Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canada 110v hoe batterij opladen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canada 110v hoe batterij opladen

    Hey juppekes

    Mijn broer vertrekt volgende maand naar Canada.

    Naar het schijnt hebben ze daar 110v

    Hoe kan hij daar zijn batterij opladen van zijn camera?

    Hier hebben we 220v
    Bootjes

  • #2
    Re: Canada 110v hoe batterij opladen

    meeste laders slikken gewoon elke spanning die ze aangeboden krijgen. Een reisstekker is wel handig.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Canada 110v hoe batterij opladen

      Kijk eerst naar de lader, die werken bijna allemaal van 100-240V 50/60Hz (kijk op de achterkant).

      Een verloop-reisstekker heb je inderdaad nodig.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canada 110v hoe batterij opladen

        Even een "me too" antwoord... Wat hier boven staat dus.

        Als hij met een huurauto gaat rondrijden kan een "inverter" 12V > 220 ook handig zijn. Zo kan je onderweg ook batterijen/laptop opladen.

        Een verloop stekker moet je zeker hebben.

        Zeer handig, neem een stekkerblokje mee (met 3-4 stopcontacten) zo kan je met 1 verloopstekker toch verschillende dingen gelijk inpluggen.

        Handige link voor reizigers: spanningen en stekkers
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Canada 110v hoe batterij opladen

          Nog een tipje.

          Wanneer je oplaadt met 110V zal het een beeeeeeeeeetje langer duren wanneer de batterijen zijn opgeladen.
          Dus best alle dagen een beetje opladen.


          M A A R : ik denk dat Canada (bijna) overal 220V en USA dat daar enkel nog110V is.
          3 jaar geleden ben ik in Canada geweest en als ik me goed herinner is het daar wel degelijk 220V
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

          BD0460BE

          Comment


          • #6
            Re: Canada 110v hoe batterij opladen

            Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
            Nog een tipje.

            Wanneer je oplaadt met 110V zal het een beeeeeeeeeetje langer duren wanneer de batterijen zijn opgeladen.
            Dus best alle dagen een beetje opladen.
            Wat is dat voor zever?

            Het is de uitgangsspanning en stroom van een voeding dat telt voor het opladen van een toestel en die moeten altijd voldoende zijn wat ook de ingangsspanning is.

            Als dat bij uw voeding anders is, dan zit ge ofwel met een fameuze brolvoeding of een defecte! Een algemene regel is het zeker niet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Canada 110v hoe batterij opladen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Als dat bij uw voeding anders is, dan zit ge ofwel met een fameuze brolvoeding of een defecte! Een algemene regel is het zeker niet.


              Over mijn stelling en uw stelling ga ik zekers niet redetwisten.

              Jij kent er misschien meer van dan ik, dat zal zo wel zijn gezien uw reactie, maar ik spreek van ondervinding.
              In de landen met 110V moest ik veel langer opladen.
              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

              BD0460BE

              Comment


              • #8
                Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wat is dat voor zever?

                Het is de uitgangsspanning en stroom van een voeding dat telt voor het opladen van een toestel en die moeten altijd voldoende zijn wat ook de ingangsspanning is.

                Als dat bij uw voeding anders is, dan zit ge ofwel met een fameuze brolvoeding of een defecte! Een algemene regel is het zeker niet.
                Helemaal akkoord mee. De inangsspannings heeft totaal geen effect op de uitgangspanning en de laadstrooom (als deze effectief een 110/220V is.
                Ik ben al in genoeg landen geweest met 110V en daar hoegenaamd niks van ondervonden.

                Comment


                • #9
                  Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
                  Jij kent er misschien meer van dan ik, dat zal zo wel zijn gezien uw reactie, maar ik spreek van ondervinding.
                  In de landen met 110V moest ik veel langer opladen.
                  Misschien heb je in de landen met 110V gewoon wat meer uw toestel gebruikt en moest je daarmee meer opladen?
                  Als wij op verlof gaan (ook 220V-zone) en de batterij moet opgeladen worden, dan duurt wachten hierop ook altijd langer dan thuis ... omdat ge ongeduldig bent om terug te vertrekken.
                  Beste is 's avonds batterij aan de lader en 's morgens met volle batterij op stap gaan ... en best een reservebatterij ook.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
                    Over mijn stelling en uw stelling ga ik zekers niet redetwisten.

