Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toestel + lenzen huren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toestel + lenzen huren

    Hallo

    via via zijn mensen bij mij terecht gekomen voor hun huwelijk. ik ben zelf niet zo een ervaren rot hierin, maar wil het zeker wel doen. nu heb ik wel primes waar ik de nodige donkere zaaltjes mee afschuim om muzikanten te schieten, maar een trouw is toch nog net iets anders denk ik zo.

    daarom wou ik een D700 en een 24-70 + 70-200 huren, maar ik weet niet meteen een verhuurder in de buurt van Mol. Ze staan wel alle 3 op de verlanglijst, maar deze trouw zal mij dus op weg zetten om er 1 van te kunnen kopen

    Weet er iemand dus een verhuurder in de buurt van Mol-Antwerpen die dit verhuurt voor een weekend? of iemand die dit wilt uitlenen? (dan wil ik wel een soort van contract voor als er iets mis gaat dat er nadien geen gezever is).

    Ik heb 1 fotograaf gevonden op het net die ook verhuurt, maar dat is Evergem en dus niet meteen in de buurt.

    alvast bedankt!
    Tuur
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: toestel + lenzen huren

    Bij Konijn kunt ge dat huren maar helaas geen D700, wel een D3 en/of D300.
    De objectieven die je wilt zijn te huur bij hen.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: toestel + lenzen huren

      okej
      ik wist niet dat die ook verhuur deden

      merci!!
      de baan die ik over moet om te bij de trouwers te geraken dus eerst een keertje erg ver naar links volgen
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: toestel + lenzen huren

        pixto-f.nl zit ook niet zo heel ver van je af. (Eindhoven)

        Comment


        • #5
          Re: toestel + lenzen huren

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Bij Konijn kunt ge dat huren maar helaas geen D700, wel een D3 en/of D300.
          De objectieven die je wilt zijn te huur bij hen.


          Grtz, RF
          Idem als bij Foto De Greef in Edegem.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

          Comment


          • #6
            Re: toestel + lenzen huren

            Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
            pixto-f.nl zit ook niet zo heel ver van je af. (Eindhoven)
            Inderdaad. Zeer tevreden van!
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

            Comment


            • #7
              Re: toestel + lenzen huren

              Volgens mij ga je hier dik op inschieten , want het huren van al deze handel is toch wel vrij duur hoor.

              Comment


              • #8
                Re: toestel + lenzen huren

                Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                Volgens mij ga je hier dik op inschieten , want het huren van al deze handel is toch wel vrij duur hoor.
                heb ik ook gemerkt
                weekendje huren van body+ 2 lenzen gaat al snel richting 300 euro als je ze ook nog moet afhalen, om de tijd er maar niet bij te rekenen, batterijen, extra CF kaartjes, ...

                tzal dus zonder worden (heb wel extra licht gekocht) en doorsparen om ze zelf te kopen in de toekomst
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: toestel + lenzen huren

                  Weekendje D700 + 14-24 en 24-70 gehuurd voor rond 270 euro bij Pixto-f. Super bedrijf en zeker aan te raden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: toestel + lenzen huren

                    Als je zelf geen tweede body hebt, zou ik er toch een huren hoor, zeker als je met primes aan de slag gaat. Je eigen primes zullen waarschijnlijk wel volstaan, maar nogmaals: een tweede body is een must voor een huwelijk Niet enkel als broodnodige backup, maar ook voor het gebruiksgemak, zeker als je met primes aan de slag gaat...

                    Edit: Nog wat extra tips vind je hier mocht het nodig zijn...

                    Veel succes ermee!

                    Roeland
                    Last edited by Roeland; 4 juli 2010, 19:34. Reden: vergeten linkje
                    www.135mm.be
                    @135mm_leuven
                    info@135mm.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: toestel + lenzen huren

                      Hey,

                      Weet niet welk toestel je nu hebt?
                      Maar de D700 is wel een fullframe hé.

                      Het is echter wel zo, dat bij een fullframe je DOF heel anders zal zijn dan bij een crop.
                      Dus een tip bij volledig open : 2.8 of met primes 1.8 : Zorg voor en goed scherptestelling , want de dof kan heel extreem zijn, en er soms naast zitten.

                      Dus probeer ook vanaf een degelijke afstand je plaatjes te schieten. (dus niet te dicht)
                      Hoe verder je staat, hoe meer er scherp is op je foto. (want een koppel , dat zijn er 2 hé)

                      Nog een laatste tip. Goeie geheugenkaartjes van 8gb of 16gb is een must bij hoge resolutie, zo vermijd je te veel wisselen.

                      En voor de rest, ga maar eens lekker hoog in de iso's. 3200 of meer mag geen probleem zijn voor de D700.

                      Succes!
                      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                      Comment


                      • #12
                        Re: toestel + lenzen huren

                        tis een fuji S5 waar ik mee werk
                        ben gisteren in de kerk gaan kijken
                        iso 800, f2.8 s1/125 zij de A-stand. dit was 's morgens, als het bij de trouw een beetje zonnig is, valt de zon in de namiddag door de ramen binnen, dus zal er nog meer licht zijn en als het goed belicht kan worden, durf ik een S5 wel tot 3200 opdraaien, dus dan win ik zo nog 2 stops.
                        lang geleden dat ik nog met zulke gunstige voorwaarden te maken had
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: toestel + lenzen huren

                          Jep , D700 is ongeëvenaard in zijn hoge ISO's. 3200 gaat makkelijk zelfs tot 6400. Alleen de D3x doet het misschien een tikkeltje beter maar amper merkbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: toestel + lenzen huren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                            Als je zelf geen tweede body hebt, zou ik er toch een huren hoor, zeker als je met primes aan de slag gaat. Je eigen primes zullen waarschijnlijk wel volstaan, maar nogmaals: een tweede body is een must voor een huwelijk Niet enkel als broodnodige backup, maar ook voor het gebruiksgemak, zeker als je met primes aan de slag gaat...

                            Edit: Nog wat extra tips vind je hier mocht het nodig zijn...

                            Veel succes ermee!

                            Roeland
                            merci voor de tips! (zie ook commentaar op je blog )
                            ik ga nog niet aan alles kunnen voldoen, maar ja, als mensen niet te veel geld willen uitgeven aan de fotograaf ...
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

                            **=ol

                            Comment


                            • #15
                              Re: toestel + lenzen huren

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                              merci voor de tips! (zie ook commentaar op je blog )
                              ik ga nog niet aan alles kunnen voldoen, maar ja, als mensen niet te veel geld willen uitgeven aan de fotograaf ...

                              Vind ik een risico nemen... lenzen huren, daar kan ik in komen. Maar je gaat van een Fuji ineens een FF Nikon huren voor 't weekendje? Een toestel dat je niet kent? Van een ander merk dan nog? Als ze toch ni te veel willen uitgeven zou ik bij mijn vertrouwde Fuji blijven en 't geld opzij houden voor de aankoop van dat ander toestel / die extra lens.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X