Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melrose abbey

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Melrose abbey

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Melrose abbey

    ik vind de compo vreemd (niet echt aangenaam) om naar kijken...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Melrose abbey

      Ik ben fan van je Schotland-foto's.
      Deze echter, kan me niet zo bekoren. Het standpunt vind ik weliswaar origineel,
      maar er is iets dat niet klopt. Ik vermoed dat je de lucht hebt vervangen.
      Correct me if I'm wrong.

      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Melrose abbey

        In zijn genre (ik bedoel hiermee foto's die slachtoffer zijn van ernstig HDR misbruik ) zeker geen slechte foto. Idd. vreemde compositie, maar dit geeft juist sfeer vind ik; maakt het wat surrealistisch, wat het onderwerp ten goede komt.
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

        Comment


        • #5
          Re: Melrose abbey

          Bedankt voor de reacties !

          @Cheeta,
          Deze foto is een blend van 2 opnames : 1 voor de lucht, 1 voor het gebouw.

          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
          Ik vermoed dat je de lucht hebt vervangen.
          Correct me if I'm wrong.Cheeta
          @markali,
          Ernstig HDR misbruik ?
          Ik tracht dmv HDR (eigenlijk blending) het dynamisch bereik te overbruggen, hetwelke niet in 1 foto vast te leggen is. Daarbij probeer ik steeds de werkelijkheid na te streven, zoals ik het op dit moment gezien heb. Het menselijk oog registreert een veel groter dyn.bereik, dat enkel op foto kan weergegeven worden door te blenden.
          Ik probeer heel hard te vermijden dat een foto overdreven of onnatuurlijk overkomt door niet te ver in HDR te gaan. Ik hoop dat de geposte foto's dan ook niet overdreven / onnatuurlijk over komen ?
          Oorspronkelijk geplaatst door markali Bekijk bericht
          In zijn genre (ik bedoel hiermee foto's die slachtoffer zijn van ernstig HDR misbruik )
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Melrose abbey

            Voor mij komt het niet overdreven over, goed gedaan.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Melrose abbey

              Prachtig
              De onverwachte daken bovenaan doen het voor mij

              Comment


              • #8
                Re: Melrose abbey

                Helemaal geweldig!
                Prachtige omzetting...

                Comment


                • #9
                  Re: Melrose abbey

                  Hey dama, neem mijn knipoog zeker niet te zwaar of te persoonlijk op, he. Het is een kwestie van persoonlijke smaak, en van een persoonlijke mening dat er dikwijls te overdreven HDR bewerkingen worden gemaakt. HDR is een schitterende techniek, die ik overigens ook regelmatig toepas, en ik denk dat ze het meest tot zijn recht komt als je inderdaad zo natuurlijk mogelijk de werkelijkheid probeert na te streven. De grote uitzondering voor mij hierop is als een onnattuurlijk HDR effect een meerwaarde kan zijn voor de foto. En dit is voor mij het geval bij deze foto, ze komt bij mij niet echt natuurlijk over, maar dit is in dit geval geen probleem, en eerder een meerwaarde.

                  Maar nogmaals: het gaat over een puur persoonlijke 'goesting'-kwestie, die niets zegt over jouw of andere mensen hun kwaliteiten als fotograaf.

                  Edit: Ik heb ook zojuist je foto's van Schotland bekeken, en het valt mij op dat je in 't algemeen op een heel smaakvolle, en natuurlijke manier met HDR hebt gewerkt. Volledig mijn goesting, dus .
                  Vooral 'Glencoe' is mijn topfavoriet (zowel de foto als de streek ).


                  @markali,
                  Ernstig HDR misbruik ?
                  Ik tracht dmv HDR (eigenlijk blending) het dynamisch bereik te overbruggen, hetwelke niet in 1 foto vast te leggen is. Daarbij probeer ik steeds de werkelijkheid na te streven, zoals ik het op dit moment gezien heb. Het menselijk oog registreert een veel groter dyn.bereik, dat enkel op foto kan weergegeven worden door te blenden.
                  Ik probeer heel hard te vermijden dat een foto overdreven of onnatuurlijk overkomt door niet te ver in HDR te gaan. Ik hoop dat de geposte foto's dan ook niet overdreven / onnatuurlijk over komen ?
                  “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
                  Scott Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: Melrose abbey

