Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinden jullie Kapaza beter geworden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vinden jullie Kapaza beter geworden?

    hoi,

    Voor mijn fotomateriaal ga ik soms al eens op 2dehands-site zoeken. Vaak gebruik(te) ik dan Kapaza, maar sinds kort is de lay-out erg veranderd en zijn veel rubrieken samengeklutst. Zo is de vroegere rubriek 'foto en camera' (of zoiets) nu 'foto/hifi/video' geworden. Nu hoef ik persoonlijk geen hifi keten te zien als ik naar een statief of iets anders aan het zoeken ben. Ook zie je nu enkel de zoekertjes van je provincie of je moet in de kleine lettertjes gaan zoeken.

    Het is gewoon een (excuseer me voor het taalgebruik) k*tsite geworden.

    Nu vind ik dat er niet veel alternatief is voor 2dehands-fotomateriaal buiten 2dehands.be & hier op BD, maar als ze zo verder doen gooi ik al mn zoekertjes van Kapaza.
    Ik heb al een 3-tal mails gestuurd naar Kapaza, maar ze antwoorden je steeds met een standaardmail en zeggen 'er nog "belangrijke wijzigingen" zullen doorgevoerd worden.
    Volgens mij gaan ze sommige dingen betalend maken.
    En ik alleen ga niks kunnen veranderen, maar zijn er nog die er ook zo over denken. (ik wil gewoon weten als ik nu belachelijk doe of als het echt zo is)

    ps: staat dit wel in de goede rubriek?
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

    Je bent niet de enige die de oude lay-out terug wil hoor
    Ik vind het ook maar een rommeltje nu.

    Comment


    • #3
      Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

      inderdaad werkt voor geen meter.... Voor mij ook liever de oude... 2dehands.be zal content zijn...
      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

      Comment


      • #4
        Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

        neen!
        nieuw is niet altijd beter zoveel is duidelijk.

        Comment


        • #5
          Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

          Ik geef je ook volkomen gelijk hoor! Buiten de nieuwe onderverdelingen (foto-video-hifi op een hoopje) vind ik het ook bijzonder onhandig om bij het toekomen op de hoofdpagina ineens een provincie te moeten selecteren. Ik hoop dat 2dehands.be niet dezelfde toer op gaat gaan ...
          http://www.flickr.com/jonasla

          Comment


          • #6
            Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

            Oef, ben dus niet de enige die er zo over denkt. Vindt het nieuwe systeem gewoonweg een ramp voor wie gezellig eens de foto- of andere zoekertjes wilde doorsnuisteren, en zo toevallig iets op de kop kon tikken. Sederd de nieuwe site kijk ik enkel nog op 2de-hands. Ik snap niet hoe men tot deze verandering gekomen is. Trouwens zijn er nog sites waarvan veranderen niet verbeteren is (fotorubens Bv) .
            Men gaat er volgens veel te veel van uit dat waneer men iets zoekt ook specifiek weet waarnaar men zoekt. (bv ik zoek een canon lens typexxxxx) Vaak zoek ik echter zaken om te vergelijken en zo en dit is op de nieuwere manieren vaak niet mogelijk.
            Ik vermoed dat men zo toch vaak klanten verspeeld.
            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

            Comment


            • #7
              Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

              vroeger keek ik alle dagen op kapaza sinds dat de site verandert is
              niet meer is echt veel moeilijker geworden om iets terug te vinden
              Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

              Comment


              • #8
                Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                er is intussen ook een alternatieve site www.zoekertjesnet.be die een beetje op de oude kapaza lijkt van principe.
                Misschien zijn jullie er ook wat mee...

                Comment


                • #9
                  Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                  Sedert de nieuwe layout ben ik niet meer op kapaza geweest.

                  En indien ze het niet vlug veranderen, zal ik er niet vlug naartoe gaan ook.

                  Bijna niets terug te vinden

                  Geef mij ook maar vlug de oude layout terug
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                    ah, ik dacht al dat er iets veranderd was en vooral.. het ligt niet aan mij dat ik niks meer terug vind. Het is heel onoverzichtelijk geworden.
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                      Hallo,

                      Volledig mee eens, het is nu een onpraktische site geworden.
                      Als je als start eerst een provincie moet selecteren ... pfff.
                      Ik vind er mijn eigen zoekertjes bijna niet meer terug.
                      Kortom, voor de "vernieuwde Kapazae enkel een

                      Jammer ...
                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                        Dat je elke provincie apart moet bekijken vind ik ook niet goed.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                          kunnen we geen deftige mail opmaken en die dan door verschillende mensen laten ondertekenen en terugsturen naar Kapaza? of met zo veel mogelijk eenzelfde mail sturen? zouden ze daar niet gevoelig aan zijn? nu ja, ze gaan het zeker aan hun bezoekersaantal zien, want ik ben er ook niet meer geweest en vele andere blijkbaar ook niet.

                          als er nog mensen opmerkingen hebben, laat maar komen.

                          ik vind het vooral spijtig op de manier waarop ze je dan antwoorden, keer op keer zo een standaardmail.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                            ik vind het ook een k*tsite geworden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vinden jullie Kapaza beter geworden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat je elke provincie apart moet bekijken vind ik ook niet goed.
                              Je kan heel België selecteren eens je op een provincie hebt geklikt.

                              Kapaza trekt op niets meer, als ik nog iets verkoop zal het via 2dehands zijn.

                              Heb hen ook onmiddellijk mijn bevinding laten weten, nooit heb ik er antwoord op gekregen. Ze hebben een exacte kopie van www.leboncoin.fr maar ze zijn natuurlijk ook in samenwerking met leboncoin. Denk dat ze zich niets aantrekken van de negatieve reacties dat ze krijgen. Het best zou zijn dat niemand nog gebruikt maakt van kapaza en allen enkel 2dehands, zoekertjesnet of ebay gebruiken. In dat geval zullen ze wel beginnen nadenken.

                              Dat de sub rubrieken weg zijn is het ergste, nu is audio, video en foto bij elkaar en zie ik meer dingen waarvoor ik geen interesse heb.

                              Kapaza is een rommel site geworden, mij zien ze er niet meer.....
                              Last edited by Deverfre; 19 juni 2010, 17:35.

                              Comment

                              Working...
                              X