Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sitecheck: www.50mm-photo.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sitecheck: www.50mm-photo.be

    M'n site ziet er eindelijk uit zoals ik het voor ogen had.
    Helemaal zelf in kladblok liggen prullen tot alles op punt stond. (dat hoop ik toch, dat alles op punt staat)

    Daarom graag eens een sitecheck: www.50mm-photo.be
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

  • #2
    Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

    Ziet er goed uit.

    Wel zie ik op de Info over de fotograaf dat de tekst die onderaan iedere pagina staat door de tekst (sitemap etc.) heen komt (in elk geval bij FF... weet niet of dit bij IE wel goed doorkomt)

    Tevens is het jammer dat je gastenboek niet een volledig zwarte achtergrond heeft (Eerder wit met een klein beetje zwart). Hierdoor valt het behoorlijk uit de toom met de rest van de site.

    En persoonlijk vind ik de manier van rondklikken in de site niet handig. Je moet op de hoofdgroep gaan (bv fotograaf) en dan recht naar beneden, om dan pas naar rechts te kunnen, anders springen de subcategorien weer weg.

    Mooie foto's!

    Ingeborg
    Meer foto's op Ingibjorg's Photobucket.
    Advies altijd welkom!

    Comment


    • #3
      Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

      Even je ganse site door de validator halen, je heb namelijk ontzetten veel code fouten
      vb
      PHP-code:
      <body BGcolor="black"
       
       
      <
      html
       
      <
      head
      <
      link rel="stylesheet" href="../style.css"  type="text/css"
       
      </
      head
       
       
      <
      BODY>
      ........
      </
      BODY
      </
      html
       
       
       
      </
      div
       
      </
      body
      </
      html
      Why tables for layout is stupid

      edit: je code lijkt veel op copy & past?
      Last edited by foto4fun; 22 juni 2010, 11:13.
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

        - Heb de site zelf nog niet in firefox getest (moet ik dringend eens doen). Wel in IE en daar heb ik die problemen niet.

        - Gastenboek is een free-template waar ik net nog wat aanpassingen aan gedaan heb zodat het geheel beter bij m'n site past. Kans is reëel dat ik het gastenboek laat vallen (sinds eind februari online en nog geen enkele post)
        Moet ik nog eens bekijken wat ik er mee doe. Indien het behouden blijft steek ik er meer werk in om het in orde te krijgen.

        - Over het menu heb ik al lang getwijfeld. Vind het veel beter ogen dan een gewone "drop-down" maar is idd wat moeilijker om mee om te gaan. Moet mss nog eens over nagedacht worden.

        - Er zitten idd nog heel wat programmeerfouten in (heb deze ook al door enkele validators laten gaan). Zoals je onderaan ziet is dit reeds mijn 3de grote versie (1ste was volledig html, tables, frames en i-frames).
        Daarom is de code nog een rommeltje...
        Ik weet't 't is geen excuus maar toch. Bedoeling was om de site eerst deftig en goed ogend operationeel te krijgen en vervolgens de code te verbeteren. (wat trouwens met gebruik van php en stylesheet al een pak beter is dan wat het ooit was)


        Alvast héél erg bedankt voor jullie reacties!
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

        Comment


        • #5
          Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

          De discussie tables vs css loopt al jaren ... en zal nog jaren voortgaan, er zijn voor- en tegenstanders van beide systemen.

          Het best kan je met CSS en DIV werken, dat maakt een eventuele re-style achteraf véél makkelijker, maar om nu direct hier mee te beginnen is niet het simpelste, een combinatie van beide is ideaal volgens toonaangevende designers wereldwijd.

          Wat je zeker moet doen is zo min mogelijk pagina's schrijven, een échte site heeft dikwijls alleen een index.php ... die alles opvangt via mod-rewrite instructies en een degelijke php structuur

          Enkele tips :
          1. zet NOOIT een email adres zo op de site, dat maakt het voor 'robots' héél simpel om je email aan heel de wereld te verkopen ... verwacht je aan een hele hoop rommel mails binnenkort ... maak (of google) een contact scriptje, op die manier staat je email niet publiek.

          2. het gastenboek heb je nog een beetje werk aan vrees ik

          3. als je op het gastenboek zit worden de links bovenaan iets lichter bij mouseover, maar op de andere pagina's niet ... zorg dat dit overal werkt.

          4. download IETester even ... kan je in oudere versies van IE testen zonder deze te moeten installeren, vooral met css moet je enorm opletten in de oudere versies (vooral IE 6 is een ramp ... en er zijn nog veel mensen die hier mee werken )

          5. bekijk de site even op een resolutie van 1024x768 (in firefox heb ik hiervoor een 'developer' plug in) ... een heel stuk aan de rechterkant van je sub-menus zijn niet meer zichtbaar dan ... nu kan je zeggen, who cares, maar elke bezoeker is een potentiele klant hé, ook die met de kleine notebooks werken

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

            Oorspronkelijk geplaatst door Ingibjorg Bekijk bericht
            Wel zie ik op de Info over de fotograaf dat de tekst die onderaan iedere pagina staat door de tekst (sitemap etc.) heen komt (in elk geval bij FF... weet niet of dit bij IE wel goed doorkomt)
            Dit zou nu verholpen moeten zijn.




            Oorspronkelijk geplaatst door Ingibjorg Bekijk bericht
            Tevens is het jammer dat je gastenboek niet een volledig zwarte achtergrond heeft (Eerder wit met een klein beetje zwart). Hierdoor valt het behoorlijk uit de toom met de rest van de site.
            Gastenboek heb ik er maar af gesmeten.
            Stond sinds februari online maar geen enkele posting. En eigenlijk was ik er al een hele tijd over aan het twijfelen of zulks wel bij m'n site past.



            Oorspronkelijk geplaatst door Ingibjorg Bekijk bericht
            En persoonlijk vind ik de manier van rondklikken in de site niet handig. Je moet op de hoofdgroep gaan (bv fotograaf) en dan recht naar beneden, om dan pas naar rechts te kunnen, anders springen de subcategorien weer weg.
            Heb ik voorlopig nog niets aan gedaan (en direct eigenlijk geen oplossing voor...)
            Ik zou de submenu's weer recht onder de hoofdmenu kunnen zetten maar dan blijf ik met een code-probleem zitten bij m'n portfolio-pagina's. Het lukt me maar niet de menu vóór (bovenop) de flash-presentatie te krijgen...
            (en eigenlijk vind ik het best mooi zo'n horizontale submenu. )
            Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

            Comment


            • #7
              Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

              Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
              Dit zou nu verholpen moeten zijn.
              Nope. Staat nog steeds over de tekst.

              Om 1 of andere reden laadt de foto op die pagina ook maar voor 20%, de rest blijft zwart.
              Dit zowel op een Win7 met FF3.6.3 als een win2K met FF 3.6.4.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

                Bedankt!

                Zoek ik dadelijk uit.

                [edit]

                Hoe ziet het er nu uit (lay-out van die pagina is ook wel wat gewijzigd) in FF ?
                Last edited by nevermore; 24 juni 2010, 12:48.
                Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Sitecheck: www.50mm-photo.be

                  Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                  Hoe ziet het er nu uit (lay-out van die pagina is ook wel wat gewijzigd) in FF ?
                  Foto is volledig te zien maar de text staat in de linkerhelft van het scherm terwijl de footer in het midden staat naast de text.

                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment

                  Working...
                  X