keer aan iemand via pb(je kan niet anders) hier iets gevraagd ivm de tekoop aangeboden waar en nooit enige reactie gehad, voor ik een bod geef wil ik wel weten op wat ik ga bieden, men mag zeggen zo goed als nieuw is voor mij zever.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  heb ik ook al meegemaakt hoor maar dan weet ik op voorhand dat ik met zo'n persoon geen zaken wil doen dus no worries hier
                  zo denk ik er ook over, zijn genoeg interessante aanbiedingen
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onbeleefd !!!!

                    Hehe dat heb ik hier ook voor met een advertentie te koop macro instelslede.

                    Ik doe die persoon een bod, met een lagere prijs dan hij vraagd nadat ik op ditzelfde forum vond dat hij deze macro instelsede heel waarschijnlijk hier zelf tweedehands kocht.

                    Blijkbaar kan ik via deze advertentie niet eens meer reageren om te vragen waarom hij me negeert.

                    Dit krijg ik als ik een reactie wil posten:

                    -Spider-, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

                    Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
                    Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.
                    -

                    Ik weet niet of het aan die persoon ligt of an de instellingen van dit forum, maar eender hoe, dit is niet netjes indeed.

                    Mvg
                    -Spider-
                    Bezoek ook eens Spider's Web

                    http://www.spidersweb.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onbeleefd !!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door -Spider- Bekijk bericht
                      Blijkbaar kan ik via deze advertentie niet eens meer reageren om te vragen waarom hij me negeert.

                      Dit krijg ik als ik een reactie wil posten:

                      -Spider-, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

                      Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
                      Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.
                      Is normaal, je kan enkel een PM sturen naar de aanbieder.
                      Dit is zo ingesteld om geen onnozele reacties te hebben op aanbiedingen.
                      Voeger was het meestal zo dat de eerste reactie was in de genre van "Dit is veel te duur want bij xyz en zyx kunt ge dat aan die prijs vinden .... bla bla bla.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onbeleefd !!!!

                        Een ander voorbeeld :
                        ik stel iets te koop, ik krijg een bod, vind het iets te laag en krijg nadien van een andere een iets hoger bod. Ik zeg "OK" kom maar halen.
                        En nadien niks meer. Ik informeer opnieuw bij de hoogste bieder en die laat gewoon weten dat hij iets anders heeft gevonden en in mijn object niet meer geïnteresseerd is.
                        Ik mail dan terug naar de "iets lagere bieder" maar die heeft ondertussen iets anders gekocht wat ik hem ook niet kwalijk kan nemen want ik had in eerste instantie zijn bod maar moeten aannemen. Voilà, zodoende geen koper meer. Leuk is iets anders

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onbeleefd !!!!

                          Simpel te vermijden in de toekomst. Artikelen verkopen via BD enkel voor betalende leden. Er zijn genoeg mogelijkheden buiten BD om fotomateriaal te verkopen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onbeleefd !!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Is normaal, je kan enkel een PM sturen naar de aanbieder.
                            Dit is zo ingesteld om geen onnozele reacties te hebben op aanbiedingen.
                            Voeger was het meestal zo dat de eerste reactie was in de genre van "Dit is veel te duur want bij xyz en zyx kunt ge dat aan die prijs vinden .... bla bla bla.
                            Ok, dit wist ik dus niet en aanvaard deze zeer logische uitleg.

                            Gelieve dan ook dit deel van mijn reactie te negeren.

                            Dank u voor de klare taal.
                            Mvg
                            -Spider-
                            Bezoek ook eens Spider's Web

                            http://www.spidersweb.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onbeleefd !!!!

                              Is normaal, je kan enkel een PM sturen naar de aanbieder.
                              Dit is zo ingesteld om geen onnozele reacties te hebben op aanbiedingen.
                              Voeger was het meestal zo dat de eerste reactie was in de genre van "Dit is veel te duur want bij xyz en zyx kunt ge dat aan die prijs vinden .... bla bla bla.
                              En hebben ze dan ongelijk, die onnozelaars?
                              Ik heb hier één keer een lens verkocht, aan een schappelijke prijs. Was direct in kannen en kruiken en de koper wou wel zelf afhalen en proberen. Geen probleem, en hij was nadien heel tevreden. Van mij mag er een rectiemogelijkheid zijn op dergelijke aanbiedingen. Da's alleen jammer voor de aanbieder die zo'n "gekocht voor 2500 €, nu 2200 € vaste prijs" vraagt voor iets wat ondertussen een opvolger heeft of nog 1800 € nieuw kost (dit komt vooral in pc-land veel voor).
                              En de zaken die ik gekocht heb (jaja, toch wel): ook in orde hoor. Dus er is potentiëel, alleen zitten er te veel uitmelkers bij...
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X