Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif ; verweideren van cameranummer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif ; verweideren van cameranummer

    Hoe kan ik de nummer van m,n camera CANON D50 verweideren uit m,n EXIF,daar ik die niet mag laten staan voor deelname aan de Challenge. Ik heb al gezocht maar niet gevonden.De hele EXIF kan ik weg doen maar een onderdeel dat lukt me niet. Graag raad van iemand die dat wel kan. Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: exif ; verweideren van cameranummer

    opanda iexif donwloaden.

    mvg Yves
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: exif ; verweideren van cameranummer

      Of EXIF pilot downloaden

      Link EXIF pilot
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: exif ; verweideren van cameranummer

        Oorspronkelijk geplaatst door dewalter Bekijk bericht
        Hoe kan ik de nummer van m,n camera CANON D50 verweideren uit m,n EXIF,daar ik die niet mag laten staan voor deelname aan de Challenge. ...
        Waar staat dát geschreven?
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: exif ; verweideren van cameranummer

          Citaat Jos Vanhengel:

          Waar staat dát geschreven?
          Heel eenvoudig in Art 9 van de Challenge Rules dat zegt:

          De foto moet anoniem zijn. Dit wil o.a. zeggen dat er geen signatuur in de foto mag voorkomen en dat de foto niet elders op het forum of op andere forums mag getoond worden voor het bekendmaken van de resultaten.

          Met andere woorden om een foto anoniem in te sturen moet ook de EXIF anoniem zijn. De EXIF mag dus geen persoonlijke gegevens bevatten.

          Gezien een serial-number een uniek gegeven is, kan men aan de hand van het serial-number in de meeste gevallen achterhalen, van wie de foto afkomstig is.

          Bijgevolg mag er geen serial-number in de EXIF voorkomen.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: exif ; verweideren van cameranummer

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
            Heel eenvoudig in Art 9 van de Challenge Rules dat zegt:

            De foto moet anoniem zijn. Dit wil o.a. zeggen dat er geen signatuur in de foto mag voorkomen en dat de foto niet elders op het forum of op andere forums mag getoond worden voor het bekendmaken van de resultaten.

            Met andere woorden om een foto anoniem in te sturen moet ook de EXIF anoniem zijn. De EXIF mag dus geen persoonlijke gegevens bevatten.
            Tot hier ga ik volledig akkoord.

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
            Gezien een serial-number een uniek gegeven is, kan men aan de hand van het serial-number in de meeste gevallen achterhalen, van wie de foto afkomstig is.

            Bijgevolg mag er geen serial-number in de EXIF voorkomen.
            Dan hebben zelfs de moderatoren geen enkele controle meer over de herkomst van de inzending.

            En dan nog: wie houdt zich bezig met het vergelijken van serienummers?
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: exif ; verweideren van cameranummer

              Jos, er zijn er hier die een data bestand bijhouden, van de EXIF gegevens om op deze wijze te kunnen achterhalen, van wie een deelnemende foto is.

              Ikzelf hou die gegevens niet bij hoor. Ook de serial-numbers worden door mij niet bij gehouden. Maar zei die een data bestand aanleggen, kunnen vanaf de tweede deelname achterhalen van wie de inzending is.

              Jos als U zegt:

              Dan hebben zelfs de moderatoren geen enkele controle meer over de herkomst van de inzending.
              Dan denk ik, dat U zich vergist tussen een IP-adres en een serial-number. Een Ip-adres en een Serial number zijn totaal 2 verschillende zaken.

              Daarbij een IP-adres komt niet voor in een EXIF van een foto.

              Zo zie je maar Jos dat de Challenge modereren niet altijd zo eenvoudig is.
              Last edited by spooky; 20 juni 2010, 21:55.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: exif ; verweideren van cameranummer

                Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
                Jos, er zijn er hier die een data bestand bijhouden, van de EXIF gegevens om op deze wijze te kunnen achterhalen, van wie een deelnemende foto is.

                Ikzelf hou die gegevens niet bij hoor. Ook de serial-numbers worden door mij niet bij gehouden. Maar zei die een data bestand aanleggen, kunnen vanaf de tweede deelname achterhalen van wie de inzending is.

                Zo zie je maar Jos dat de Challenge modereren niet altijd zo eenvoudig is.
                Als er aan de Challenge een dikke prijs verbonden was, dan zou je dit soort praktijken kunnen verwachten.
                Het gaat hier toch om de uitdaging van een onverwachte opdracht, met de bedoeling je vaardigheden inzake fotografie aan te scherpen; beter te worden in je hobby. Of zie ik dat verkeerd?

                Wel, mijn vertrouwen in de mensheid heeft weer een flinke knauw gekregen. Wat zijn wij een wantrouwig volkske aan 't worden.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: exif ; verweideren van cameranummer

                  Hey juppekes

                  Ik heb ooit eens een melding gekregen omdat ik een maantje gepost had in de challenge, en zo kon een link gelegd worden naar mijn naam
                  Bootjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: exif ; verweideren van cameranummer

                    Helaas Jos, Jij ziet het inderdaad niet verkeerd. Het klopt er zijn aan de Challenge geen grote prijzen verbonden. En toch gaat men soms heel erg ver om een deelnemer te benadelen of zichzelf om de eer te bevoordeligen.

                    citaat Jos

                    Het gaat hier toch om de uitdaging van een onverwachte opdracht, met de bedoeling je vaardigheden inzake fotografie aan te scherpen; beter te worden in je hobby
                    De zienswijze van Jos is juist. Spijtig dat niet iedereen dit zo ziet.
                    Spookys Fotoweb
                    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                    Comment

                    Working...
                    X