Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe mac mini is uit ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe mac mini is uit ...

    Nieuwe mac mini is uit ... www.apple.be

    Design ziet er wel knap uit ...
    Prijs iets te hoog voor verschil tov vorige versie ...
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: Nieuwe mac mini is uit ...

    tja store is weer offline in NL. Had hem net in bestelling staan bij de stap betalen. Melding onderhoud

    Hier wordt die dus besteld. Hij wordt hier gebruikt als HTPC oude Mini heeft geen HDMI

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe mac mini is uit ...

      die met de Snow Leopard server lijkt wel iets. maar aan de prijzige kant idd.

      Kan details wel niet zien, want ze zijn de stroe aan 't updaten voor de moment.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe mac mini is uit ...

        specs hier te vinden


        Edit:
        store is weer online... en nieuwe Mini besteld.
        Last edited by Superdaantje; 15 juni 2010, 12:21.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe mac mini is uit ...

          En nog steeds geen blu-ray lezer laat staan schrijver. Zal wel bij mijn oude mac mini blijven.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe mac mini is uit ...

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            En nog steeds geen blu-ray lezer laat staan schrijver. Zal wel bij mijn oude mac mini blijven.

            mir
            Apple en Blu-Ray, daar kan je nog lang op wachten.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe mac mini is uit ...

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Apple en Blu-Ray, daar kan je nog lang op wachten.

              Dave
              Ik vind de nieuwe Mini veel te duur (net zoals de rest van Apple's computers trouwens) maar wat BluRay betreft, geef ik ze gelijk.
              Het sop is de kolen niet waard.

              BluRay is nog niet doorgebroken : het aanbod wordt wel groter, maar is nog te duur. Voor mij hoeft het nog niet. Ik zie er het nut niet van in. De stap van VHS naar DVD was enorm, die van DVD naar BR niet zo. Hetzelfde, maar beter.
              Een goeie DVD speler met 1080p upsampling geeft ook prachtig beeld op een full hd tv. Enkel pixel peepers zullen wel het verschil zien.
              Er is wel degelijk verschil, maar niet genoeg om de aankoop van een bluray speler te kopen (en eventueel een deel van je filmcollectie te vervangen).

              Wij zijn aan het verbouwen en gaan binnen een paar maand een nieuwe TV kopen. Het wordt een 40", LCD of LED weet ik nog niet (da's ook weer zoiets), en we gaan een 2.1 home cinema systeem kopen ook. Weet nog niet of het de moeite is om meteen een systeem met BR-speler te kopen...

              Voor computers (PC of Mac) kan je ook al lege BR discs kopen. Maar tegen welke prijs ?
              Ik vind dual layer DVD's al te duur, waarom zou ik BR discs kopen ? In verhouding is een extra externe HD veel goedkoper als je de prijs per Gb bekijkt...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                blah blah blah
                Over wat Blu-Ray waard is, volg ik je nog grotendeels, maar wat High Definition betreft ben ik wel resoluut: de kwaliteit is stukken beter en die extra beeldinformatie kan je niet uit het niets toveren met upsampling. En ik ben geen pixelpeeper.

                En het was mijn bedoeling niet om te oordelen over de positie van Apple tegenover Blu-Ray. Maar het benadrukt wel hun productfilosofie.
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Ik vind de nieuwe Mini veel te duur (net zoals de rest van Apple's computers trouwens) maar wat BluRay betreft, geef ik ze gelijk.
                  Het sop is de kolen niet waard.

                  BluRay is nog niet doorgebroken : het aanbod wordt wel groter, maar is nog te duur. Voor mij hoeft het nog niet. Ik zie er het nut niet van in. De stap van VHS naar DVD was enorm, die van DVD naar BR niet zo. Hetzelfde, maar beter.
                  Een goeie DVD speler met 1080p upsampling geeft ook prachtig beeld op een full hd tv. Enkel pixel peepers zullen wel het verschil zien.
                  Er is wel degelijk verschil, maar niet genoeg om de aankoop van een bluray speler te kopen (en eventueel een deel van je filmcollectie te vervangen).