                    Jij kent er misschien meer van dan ik, dat zal zo wel zijn gezien uw reactie, maar ik spreek van ondervinding.
                    In de landen met 110V moest ik veel langer opladen.
                    Een beetje serieus blijven he .. zelfs als die laadspanning van de batterij 24V= (speciaal overdreven qua waarde) is dan is die 110V~ nog altijd meer dan genoeg overschot ... of ge nu 240V~ of 110V~ tranformeert naar laagspanning, water blijft altijd nat aanvoelen hoor
                    .. en een uitsmijter en een doordenker .. bij gelijk transfovermogen, kan die op 110V meer stroom leveren en dus zouden uw batterijen, bij die spanning, dus sneller opgeladen moeten zijn ..
                    (sorry kon 't niet laten, 't is lijk het gelijke gewicht van de pluimen en het lood ... op aarde afgewogen wegen in het luchtledige de pluimen het zwaartste LOL!))

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      .. en een uitsmijter en een doordenker .. bij gelijk transfovermogen, kan die op 110V meer stroom leveren en dus zouden uw batterijen, bij die spanning, dus sneller opgeladen moeten zijn ..
                      Bij een lagere spanning zal de lader meer stroom trekken uit het net als die dezelfde laadstroom moet leveren aan de accu.
                      10W bij 110V = 0,909A
                      10W bij 230V = 0,043A

                      In die voedingen/laders zitten geen gewone transformators meer, het zijn schakelende voedingen. Vroeger moest je bij sommige apparaten zelf de juiste spanning instellen, dat gebeurde dan meestal door een soort stekkertje te verzetten (je moest dan gewoonlijk eerst een schroef losdraaien).
                      Als er in zo'n moderne voeding een gewone transformator stak, dan zou je er zelfs geen accu's mee kunnen laden op 110V als die gemaakt is voor 230V. De spanning aan de uitgang van de transfo zou dan bij 110V uit het stopcontact te laag worden om er een accu mee te kunnen laden.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als er in zo'n moderne voeding een gewone transformator stak, dan zou je er zelfs geen accu's mee kunnen laden op 110V als die gemaakt is voor 230V. De spanning aan de uitgang van de transfo zou dan bij 110V uit het stopcontact te laag worden om er een accu mee te kunnen laden.
                        Tenzij de voeding zo berekend werd dat bij een ingang van 110V de uitgangsspanning van de transfo nodig voor de spanningsregelaar nog steeds voldoende is.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                          mooi doorgedacht ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                            Waarom lees niet gewoon de handleiding van die lader(s). Een algemene regel bestaat er niet omdat elke voeding verschillend is. Het enige dat je nodig hebt is een verloopstekker en de handleiding van je lader.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canada 110v hoe batterij opladen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Tenzij de voeding zo berekend werd dat bij een ingang van 110V de uitgangsspanning van de transfo nodig voor de spanningsregelaar nog steeds voldoende is.
                              Dat zou wel kunnen, maar dan moet het extra vermogen opgestookt worden in warmte, anders wordt de laadstroom te hoog als je de lader op een hogere spanning aansluit.


                              In een lader voor camera-accu's zit geen gewone transformator, want dan zou de lader veel meer wegen en ook veel meer warmte afgeven tijdens het laden.

                              Bij de netvoedingen die in een stekker ingebouwd zijn weet je heel snel in welke een transfo steekt en in welke een schakelende voeding. De stekker die het meeste weegt, daar zit een "ouderwetse" transfo in. Het rendement van zo'n voeding/adapter/lader is veel lager, die worden dus ook veel warmer.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X