Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voedsel fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voedsel fotografie.

    Hoi,

    ik zal binnenkort voor een vriend wat foto's van zijn gerechten moeten maken.
    Ik heb nu een tokina 16-50mm f2.8, die vrij dicht kan focussen. Moet ik een macrolens kopen, of voldoet dit?
    Maar na wat te lezen concludeer ik toch wel dat een goede belichting het belangrijkste is.
    Nu heb ik dit al gevonden: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...flits_kit.html . Is dit goed of niet? En kan ik hier ook bijvoorbeeld mensen mee fotograferen? Veel meer als 250 wil ik eigenlijk niet uitgeven, max. 300... Of is dit echt te weinig?
    Wat ik me ook afvroeg is wat nu precies het verschil tussen en studioflits en een normale flits los van het logische feit dat de ene draagbaar is en de andere niet.
    En welke is het beste voor voedselfotografie?

    groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Voedsel fotografie.

    Niemand?
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

    Comment


    • #3
      Re: Voedsel fotografie.

      voedselfotografie is een subrichting van de productfotografie, nie simpel als je de basis van studiofotografie niet beheerst

      opnametafel, lichttunnel en studio flitsset is geen overbodige luxe

      een stylist die voor een uitnodigende presentatie van het bord zorgt is al even belangrijk dan een fotograaf die het licht beheerst.

      je kan je setup klaarstomen met een niet afgewerkte versie of dummy van je eten, want onder de instellichten is het vaak warm in de studio, en vers eten houd vaak niet van warm .. dan ziet het er in no time niet meer zo lekker uit.

      ook wordt eten om deze reden vaak bewerkt voor de foto. zo wordt een gebraden kip wel al eens gekookt ipv gebraden, en dan met schoensmeer bewerkt om een voorbeeld te noemen. Veel dingen worden nagemaakt, maar sommige dingen zoals een aardbij worden niet nagemaakt omdat de natuur toch veel beter is dan de namaak.

      Comment


      • #4
        Re: Voedsel fotografie.

        Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
        voedselfotografie is een subrichting van de productfotografie, nie simpel als je de basis van studiofotografie niet beheerst

        opnametafel, lichttunnel en studio flitsset is geen overbodige luxe

        een stylist die voor een uitnodigende presentatie van het bord zorgt is al even belangrijk dan een fotograaf die het licht beheerst.

        je kan je setup klaarstomen met een niet afgewerkte versie of dummy van je eten, want onder de instellichten is het vaak warm in de studio, en vers eten houd vaak niet van warm .. dan ziet het er in no time niet meer zo lekker uit.

        ook wordt eten om deze reden vaak bewerkt voor de foto. zo wordt een gebraden kip wel al eens gekookt ipv gebraden, en dan met schoensmeer bewerkt om een voorbeeld te noemen. Veel dingen worden nagemaakt, maar sommige dingen zoals een aardbij worden niet nagemaakt omdat de natuur toch veel beter is dan de namaak.
        oke bedankt! Dit heeft al geholpen.
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

        Comment

        Working...
        X