Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

    Heeft iemand "goede" adressen om dit werkje te laten opknappen (regio Zuid-West-Vlaanderen)?

    Is zo goed als leeg. Zou na al die jaren wel eens mogen gekuist worden.

    Bijkomend vraagje: zijn er hier leden die hun vaatwas op regenwater aangesloten hebben? Of is dit af te raden? dbv
    www.digitalclickx.com

  • #2
    Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

    Hey juppekes

    Ik denk dat alle ruimdiensten dit doen.

    Mijn vaatwas zou ik niet op regenwater plaatsen.

    Dat is nu niet de machine die echt veel water verbruikt

    Ik zou eerder wc en wasmachine met regenwater laten werken
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

      Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
      Heeft iemand "goede" adressen om dit werkje te laten opknappen (regio Zuid-West-Vlaanderen)?

      Is zo goed als leeg. Zou na al die jaren wel eens mogen gekuist worden.

      Bijkomend vraagje: zijn er hier leden die hun vaatwas op regenwater aangesloten hebben? Of is dit af te raden? dbv
      behalve koud water in de keuken en badkamer is alles aangesloten op regenwater (douche, bad, vat, was, tuin,.....) (20.000l)
      wat veel beter is voor je machine en voor je bugdet daar er geen kalk in zit.
      Je moet natuurlijk wat geluk hebben dat je weinig bladeren of ander stof en vuil vanuit je goot in je water krijgt. jaarlijks kuis ik mijn filterputje met cokes .
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

        Heb hier ook zo'n filterbak met lava-stenen. Maar ik denk toch dat het eens de moeite loont om de put zelf te laten reinigen. Niet alles blijft in dat filterbakje hangen (dus er stroomt wel wat mee). Hier ene van 15.000l maar sinds deze week volledig leeg. Het heeft hier in West-Vlaanderen dan ook weinig geregend de voorbije maanden (allé dat vind ik toch). Mijn gazon begint er terug bruin uit te zien.
        www.digitalclickx.com

        Comment


        • #5
          Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

          En heeft iemand een idee van prijs?
          www.digitalclickx.com

          Comment


          • #6
            Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

            Kan je gemakkelijk zelf doen, mits voorzorgen (testen op gassen!!!).
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Kan je gemakkelijk zelf doen, mits voorzorgen (testen op gassen!!!).
              Als je in een regenput wil afdalen moet je eerst een brandende kaars laten zakken.

              Wanneer de kaars niet blijft branden is er nog niet genoeg zuurstof aanwezig om af te dalen.
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

                Geen schrik voor gassen , doe het gerust zelf , leg de put wat open , plaats een emmer of kuip in de put ,met de hoge drukspuit de wanden afspuiten indien geen de tuinslang nemen, neem een dompelpomp het meeste water wegpompen en dan in kuip zetten de rest met vuilblik opscheppen en in emmer kippen tot alles netjes is .
                Indien zeer veel blubber emmer met koord en eentje die boven de boel optrekt of ruimdienst laten komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Reinigen regenput + vaatwas op regenwater

                  Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Kan je gemakkelijk zelf doen, mits voorzorgen (testen op gassen!!!).
                  ook steeds iemand boven laten post vatten
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment

                  Working...
                  X