Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

365 dagen-project

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 365 dagen-project

    Hallo iedereen,

    zijn er nog mensen op dit forum die een 365 dagen-project hebben? Ik ben met het mijne begonnen op 11 juli vorig jaar. Het is te zien via flickr (http://www.flickr.com/photos/flikker...7622502165257/). Helaas staan hier enkel de 200 recentste foto's op. Het volledige project staat op mijn facebook, maar daar laat de kwaliteit een beetje te wensen over...

    Groeten, Ester
    sony a200 + 18-70 mm + 75-300 mm

  • #2
    Re: 365 dagen-project

    Ik had er een paar jaar geleden een, maar ben er mee gestopt. te intensief.
    nu heb ik voor mezelf een soort een 12-maandenproject.
    als ik elke maand met één goede foto kan uitpakken (geselecteerd uit een vijftigtal) ben ik tevreden.
    dikwijls levert streng selecteren betere foto's op.
    maar een 365-dagenproject is wel een goede oefening.

    Comment


    • #3
      Re: 365 dagen-project

      Het is inderdaad zo dat de foto's die er uit komen kwalitatief eerder laag zijn (vooral door gebrek aan tijd). Maar een goede oefening is het zeker wel!
      sony a200 + 18-70 mm + 75-300 mm

      Comment


      • #4
        Re: 365 dagen-project

        schitterend idee, maar praktisch wel moeilijk vol te houden, me dunkt, ik denk dat een 52 weken project iets gemakkelijker is
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: 365 dagen-project

          Inderdaad een goede oefening.
          Strenge selectie een must.

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ik had er een paar jaar geleden een, maar ben er mee gestopt. te intensief.
          nu heb ik voor mezelf een soort een 12-maandenproject.
          als ik elke maand met één goede foto kan uitpakken (geselecteerd uit een vijftigtal) ben ik tevreden.
          dikwijls levert streng selecteren betere foto's op.
          maar een 365-dagenproject is wel een goede oefening.
          365 dagen
          52 weken
          12 maanden
          ...

          Ik heb een 1-jaar project (ben al blij als ik 1 goede foto per jaar kan afleveren)


          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: 365 dagen-project

            Het zit er helaas wel al bijna op voor mij, nog 21 foto's en ik heb mijn jaar rond.
            Misschien begin ik volgend jaar wel een 365 portretten-project (elke dag een portret van een willekeurig persoon op straat). Maar dat kost natuurlijk nog veel meer tijd.
            sony a200 + 18-70 mm + 75-300 mm

            Comment


            • #7
              Re: 365 dagen-project

              Ja lijkt me vrij intensief maar goede oefening.
              Eerst dacht ik dat je 365 foto's van het zelfde object uit hetzelfde standpunt had genomen. In de natuur dan weliswaar.
              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
              Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

              Comment


              • #8
                Re: 365 dagen-project

                Daar had ik ook al aan gedacht, om elke dag een foto te nemen van iets dat groeit/veranderd en die dan achteraf snel na elkaar te laten afspelen in een filmpje. Maar dat is natuurlijk wel veel werk waar je weinig voor terug krijgt.
                sony a200 + 18-70 mm + 75-300 mm

                Comment


                • #9
                  Re: 365 dagen-project

                  Sorry voor het kicken van een oud topic, maar dit vroeg ik me ook af, en dacht misschien beter eerst de zoekfunctie gebruiken.

                  Misschien zijn er inmiddels al weer wat mensen gestart?
                  Mijn Project 365

                  Comment


                  • #10
                    Re: 365 dagen-project

                    Wat is nu de omschrijving van zo'n 365 dagen project? Is dit in functie van een of andere opleiding ?
                    Kan je de opdracht hier eens concreet neerzetten?
                    Groeten
                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: 365 dagen-project

                      De kern van een 365 dagen project is dat je een jaar lang iedere dag een foto maakt en online publiceert.

                      Binnen dit kader kun je je project vormgeven zoals je wilt. Er zijn mensen die zich beperken tot zwart-wit, anderen maken bijvoorbeeld uitsluitend zelfportretten. Ook de redenen om eraan te beginnen lopen uiteen, van het verbeteren van fotografievaardigheden tot gewoon het maken van een beelddocument over een jaar uit je eigen leven.

                      Wat de projecten gemeen hebben, is dat ze worden ervaren als een uitdaging van formaat. Een '365' afmaken wordt gezien als een behoorlijke prestatie.

                      Kijk voor een beter beeld ook eens hier.
                      Mijn Project 365

                      Comment

                      Working...
                      X