                    Danny, bedankt voor de toelichting.
                    Zo'n dynamisch bereik is inderdaad onmogelijk met 1 beeld. Je hebt dit knap opgelost.
                    Op sommige details is die blend wel duidelijk. Maar dit ligt eerder aan de software, denk ik.

                    greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Melrose abbey

                      Danny,

                      Ik heb hier een gevoel dat je op je laatste toer van je Schotland trip bent.
                      Deze zou ik er van tussen gelaten hebben.
                      Het wringt me langs alle kanten.Kan er nog wel even naar kijken maar neen....sorry.
                      Dit is voor de minst goeie van de reeks.
                      Als dit de afsluiter moest worden van een succes reeks dan heb je het dessert effect gemist...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Melrose abbey

                        Ik kijk en beoordeel enkel een gepresenteerde foto en vind deze knap van standpunt, lensgebruik en realisatie Al de rest is louter technische info of naast de kwestie
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Melrose abbey

                          Nee hoor, geen enkel probleem Ik apprecieer jouw (en van iedereen !) eerlijke commentaren. Leer je veel meer uit dan geen, of enkel postitieve comments.

                          Ik zie HDR als een techniek om op foto te kunnen weergeven wat je in werkelijkheid zag.

                          Zo heb ik het echt gezien, en probeer ik het weer te geven.
                          Met het menselijk oog zie je die donkere wolken, maar ook nog heel veel details van de binnenkant.

                          Zowieso ziet het er hier vreemd (onnatuurlijk ?) uit. Een vrij intacte ruine, de binnnenkant van een abdij, en dan zie je er plots een dreigende wolkenlucht boven, ipv een mooi dakgewelf.
                          Oorspronkelijk geplaatst door markali Bekijk bericht
                          Hey dama, neem mijn knipoog zeker niet te zwaar of te persoonlijk op, he. Het is een kwestie van persoonlijke smaak, en van een persoonlijke mening dat er dikwijls te overdreven HDR bewerkingen worden gemaakt. HDR is een schitterende techniek, die ik overigens ook regelmatig toepas, en ik denk dat ze het meest tot zijn recht komt als je inderdaad zo natuurlijk mogelijk de werkelijkheid probeert na te streven. De grote uitzondering voor mij hierop is als een onnattuurlijk HDR effect een meerwaarde kan zijn voor de foto. En dit is voor mij het geval bij deze foto, ze komt bij mij niet echt natuurlijk over, maar dit is in dit geval geen probleem, en eerder een meerwaarde.

                          Maar nogmaals: het gaat over een puur persoonlijke 'goesting'-kwestie, die niets zegt over jouw of andere mensen hun kwaliteiten als fotograaf.

                          Edit: Ik heb ook zojuist je foto's van Schotland bekeken, en het valt mij op dat je in 't algemeen op een heel smaakvolle, en natuurlijke manier met HDR hebt gewerkt. Volledig mijn goesting, dus .
                          Vooral 'Glencoe' is mijn topfavoriet (zowel de foto als de streek ).
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Melrose abbey

                            Ik heb het zelf, manueel gedaan door de lagen te blenden (met maskers) in Photoshop.
                            Ik geef toe dat je rond de ramen soms scherp afgelijnde randen ziet : dit komt door de chromatische aberratie door het hoge contrast. Heb het zoveel mogelijk proberen wegwerken, maar blijkbaar toch nog zichtbaar.
                            Ik probeer eens of ik er met Photomatix iets meer kan uithalen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                            Danny, bedankt voor de toelichting.
                            Zo'n dynamisch bereik is inderdaad onmogelijk met 1 beeld. Je hebt dit knap opgelost.
                            Op sommige details is die blend wel duidelijk. Maar dit ligt eerder aan de software, denk ik.

                            greetz
                            Cheeta
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Melrose abbey

                              Hey Pascal,
                              nee hoor, dit is niet de kers op de taart
                              Er komt nog wel een deeltje achter... Maar het loopt wel stilaan op z'n eind...

                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Danny,

                              Ik heb hier een gevoel dat je op je laatste toer van je Schotland trip bent.
                              Deze zou ik er van tussen gelaten hebben.
                              Het wringt me langs alle kanten.Kan er nog wel even naar kijken maar neen....sorry.
                              Dit is voor de minst goeie van de reeks.
                              Als dit de afsluiter moest worden van een succes reeks dan heb je het dessert effect gemist...
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X