Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

    Als absolute beginner met grote interesse voor het strobist gebeuren heb ik al wat materiaal, meer bepaald een Canon EOS 350D, Cactus v4 setje met 2 ontvangers, een Canon 430EX II en een Cactus KF 36 flash. Ik ervaar echter problemen met de KF 36 in combinatie met de Cactus ontvanger (de flash reageert zeer zelden).

    Met mijn logische tests ben ik er niet uit geraakt wat de oorzaak is.

    Zowel de 430EX II als de KF 36 werken 100% als ze op de hotshoe van de camera zitten. Dus de hotshoe en flashes zijn ok.

    De Cactus v4 ontvangers werken 99% van de tijd, dus die communicatie is ok.

    Zet ik de 430EX II op een van beide ontvangers dan werkt deze bijna altijd, dus beide ontvangers zijn ok.
    Zet ik de KF 36 op een ontvanger dan reageer de flash niet (ledje van de ontvanger wél). Idem met de andere ontvanger...

    Nochthans is de KF 36 getest met de de Cactus v4 (en zijn ze beiden van hetzelfde merk). Als alles individueel perfect werkt, waarom werkt de combinatie dan niet?
    Iemand een idee?

    Alvast bedankt voor jullie input!

  • #2
    Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

    Normaal gezien zou de KF 36 voledig compatible met de V4's moeten zijn..
    Flits hij wel als je gewoon boven op de transmitter op het knopje duwt?

    grtjs,
    Pieter
    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

    Comment


    • #3
      Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

      Normaal gezien zou de KF 36 voledig compatible met de V4's moeten zijn..
      Yep, hier ook géén probleem hoor. Staan je kanalen juist ?
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

        probeer eens via de PC sync poort... d'r moet een contact probleem zijn...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          probeer eens via de PC sync poort... d'r moet een contact probleem zijn...
          Helaas heeft mijn 350D geen PC. En met de kabeltjes die resp. bij de trigger/receiver en de KF 36 zaten kan ik precies geen verbinding maken?

          Ik ga er van uit dat de puls die de hotshoe van de camera geeft aan de KF 36 (als deze op de camera zit en werkt) dezelfde is als degene die de Cactus receivers doorgeven aan de flits als ik 'm off camera gebruik? Dus het zou moeten werken...
          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Yep, hier ook géén probleem hoor. Staan je kanalen juist ?
          De kanalen staan juist, en ik heb ook al andere combinaties geprobeerd. De 430EX II doet het wel.
          Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
          Normaal gezien zou de KF 36 voledig compatible met de V4's moeten zijn..
          Flits hij wel als je gewoon boven op de transmitter op het knopje duwt?
          Dat dacht ik ook. Is ook de reden dat ik die gekocht heb.
          Het knopje op de transmitter indrukken zorgt ervoor dat de rode led op de receiver even aan gaat, dus communicatie tussen de transmitter en receiver is er zeker. Echter de flits gaat niet. Met de 430EX II op de receiver lukt het wél.

          Comment


          • #6
            Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

            Vervang de batterijen vd ontvanger eens?
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Vervang de batterijen vd ontvanger eens?
              Heb ik ook al geprobeerd. Momenteel heeft de ene ontvanger gewone Alkaline AAA en de andere heeft NiMH oplaadbare AAA's (welke net opgeladen zijn).

              Comment


              • #8
                Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX TerroR Bekijk bericht
                Helaas heeft mijn 350D geen PC. En met de kabeltjes die resp. bij de trigger/receiver en de KF 36 zaten kan ik precies geen verbinding maken?
                de 350 moet dat niet hebben... een pc sync kabeltje tussen ontvanger en flash... de KF 36 heeft een PC sync... en ik hoop een cactus 4 ook...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  de 350 moet dat niet hebben... een pc sync kabeltje tussen ontvanger en flash... de KF 36 heeft een PC sync... en ik hoop een cactus 4 ook...
                  De KF 36 heeft dit, waarbij de rechtse connector in de flits gaat. De Cactus v4 gebruikt echter een heel ander soort aansluiting, een mini-jack zoals een hoofdtelefoon.

                  Vermits ik geen kabel heb die van de flits rechtstreeks naar de receiver kan zou ik 2 kabels met mekaar kunnen verbinden. Maar daarvoor heb ik dan weer een female to female PC connector nodig... Lijkt me vreemd vermits het allemaal van Cactus zelf is?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                    Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX TerroR Bekijk bericht
                    De KF 36 heeft dit, waarbij de rechtse connector in de flits gaat. De Cactus v4 gebruikt echter een heel ander soort aansluiting, een mini-jack zoals een hoofdtelefoon.

                    Vermits ik geen kabel heb die van de flits rechtstreeks naar de receiver kan zou ik 2 kabels met mekaar kunnen verbinden. Maar daarvoor heb ik dan weer een female to female PC connector nodig... Lijkt me vreemd vermits het allemaal van Cactus zelf is?
                    't is inderdaad jammer maar 't zou zo wel moeten werken... zo'n kabeltje is geen grote kost hoor!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                      a) Kabeltjes moet je zelf maken en de onderdelen bij flashzebra kopen.
                      b) Als de KF36 niet flitst via de cactus trigger, is dat misschien omdat de contacten niet vertikaal boven elkaar staan. Je mag de flash niet helemaal doorschuiven op de receiver.

                      Ik zou dat eens proberen, door bvb. de contacten met een stift aan de zijkant te markeren.

                      mvg,
                      Dpaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                        b) Als de KF36 niet flitst via de cactus trigger, is dat misschien omdat de contacten niet vertikaal boven elkaar staan. Je mag de flash niet helemaal doorschuiven op de receiver.

                        Ik zou dat eens proberen, door bvb. de contacten met een stift aan de zijkant te markeren.
                        Bedankt DPaul!
                        Hoewel het contact van de KF36 mooi aansluit als ik de flash helemaal doorschuif (meteen de reden dat ik hier niet verder zocht) stel ik inderdaad vast dat de flits wél werkt als ik deze ongeveer 1 mm minder diep schuif.

                        Op een 40-tal tests zonet had ik maar 2 misfires (misschien omdat de flash nog niet terug geladen was).
                        Mysterie is dus opgelost! Bedankt voor de tip!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                          Toch nog even iets toevoegen, want nu doet de flash het ook als ik 'm helemaal doorschuif.

                          Het verschil met gisteren en de afgelopen dagen? Ik heb de batterijen van de flash zelf eens terug opgeladen. Ik achtte dit niet noodzakelijk omdat de flash in de hotshoe van de camera perfect z'n werk deed en ook de testknop op de flash deed het goed.

                          Maar blijkbaar werkt de KF36 icm de Cactus v4 enkel goed met volledig opgeladen batterijen in de flash...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cactus KF 36 werkt niet met Cactus v4 trigger?

                            ik heb onlangs deze flits gehaald en hij heeft slavefunktie, dus geen trigger nodig.
                            En hij blijft langer standby dan mijn Canon Flash.

                            http://www.konijnenberg.be/product/1...t_flitser.html
                            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                            https://sites.google.com/view/pdh65/

                            Comment

                            Working...
                            X