Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht voor Telenet wireless

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht voor Telenet wireless

    Hallo,

    Ik heb nu een jaartje Telenet met een draadloze router. Vandaag moest ik iets doen, waardoor ik mijn paswoord opnieuw moest ingeven.

    Nu komt het probleem: ik ben die vergeten En tijdens de verhuis zijn de papieren zoek geraakt...

    Ik heb al wat gezocht op internet en daar kreeg ik te lezen dat ik moest een vast ip toekennen aan mn laptop en dan verbinden via 192.168.0.50. Maar dit lukt me niet..

    Kan iemand me helpen hoe ik mijn paswoord kan terugvinden?

    Alvast bedankt!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

    Router gewoon resetten en dan terug beveiligen.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

      Maar ik kan er niet mee communiceren. Als ik naar 192.168.0.50 surf wordt er geen pagina/router gevonden
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

        Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
        Maar ik kan er niet mee communiceren. Als ik naar 192.168.0.50 surf wordt er geen pagina/router gevonden
        Probeer je draadloos op je router in te loggen ? Beter ethernetkabeltje gebruiken om instellingen op je router te doen...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Probeer je draadloos op je router in te loggen ? Beter ethernetkabeltje gebruiken om instellingen op je router te doen...
          Ik heb het met de kabel ook geprobeerd... Geen succes
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

            Als het een AP is (en dat zijn die van Telenet meestal), dien je de vaste NIC een fixed IP te geven in de range 192.168.0.x/24 maar geen .51 of .50 of iets dergelijks. De dlinks hebben inderdaad .50 (kan ook .51 zijn).

            Dus op je vaste netwerkkaart geef je bv adres: 192.168.0.80 en subnetmask 255.255.255.0

            Dan verbind je AP aan je laptop via ethernetkabel en start je het AP op.

            Drink effe een koffie, want die dingen zijn niet supersnel in het opstarten

            Normaalgezien zou je nu moeten kunnen pingen én surfen naar 192.168.0.50

            Als je op je AP geraakt dien je waarschijnlijk nog het wachtwoord van te config pagina te kennen.
            Indien je dit niet meer weet, dan ga je het AP moeten resetten en je encryptie terug moeten instellen.

            Resetten is via de resetknop achteraan een seconde of 10 ingedrukt te houden.

            Om de exacte methode te weten is het beter dat je even google'd op het type nummer en hard reset.


            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

              Hmm, dat had ik al wat gedaan. Maar niet goed blijkbaar, dit is mijn methode:

              IP verandert naar 192.168.0.17, subnetmask naar 255.255.255.0 > dan in browser naar 192.168.0.50 gegaan en daar krijg ik een foutmelding.

              Moet ik eerst de router uittrekken, dan de kabel verbinden, de stroom terug in de router steken en dan pas naar het ip adres gaan? Werk ik "te vlug" met andere woorden?

              Het is een D-link DWL-700ap trouwens.
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Hmm, dat had ik al wat gedaan. Maar niet goed blijkbaar, dit is mijn methode:

                IP verandert naar 192.168.0.17, subnetmask naar 255.255.255.0 > dan in browser naar 192.168.0.50 gegaan en daar krijg ik een foutmelding.

                Moet ik eerst de router uittrekken, dan de kabel verbinden, de stroom terug in de router steken en dan pas naar het ip adres gaan? Werk ik "te vlug" met andere woorden?

                Het is een D-link DWL-700ap trouwens.
                Zou goed moeten zijn, volgens dlink ook:http://support.dlink.com/emulators/d...help_home.html
                Misschien nog wat langer wachten na het opstarten, die dingen zijn behoorlijk traag.
                Kun je het AP pingen eigenlijk?

                Indien ja, probeer even te connecteren via HTTPS it's a long shot...

                En anders resetten en opnieuw beginnen!

                To hard-reset the D-Link Air DWL-700AP to the factory default settings, please do
                the following:
                Locate the reset button on the back of the DWL-700AP
                Use a paper clip to press the reset button
                Hold for about 5 seconds and then release
                After the DWL-700AP reboots (this may take a few minutes) it will be reset
                to the factory default settings.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                  Effe bellen naar Telenet misschien?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                    Maar ik kan er niet mee communiceren. Als ik naar 192.168.0.50 surf wordt er geen pagina/router gevonden
                    Resetten doe je niet op die manier, dat doe via een knopje op de router zelf
                    Zie de handleiding.
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                      Gooi die AP van Telenet weg en hang er een Linksys router op..Gedaan met die miserie..
                      Of wel doe je wat Destn zegt..
                      Apple heeft mooie routers met 500 gig capaciteit en zeer stabiel.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Gooi die AP van Telenet weg en hang er een Linksys router op..Gedaan met die miserie..
                        Of wel doe je wat Destn zegt..
                        Apple heeft mooie routers met 500 gig capaciteit en zeer stabiel.

                        Inderdaad ... Ik heb hier een doos vol (stuk of 30) AP's (Dlink) van Telenet ... allemaal vervangen voor een Netgear WNR2000 -> gedaan met de miserie.
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Effe bellen naar Telenet misschien?
                          Nja, als je voor het minste moet bellen naar Telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                          Resetten doe je niet op die manier, dat doe via een knopje op de router zelf
                          Zie de handleiding.
                          Ik zeg toch niet dat ik wil resetten via dat IP adres? Ik wou ermee inloggen om mn pass te veranderen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Gooi die AP van Telenet weg en hang er een Linksys router op..Gedaan met die miserie..
                          Of wel doe je wat Destn zegt..
                          Apple heeft mooie routers met 500 gig capaciteit en zeer stabiel.
                          Ik heb nog nooit last gehad met mn Dlink Dus ik zou niet in zien waarom te wisselen.


                          Ondertussen is het me gelukt, ik heb zoals Destn aangegeven heeft een hard reset gedaan. Dan kon ik inloggen en alles opnieuw instellen.

                          Bedankt voor de hulp iedereen!
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless



                            Goed dat het gelukt is!

                            Maar zoals hier ook al aangegeven is, die telenet dlinks blinken niet echt uit
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp gezocht voor Telenet wireless

                              Goh ja, ik heb die nu 2 jaar (was jaartje gemist in eerste topic ) en nog nooit geen problemen gehad.
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X