                  Wij zijn aan het verbouwen en gaan binnen een paar maand een nieuwe TV kopen. Het wordt een 40", LCD of LED weet ik nog niet (da's ook weer zoiets), en we gaan een 2.1 home cinema systeem kopen ook. Weet nog niet of het de moeite is om meteen een systeem met BR-speler te kopen...

                  Voor computers (PC of Mac) kan je ook al lege BR discs kopen. Maar tegen welke prijs ?
                  Ik vind dual layer DVD's al te duur, waarom zou ik BR discs kopen ? In verhouding is een extra externe HD veel goedkoper als je de prijs per Gb bekijkt...
                  En als ik mag zagen
                  Wat is er ook te koop aan BR: een paar films die hun geld niet waard zijn en paar
                  natuurfilms.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    En als ik mag zagen
                    Wat is er ook te koop aan BR: een paar films die hun geld niet waard zijn en paar
                    natuurfilms.
                    Ik heb nochtans een paar pareltjes in mijn collectie.
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Ik heb nochtans een paar pareltjes in mijn collectie.
                      Zoals?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Over wat Blu-Ray waard is, volg ik je nog grotendeels, maar wat High Definition betreft ben ik wel resoluut: de kwaliteit is stukken beter en die extra beeldinformatie kan je niet uit het niets toveren met upsampling. En ik ben geen pixelpeeper.
                        Je ziet het verschil als je ze naast elkaar ziet, net zoals je verschil ziet tussen een 40" LCD-TV van 900 euro en één van 2000 euro. Vraag is of ik daar dubbel voor wil betalen...

                        Ik ben overgestapt op DVD toen de nieuwste films gewoon niet meer op VHS te verkrijgen waren. Pas dan heb ik een DVD-speler gekocht.
                        Met BluRay zal dit juist hetzelfde zijn. Maar ik denk dat het nog heel lang zal duren vóór DVD de weg van de VHS opgaat. DVD heeft VHS gewoon in een mum van tijd verdrongen. Hoe lang is BR nu al op de markt ?
                        Kijk maar eens in Mediamarkt of Saturn : tientallen mensen tussen de DVD-gangen, je kan bijna niet bewegen. Bij de BluRay films staan er meestal een stuk of twee te kijken. Sommige BR-films kosten ook maar rond de 15 euro meer, dus misschien is er meer nodig dan ee prijsdaling...

                        En wat Apple betreft : ome Steve heeft soms vreemde opvattingen en ideeën, en meestal blijkt hij achteraf gelijk te hebben. Hij gelooft ook niet ten volle in BR. Apple wacht tot BR écht van de grond komt want voorlopig "is 't sop de kolen niet waard". Google maar eens...
                        Enfin, misschien maar goed ook, met BR zouden mac's nóg duurder worden...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Zoals?
                          Blade Runner
                          Ronin
                          Se7en
                          Platoon
                          ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          En wat Apple betreft : ome Steve heeft soms vreemde opvattingen en ideeën, en meestal blijkt hij achteraf gelijk te hebben. Hij gelooft ook niet ten volle in BR. Apple wacht tot BR écht van de grond komt want voorlopig "is 't sop de kolen niet waard".
                          Beetje naief, imho.

                          Apple heeft met iTunes een regelrechte concurrent voor Blu-Ray. En hun DRM systeem staat haaks op AACS. Dat ze in de pers komen en het te 'ingewikkeld' vinden is pure PR.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                            Ik ga de BR ook niet missen. Ik stream alles van HDD. Het is voor mij een kwestie van Plex op de Mini en de Iomega mini max HDD's in pluggen en foto's, films, muziek etc is weer beschikbaar.

                            Ik gebruik nu al een aantal jaar een Mac Mini als media center. En heb er geen dag spijt van gehad om me windhoos machine te vervangen. Buiten dat het een compact kastje is speelt het alles af en is nog eens te bedienen via de harmony one. En van de week zal de nieuwe Mini bezorgd worden en dan over op HDMI. (dit was mijn enige gemis)

                            Tja de prijs .... heb je het er voor over of niet. Dit is voor ieder een persoonlijke keuze.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe mac mini is uit ...

                              Ik gebruik ook plex op de mini maar voor High Definition en blu-ray rips komt hij toch wat te kort.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X