Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of toch maar weer Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook of toch maar weer Windows

    Hallo,,

    Ik ga volgend jaar naar het hoger, en zoek me een nieuwe laptop aan te schaffen... Nu zit ik te twijfelen tussen een macbook (pro) of een HP elitebook, waarschijnlijk de 8540p.
    De reden dat ik mac zou kopen, is omdat ik windows en de bijhorende problemen grondig beu ben (alle rommel die standaard op windows meegeleverd wordt, heb al drie keer een reus van een systeemcrash gehad enz...) Ik doe echter niets speciaal op deze laptop (tzal een maandagmorgent modelleke zijn denk ik ).
    De nieuwe laptop zal ook voor dezelfde dingen gebruikt worden als mijn huidige laptop (schoolwerk, alledaags surfgedrag, en fotobewerking) CS3 draait al perfect op deze laptop dus op de hp (die 3x sterker zal zijn als deze) is dat ook geen probleem, daarvoor moet ik de mac al niet kopen...

    Even ter verduidelijking, de richting die ik ga volgen is geen grafische richting, dus het maakt niet uit welke pc ik heb, maar wat zouden jullie doen? een hp, of 200 euro meer betalen voor een macbook met minder goede specs...
    (deze laptop is intussen 3 jaar oud en gaat het niet nog eens 3 à 4 jaar volhouden denk ik)

    Zo jullie hebben weer wat leesvoer gehad, nu mogen jullie me verblijden met je mening

  • #2
    Re: Macbook of toch maar weer Windows

    Systeem specs van windows laptop en een MacBook zijn niet echt ter vergelijken. Hier moet je dan ook niet echt (zo) naar kijken

    OS X gaat bijvoorbeeld weer anders om met geheugen dan windows, maar hier is al genoeg over geschreven op het forum en Internet. Even zoeken en je vindt heel veel voor en tegens.

    Als je een echte gamer bent Windows, anders Mac.

    Comment


    • #3
      Re: Macbook of toch maar weer Windows

      Ik heb nog niet zolang geleden hierover een draadje opgestart en daar zijn heeeeeeeeeeeel veel antwoorden op gekomen. Even zoeken op macbook of zo en je vindt het wel.
      Succes met je zoektocht!
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Macbook of toch maar weer Windows

        Dit is weer zo'n topic dat gaat ontaarden in Mac en windows aanhangers vrees ik
        Het enige wat ik er over wil zeggen is dat ik ONGELOOFLIJK blij ben dat ik de overstap naar Mac gemaakt heb. Je kan het je niet voorstellen wat een plezier het is ermee te werken. Geen gedoe meer met die irritante windows kadertjes ivm : foutboodschap dit, probleemoplossing dat, dagelijks minutenlang updates installeren, ... en noem maar op. Ik was het zo beu dat mijn computer me zei wat ik moest doen (ipv omgekeerd) dat ik overgestapt ben. En eerlijk : ik heb er geen moment, geen seconde spijt van gehad !

        Maar dat is mijn mening hé. Voordat ik de windows fans over me heen krijg : ik heb jarenlang, tegen beter weten in, gewerkt met windows, maar als ik nadien de twee vergelijk dan kies ik zonder enige twijfel voor Mac. Maar zoals gezegd : dit is mijn mening. Er zijn gegarandeerd mensen die er anders over denken. En ik respecteer hun mening ...
        Last edited by kdm; 20 juni 2010, 08:08.

        Comment


        • #5
          Re: Macbook of toch maar weer Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
          Dit is weer zo'n topic dat gaat ontaarden in Mac en windows aanhangers vrees ik
          Het enige wat ik er over wil zeggen is dat ik ONGELOOFLIJK blij ben dat ik de overstap naar Mac gemaakt heb. Je kan het je niet voorstellen wat een plezier het is ermee te werken. Geen gedoe meer met die irritante windows kadertjes ivm : foutboodschap dit, probleemoplossing dat, dagelijks minutenlang updates installeren, ... en noem maar op. Ik was het zo beu dat mijn computer me zei wat ik moest doen (ipv omgekeerd) dat ik overgestapt ben. En eerlijk : ik heb er geen moment, geen seconde spijt van gehad !

