Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch lcd)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch lcd)

    Hallo,

    Kun je het geluid van een pc (met ingebouwde 5.1 geluidskaart) uit de ingebouwde boxen van een lcd tv laten komen ?
    Of zou er effectief een versterker nodig zijn?

    Heb al vanalles geprobeerd (kleine koptelefoonjack van pc naar audio in (rood/witte cinch kabel) van het lcd, maar het lijkt niet te lukken.
    Ook eens die sigmatel software van digitale aparaat naar speakers en naar hoofdtelefoon geswitched, lijkt niet makkelijk.

    Bedankt,
    2010

  • #2
    Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

    Zou moeten werken hoor! Staat de juiste inputbron geselecteerd op de tv? Kan je HDMI ook proberen tussen de twee toestellen?

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

      Dat zou moeten lukken met zo een jack to cinch kabel als dat tenminste een input op je tv is en geen output.
      Vervolgens zal je de tv waarschijnlijk wel moeten instellen op composite of iets dergelijks ipv tv of AV. Bij scart gaat het geluid normaal via die kabel.
      Misschien ook eens in het menu van de tv kijken of er een audio instelling is.

      Comment


      • #4
        Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

        Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
        Kun je het geluid van een pc (met ingebouwde 5.1 geluidskaart) uit de ingebouwde boxen van een lcd tv laten komen ?
        Of zou er effectief een versterker nodig zijn?

        Heb al vanalles geprobeerd (kleine koptelefoonjack van pc naar audio in (rood/witte cinch kabel) van het lcd, maar het lijkt niet te lukken.
        Ook eens die sigmatel software van digitale aparaat naar speakers en naar hoofdtelefoon geswitched, lijkt niet makkelijk.
        Waarom probeer je i.p.v. headphones niet (PC line out) -> (TV line in), rekening houdend met de opmerkingen van ccc?
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

          Indien de rood+wit aansluiting op je TV inderdaad (zoals ccc opperde) een line-out is, kan je een scart switch pluggen in een vrije AV-aansluiting van jouw TV.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

            Wat staat er trouwens bij die connector op je TV geschreven (zie ook CCC)? AUDIO-IN laat ons hopen.

            Anders misschien ook eens handig wat meer info te verstrekken over welke TV het gaat en welke audiokaart van uw PC.
            Eventueel fotoke van beide aansluitingen erbij zetten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

              Dat lijkt me ook eerder een line-out om het gedownmixte geluid uit je HDMI naar buiten te brengen.
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Indien de rood+wit aansluiting op je TV inderdaad (zoals ccc opperde) een line-out is, kan je een scart switch pluggen in een vrije AV-aansluiting van jouw TV.
                Dit is volgens mij de enige en juiste oplossing. Ik twijfel er aan dat er TV's bestaan met apparte cinch audio "inputs". Audio "outputs" zijn meestal wel aanwezig.

                https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                http://wim-meeus.blogspot.com/
                https://1x.com/wimmeeus/

                Comment


                • #9
                  Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

                  Op mijn tv moet ik gewoon in het menu Audio de audio uitschakelen anders wilt hij de input niet afspelen. Is aangesloten op externe versterker en boxen, daar sluit ik dan men pc op aan maar komt op hetzelfde neer voor de tv in jouw geval.
                  Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                  Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kun je geluid van pc op lcd tv afspelen (headphonejack van pc -> rood wit cinch l

                    t'is gelukt, bedankt, naast mijn d-sub kabel was er nog 1 ingang voor een soort cinch.
                    Van m'n grafische kaart met 5.1 koptelefoonjacks, heb ik de front speaker verbonden met deze ene ingang.

                    Comment

                    Working...
                    X