Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vdsl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vdsl

    Belgacom is bezig met zijn adsl netwerk om te schakelen naar het snellere VDSL.

    Nu dat gedoe heeft hier thuis al voor heel wat problemen gezorgd.. Ze hadden zonder aankondigen onze ADSL afgesloten en ons dan nadien een nieuwe modem gestuurd die we niet aan de praat kregen.. Dan is er hier een paar uur een technieker geweest om het ding te doen werken en dan bleek dat belgacom dus wel de ADSL had afgesloten maar de VDSL niet had aangezet...

    Achja, uiteindelijk werkt het dus.. ale in mijn geval half. Ik geraak met mijn mbp op het internet (draadloos) in mijn kamer. Wanneer ik naar de woonkamer ga heb ik geen internet en moet ik herstarten en dan geraak ik op internet.. Dit is zo al een 2tal dagen.

    Gelukkig start zo'n mac snel op maar het is wel rot om telkens alles te moeten sluiten en dan nadien terug te gaan zoeke welke pagina's open stonden..

    Weet er hier iemand raad?


    Grtz
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Vdsl

    VDSL of VDSL2?
    FWIW ... Geen idee wat uw probleem kan zijn (met WiFi weet je dat nooit echt) maar van wat ik op de telecom forums lees is de wireless van een bbox-2 modem(zo een lelijk wit "design" haha ding) niet erg fameus ..
    Zelf heb ik in maart LL dankbaar gebruik gemaakt van het "sneller internet" aanbod van Bcom ivm de omschakeling van ADSL => VDSL2. met mijn "ADSL-go" was alles gratis dus ... ..
    Na een paar administratieve misverstanden ivm de activatie van VDSL2 op mijn telefoonlijn (maar de bbox-2 is ADSL compatibel dus kon ik probleemloos verder) werkt alles voortreffelijk (eigen installatie). Ik heb wel de WiFi van de bbox-2 afgezet en mijn "oude" WAP WRT54GS aan de modem gehangen en die functioneert als WiFi ... feilloos!

    Comment


    • #3
      Re: Vdsl

      VDSL2. Ik denk niet dat BC VDSL heeft.
      Ik zit bij DXADSL en had ADSL2+ (20/1 profiel), op een dag ineens maar 12/512 meer . Na contact met de helpdesk bleek dat van het eigen Scarlet netwerk naar BGC was gezet en die hebben geen 20/1 profiel op ADSL2. Op VDSL2 moest ik niet meer rekenen zei men. Op userbase mijn verhaal gedaan met als extra dat ik opzeg ging geven. Wat blijkt, kort daarna krijg ik "zo maar" telefoon of er "morgen iemand thuis is" om een nieuwe modem te plaatsen (gratis). Ja dus... De Sagem modem staat hier dus al een tijdje op ADSL2+ 12/512 profiel en morgen zou de migratie naar VDSL gebeuren. Afwachten dus.
      Ik gebruik de Sagem als modem (bridge) en heb mijn ADSL2+ modem/router daar achter staan om het netwerk te beheren (maakt de verbinding, zorgt voor VOIP....) en wireless. Er zijn veel klachten over de Sagem/BBox wat betreft wireless. De oplossing zou dus kunnen zijn om, zoals hier, de Bbox alleen modem te laten zijn en een wireless systeem achter de box te plaatsen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Vdsl

        Mijn saga om te switchen van ADSL naar VDSL2: klik

        Heb zelf dus een B-Box2 en die werkt meestal goed. Af en toe (hout vasthouden want is nu al een tijdje geleden) valt het wireless deel uit (wired & TV blijft werken). De eerste keren opgelost door PC te rebooten, wireless config opnieuw te doen,... maar uiteindelijk is de enige steeds werkende oplossing de modem zelf rebooten (traag spul). Een accesspoint achter de box zou dus idd een oplossing kunnen zijn als het probleem zich te dikwijls voordoet.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: Vdsl

          Belgacom heeft wel degelijk VDSL (17mbps) met Aethra modems maar deze lijnen worden geleidelijk omgeschakeld naar VDSL2. De bbox2 is eigenlijk een Sagem modem en is wel een degelijke modem, zeker in vergelijking met de voorgangers (zozals aethra en philips modems). Wat de wifi problemen betreft zou wat extra info handig zijn (beveiliging of niet, wep of wpa, en wat nfo overde compu; besturingssysteem, manier van verbinden)


          (bron: Ik werk op de helpdesk van Belgacom )

          Comment


          • #6
            Re: Vdsl

            Bedankt voor jullie antwoorden!

            Ja het is zo'n grote witte doos ..

            Het is een beveiligd netwerk.

            Wep of wpa? Wpa zeker aangezien het beveiligd is?

            En compu=computer?

            Macbookpro, 15'', 2,53Ghz en 4gb ram. Dus met mac os x.
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: Vdsl

              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              Het is een beveiligd netwerk.

              Wep of wpa? Wpa zeker aangezien het beveiligd is?
              Wep en WPA zijn beiden beveiligingsprotocollen. WPA2 is nog beter.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Vdsl

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                Mijn saga om te switchen van ADSL naar VDSL2: klik

                Heb zelf dus een B-Box2 en die werkt meestal goed. Af en toe (hout vasthouden want is nu al een tijdje geleden) valt het wireless deel uit (wired & TV blijft werken). De eerste keren opgelost door PC te rebooten, wireless config opnieuw te doen,... maar uiteindelijk is de enige steeds werkende oplossing de modem zelf rebooten (traag spul). Een accesspoint achter de box zou dus idd een oplossing kunnen zijn als het probleem zich te dikwijls voordoet.
                Ja dat is me wel het verhaal!
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: Vdsl

                  Oorspronkelijk geplaatst door oxyopes Bekijk bericht
                  Belgacom heeft wel degelijk VDSL (17mbps) met Aethra modems maar deze lijnen worden geleidelijk omgeschakeld naar VDSL2. De bbox2 is eigenlijk een Sagem modem en is wel een degelijke modem, zeker in vergelijking met de voorgangers (zozals aethra en philips modems). Wat de wifi problemen betreft zou wat extra info handig zijn (beveiliging of niet, wep of wpa, en wat nfo overde compu; besturingssysteem, manier van verbinden)


                  (bron: Ik werk op de helpdesk van Belgacom )
                  Het probleem met de B-box2 is dat de antenne niet echt krachtig is, maar voor de rest is het een héél degelijk product...

                  (bron: ik werk ook bij bgc, maar in de torens )
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                  Comment

                  Working...
                  X