          Maar dat is mijn mening hé. Voordat ik de windows fans over me heen krijg : ik heb jarenlang, tegen beter weten in, gewerkt met windows, maar als ik nadien de twee vergelijk dan kies ik zonder enige twijfel voor Mac. Maar zoals gezegd : dit is mijn mening. Er zijn gegarandeerd mensen die er anders over denken. En ik respecteer hun mening ...

          Kan dit alleen maar bijtreden.

          Comment


          • #6
            Re: Macbook of toch maar weer Windows

            Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Kan dit alleen maar bijtreden.
            Dat niet alleen, je bent ook veel productiever na de korte aanpassing die het vraagt, en ik wil nooit iets anders meer dan dit touchpad.
            Ben MCP en ik werk op Mac.

            Comment


            • #7
              Re: Macbook of toch maar weer Windows

              Apple produkten zijn niet slecht....alleen betaal je veel te veel voor wat je krijgt.
              Dat geldt niet alleen voor hun computers maar ook voor hun I-phone etc.
              De winnaars z'n computers die op linux draaien en gsm's op 't android-besturingssysteem...dan heb je net hetzelfde aan specifikaties en zelfs beter aan de helft v/d prijs !

              Comment


              • #8
                Re: Macbook of toch maar weer Windows

                Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                Apple produkten zijn niet slecht....alleen betaal je veel te veel voor wat je krijgt.
                Euh, ik weet het niet hoor, als ik me vergis moet je het zeggen :

                besturingssysteem :
                Mac OS X 10.6 Snow Leopard : € 29 (btw incl.) : link
                Windows 7 Home Premium : € 199 en Windows 7 Ultimate kost zelfs € 299,00 : link

                Software :
                iWork : € 79,00 : link
                Office 2007 "standard" : € 189,00 : link

                + dat je als student op de Apple soft- en hardware nog korting krijgt.

                Denk dat de rekening snel gemaakt is. Nog even ter info : een mailprogramma wordt bij Apple standaard met je OS meegeleverd.
                Last edited by kdm; 20 juni 2010, 09:06.

                Comment


                • #9
                  Re: Macbook of toch maar weer Windows

                  ik heb thuis nooit een pc gehad, onze eerste mac dateert van bijna 8 jaar geleden en werkt nog steeds goed! Wanneer ik vroeger (op school) met een pc moest werken, was dat steeds gevloek ed, omdat het veel te traag ging (was mn mac gewoon en dat ging veel productiever)
                  ik studeer nu architectuur en daar zit meer dan de helft met een mac en dat aantal groeit nog steeds: die windows laptops gaan zo snel kapot (vaak na een jaar al), dat ze dan een mac kopen in de plaats, en die gaan een pak langer mee, ook wat de batterij betreft!

                  mijn mening (zoals superdaantje al zei):
                  iedereen die gamen serieus neemt koopt een windows, de rest koopt een mac
                  de hogere kostprijs betaalt zich terug in productiviteit en meegeleverde software!

                  tip: koop iWork er zeker bij, na een dag heb je alle functies onder de knie en het werkt echt veel prettiger dan MS office (+ is 90% onderling compatibel)

                  edit: als je er tegen op ziet om opnieuw een windows-pc te kopen, koop dan een mac (en als je toch windows nodig hebt, kan dat via boot camp of andere oplossingen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                  een mailprogramma wordt bij Apple standaard met je OS meegeleverd.
                  zo ook een kalender, adresboek, ed.
                  Last edited by galloschramme; 20 juni 2010, 09:16.
                  Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
                  Baaah! | Digital Echo Photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macbook of toch maar weer Windows

                    Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                    Euh, ik weet het niet hoor, als ik me vergis moet je het zeggen :

                    besturingssysteem :
                    Mac OS X 10.6 Snow Leopard : € 29 (btw incl.) : link
                    Windows 7 Home Premium : € 199 en Windows 7 Ultimate kost zelfs € 299,00 : link

                    Software :
                    iWork : € 79,00 : link
                    Office 2007 "standard" : € 189,00 : link


                    + dat je als student op de Apple soft- en hardware nog korting krijgt.

