Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Excel 97 vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Excel 97 vraag

    Een kennis vraagt mij het volgende (heb al wat gezocht maar niet gevonden):

    Hij typt in een cel 18-03-1947 en er zou moeten verschijnen na het enteren: dinsdag 18 maart 1947. Hoe lossen we dat op ? (in excel 97 heb je blijkbaar nog niet de mogelijkheid om bij celeigenschappen te kiezen voor die "layout").

    Alvast al bedankt voor het meedenken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Excel 97 vraag

    In Hypertalk (een intussen vergeten Mac programmeertaal) heette zoiets "the long date". Was altijd spectaculair om mijn studenten te tonen op welke dag van de week zij geboren waren.
    Ben even in Excel gedoken, maar het lijkt of dat formaat (Format>Cells...>Tab Number>Date) niet bestaat?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Excel 97 vraag

      Engelstalige versie:
      1. cel selecteren
      2. rechts klikken
      3. kies "format cells"
      4. kies "date"
      5. kies het formaat dat je wenst
      6. klik ok


      Als er bij "date" geen formaat staat die je interesseert, kijk dan eens bij custom (onderaan het lijstje), je kan daar ook eventueel zelf het formaat aanmaken zoals je dat wil

      Comment


      • #4
        Re: Excel 97 vraag

        Probeer eens in format cell custom :

        dddd, mm/dd/yyyy

        geeft dit weer : Tuesday, 06/15/2010
        Geflitst !

        Comment


        • #5
          Re: Excel 97 vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door NR43 Bekijk bericht
          Engelstalige versie:
          1. cel selecteren
          2. rechts klikken
          3. kies "format cells"
          4. kies "date"
          5. kies het formaat dat je wenst
          6. klik ok


          Als er bij "date" geen formaat staat die je interesseert, kijk dan eens bij custom (onderaan het lijstje), je kan daar ook eventueel zelf het formaat aanmaken zoals je dat wil
          Nu is dat het probleem: hoe kan ik excel laten detecteren dan een bepaalde datum een dinsdag is bv. Er bestaat een formule : WEEKDAG("18-3-1947";2) waar er een getal als antwoord gegeven wordt (wanneer als je 2 als laatste argument gebruikt begint de week op maandag) en je dus in bovenstaande voorbeeld een 2 terugkrijgt. Maar hoe zetten we dat getal nu om naar een geschreven dag van de week ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Excel 97 vraag

            Nete, ik heb het net geprobeerd en het werkt hoor: dddd, dd-mm-jjjj geeft wel degelijk dinsdag, 15-juni-2010. Of begrijp ik ergens iets niet goed?

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Excel 97 vraag

              Tja, verschillende antwoorden hebben mekaar hier gekruist, het kon niet anders of het moest iets zeer simpel zijn.
              THX !
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment

              Working...
              X