Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotos afdrukken

    Ik ben nu alweer best een tijd bezig met mijn nieuwe hobby fotografie natuurlijk.

    Maar nu wil ik dus is wat fotos aflaten drukken voor mij compleet nieuw !

    Nu mijn vragen zijn hoe maken jullie de fotos op maat?
    Gewoon in photoshop en dan de gewenste cm invullen om te resizen tot de gewenste maat?
    En hoe doen jullie dit met het snijden van de fotos om de juiste onderlingen afmetingen te krijgen?

    Ook vraag ik mezelf af of jullie ook bij het afdrukken kaders om jullie fotos maken
    En een eventuele naam in de foto?

    Dan voor nu even de laatste vraag waar kan ik dit het beste doen?
    Wel heb ik al wat topics gelezen over albums maar niet over losse fotos in grote en kleine formaten?

    Bijvoorbaad dank voor de adviezen/tips
    Greetz Twan

    http://500px.com/TwanGroenen

  • #2
    Re: Fotos afdrukken

    Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
    Ook vraag ik mezelf af of jullie ook bij het afdrukken kaders om jullie fotos maken
    En een eventuele naam in de foto?
    Waarom, die keuze af laten hangen van anderen? Doe wat jezelf mooi vindt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Fotos afdrukken

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Waarom, die keuze af laten hangen van anderen? Doe wat jezelf mooi vindt.
      Hier ben ik het ook eens mee, dit moet jezelf uitmaken
      Wat betreft het formaat kan de volgende linken je mss helpen;
      Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.





      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Fotos afdrukken

        Bedankt alvast voor deze informatie !

        Nu blijf ik echter zitten met de vragen waar ik ze het beste af kan laten drukken?

        Over de kaders enz ik vind het mooi op forums maar heb er nog nooit bij afgedrukte foto's gezien daarom was dat eigenlijk de vraag.
        Greetz Twan

        http://500px.com/TwanGroenen

        Comment


        • #5
          Re: Fotos afdrukken

          Maak het niet moeilijker dan nodig, croppen of bijsnijden doe je alleen maar als het nodig is om je compositie te verbeteren, leer beeldvullend werken en je moet minder croppen. Foto's op formaat brengen is zelden nodig voor afdrukken, wel voor gebruik op website's, Ik maak al mijn afdrukken thuis, op de eigen printer, dat is steeds het best echter niet het goedkoopst, wel ik druk ne 10 x 15 cm en ne 60 X 40 cm af van hetzelfde bestand en ik breng de foto nooit op formaat, alles gaat via de printsoftware.

          Nadeel van de meeste labo's dat ze werken op vaste formaten, wens je een beeld dat der van afwijkt, is het bestellen op een formaat dat je beeld kan bevatten, en de rest bijsnijden na aankomst
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Fotos afdrukken

            Klopt maar soms moet je croppe ivm met te weinig zoom van de lens bijv en niet dichterbij kan komen.

            Of je wilt een vierkante foto of een panorama foto.

            Maar ik blijf het met je eens dat je altijd je foto zo moet proberen teschieten dat er niks meer mee hoeft te gebeuren.Dat is tenminste mijn uitgangs punt !

            Nu ben ik bezig met mijn fotos maar als ik liniale aanzet in photoshop en als ik dan fotos open dan staat de liniaal telkens anders.
            Soms is de foto maar 25 lang en soms 130 dit zijn onbewerkte raw bestanden... hoe kan dit of wat geeft de liniaal precies aan?
            Last edited by Twannie; 23 juni 2010, 17:14.
            Greetz Twan

            http://500px.com/TwanGroenen

            Comment


            • #7
              Re: Fotos afdrukken

              Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
              Nu blijf ik echter zitten met de vragen waar ik ze het beste af kan laten drukken?
              Er loopt hier een topic over, en waar je wil laten drukken is ook weer een eigen keuze.


              Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
              hoe kan dit of wat geeft de liniaal precies aan?

              Last edited by foto4fun; 24 juni 2010, 07:36.
              Never resist temptation or it could go away...
              Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

              Comment


              • #8
                Re: Fotos afdrukken

                Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                Klopt maar soms moet je croppe ivm met te weinig zoom van de lens bijv en niet dichterbij kan komen.

                Of je wilt een vierkante foto of een panorama foto.

                Maar ik blijf het met je eens dat je altijd je foto zo moet proberen teschieten dat er niks meer mee hoeft te gebeuren.Dat is tenminste mijn uitgangs punt !

                Nu ben ik bezig met mijn fotos maar als ik liniale aanzet in photoshop en als ik dan fotos open dan staat de liniaal telkens anders.
                Soms is de foto maar 25 lang en soms 130 dit zijn onbewerkte raw bestanden... hoe kan dit of wat geeft de liniaal precies aan?

                Ik zou starten met het RAW bestand om te zetten naar je wens, dus met de nodige correcties maar volledig, dan zou ik het beeld openen in PS en met de rechthoekige selectie tool ingesteld op de verhouding 3 X 2 je selectie bepalen, en dan uitsnijden (Crop) aldus bewaar je het maximum aan pixels in je beeld. En dan opslaan onder een nieuwe naam. Je kan de verhouding aanpassen is de selectie tool, of kiezen voor normaal en dan ben je niet aan verhoudingen gebonden.

                Zo doe ik het !

                MVG, Jeff c.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X