                    Denk dat de rekening snel gemaakt is. Nog even ter info : een mailprogramma wordt bij Apple standaard met je OS meegeleverd.
                    Je vergist je wel degelijk...mijn vergelijk was tussen het monsterlijk commerciële apple en het volledig gratis open source besturingssysteem Linux ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macbook of toch maar weer Windows

                      Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                      mijn vergelijk was tussen het monsterlijk commerciële apple en het volledig gratis open source besturingssysteem Linux ...
                      Ok, dan heb je gelijk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macbook of toch maar weer Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                        De winnaars z'n computers die op linux draaien en gsm's op 't android-besturingssysteem...dan heb je net hetzelfde aan specifikaties en zelfs beter aan de helft v/d prijs !
                        Alleen durven doorsnee gebruikers er niet mee werken, maar van Apple hebben ze wel al horen spreken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macbook of toch maar weer Windows

                          Alvast bedankt voor alle reacties! Al vind ik mac nog steeds wel duur, het is blijkbaar z'n centjes wel waard... Comments nog steeds welkom

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macbook of toch maar weer Windows

                            Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                            Euh, ik weet het niet hoor, als ik me vergis moet je het zeggen :

                            besturingssysteem :
                            Mac OS X 10.6 Snow Leopard : € 29 (btw incl.) : link
                            Windows 7 Home Premium : € 199 en Windows 7 Ultimate kost zelfs € 299,00 : link

                            Software :
                            iWork : € 79,00 : link
                            Office 2007 "standard" : € 189,00 : link

                            + dat je als student op de Apple soft- en hardware nog korting krijgt.

                            Denk dat de rekening snel gemaakt is. Nog even ter info : een mailprogramma wordt bij Apple standaard met je OS meegeleverd.
                            Alleen is er bijna niemand die een windows update aanschaft. Heel wat mensen werken nu nog altijd met windows XP, en doen daar dezelfde dingen mee als met windows 7. Hoewel ik de 7 heel wat handiger vind dan XP...
                            Ondanks die hogere software prijzen, is een vergelijkbare laptop die windows draait stukken goedkoper dan wat Apple voorschotelt. Als je de specs gelijk trekt wordt de vergelijking zelfs redelijk belachelijk voor Apple...
                            En wat office betreft : software met veel (teveel) mogelijkheden (en dat wordt toch altijd gezegd van Office : dat het een zware bombast is)) is heel moeilijk gebruiksvriendelijk te maken. Zij die die mogelijkheden nodig hebben, zijn in elk geval blij dat ze erin zitten. Office 2007 en 2010 vind ik in elk geval een stuk makkelijker te gebruiken dan een 2003 of openoffice...
                            En als je nog een ander voorbeeld wil van "lastige" professionele software : Je kan veel zeggen van Photoshop, maar dat het gebruiksvriendelijk is ???? Het heeft alle mogelijkheden (en veel meer) die een fotobewerker nodig heeft, maar met dezelfde opmerking over de gebruiksvriendelijkheid. Maar dat is de tol dat een "overladen qua mogelijkheden" programma altijd meedraagt... Maar je kan je ook de vraag stellen of een thuisgebruiker professionele software nodig heeft. Photoshop elements is ook pakken gebruiksvriendelijker (en goedkoper)...

                            OS X of Windows : ze zijn beide evengoed. Stabiliteitsproblemen heb ik ook met windows nog nooit gehad (toch niet sinds de NT versies)...
                            Ik ben door het soort software dat ik gebruik wel verplicht windows te gebruiken.
                            Apple PC's hebben voor mij nog 1 groot nadeel : je hebt geen numeriek toetsenbord geïntegreerd. En voor een ingenieur is dat evengoed een noodzaak...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macbook of toch maar weer Windows

                              Om te werken vind ik een vast toestel nog steeds beter. Om mobiel te werken een netbook nemen of zo. Het is wel zo dat bijna alle, zo niet alle laptops met heel veel brol geïnstalleerd worden. Meestal begin ik met een blanco installatie. Ben gaan kijken naar een asus eee pc 1005pe. Het ding kost 299 euro en gaat 10 uur mee op batterij. Ik zal spijtig genoeg wel een apart geheugenlatje van 2GB moeten kopen en dat van 1GB weggooien.

                              Comment

                              Working...
                              X