Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stierenvechten 18+

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stierenvechten 18+

    Link bevat schokkende beelden over stierenvechten.
    Ik kan er zelf wel van genieten, althans van het leed van de matador, niet van de stier uiteraard.
    Ik vind het goed te zien dat die matadoors ook eens goed aangepakt worden.
    Zelf vind ik het ook een verschrikkelijk dierenleed, vandaar


    KLIK
    Last edited by KvP; 14 juni 2010, 20:56.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Stierenvechten 18+

    Beroepsrisico zeker ? Die stier had hem wel goed te pakken.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Stierenvechten 18+

      Ik hoef die beelden niet te zien. Ook ik ben blij als de stier "eens" wint. Van de andere kant : zou jij die arena durven betreden ? Ik zie hoe er overal op tv in Spanje naar 2 dingen wordt gekeken (allez 3 als je de soaps meetelt) : stierevechten en voetbal. En, eerlijk = eerlijk : soms zijn stieregevechten heel mooi !

      Ik kom van de buiten. Ik heb biggen gecastreerd, kiekens de kop afgekapt (soms 10-15 na mekaar), konijnen geslacht & gevild (vroeger kwamen ze rond achter "konijnenvellen" !), varkens "gestoken", etc. En wat ben ik blij dat ik dat allemaal heb MOGEN meemaken.

      En er zijn veel te veel mensen die niéts hebben meegemaakt maar "toch een mening hebben".

      Kindjes, geloof me : met onze ouders en grootouders was niéts "fout", die mensen hadden van alles meegemaakt (bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen) en wisten hoe ze zich staande moesten houden. Hoe kan dààr nu iets fouts aan zijn ?

      Kun jij jezelf intussen wel staande houden ? Of teer je gewoon op de zak van pa & ma. Misschien woon je er nog wel thuis, 25 jaar of ouder, nooit iets gepresteerd maar wél over alles een mening.

      Het is dank zij dié ouders dat jullie zich nu kunnen permiteren om een mening te hébben. Toen ik zo oud was (als jullie) stond ik al lang zélf voor mijn onderhoud in.

      Wat een luxe-babietjes zijn jullie toch, zucht....

      Comment


      • #4
        Re: Stierenvechten 18+

        Hij is er nog goed afgekomen. Ik kan de stier geen ongelijk geven

        Comment


        • #5
          Re: Stierenvechten 18+

          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Hij is er nog goed afgekomen. Ik kan de stier geen ongelijk geven
          Lees mijn post eens ? Misschien ga je er dan ànders over "denken"....

          Comment


          • #6
            Re: Stierenvechten 18+

            Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
            Ik hoef die beelden niet te zien. Ook ik ben blij als de stier "eens" wint. Van de andere kant : zou jij die arena durven betreden ? Ik zie hoe er overal op tv in Spanje naar 2 dingen wordt gekeken (allez 3 als je de soaps meetelt) : stierevechten en voetbal. En, eerlijk = eerlijk : soms zijn stieregevechten heel mooi !

            Ik kom van de buiten. Ik heb biggen gecastreerd, kiekens de kop afgekapt (soms 10-15 na mekaar), konijnen geslacht & gevild (vroeger kwamen ze rond achter "konijnenvellen" !), varkens "gestoken", etc. En wat ben ik blij dat ik dat allemaal heb MOGEN meemaken.

            En er zijn veel te veel mensen die niéts hebben meegemaakt maar "toch een mening hebben".

            Kindjes, geloof me : met onze ouders en grootouders was niéts "fout", die mensen hadden van alles meegemaakt (bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen) en wisten hoe ze zich staande moesten houden. Hoe kan dààr nu iets fouts aan zijn ?

            Kun jij jezelf intussen wel staande houden ? Of teer je gewoon op de zak van pa & ma. Misschien woon je er nog wel thuis, 25 jaar of ouder, nooit iets gepresteerd maar wél over alles een mening.

            Het is dank zij dié ouders dat jullie zich nu kunnen permiteren om een mening te hébben. Toen ik zo oud was (als jullie) stond ik al lang zélf voor mijn onderhoud in.

            Wat een luxe-babietjes zijn jullie toch, zucht....
            Idem dito...en bedankt dat ik het niet moest zeggen!!
            Ach ja..de jeugd van tegenwoordig zal later ook wel de schuld krijgen van vanalles en nog wat hoor...that's live!!
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Stierenvechten 18+

              Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
              Lees mijn post eens ? Misschien ga je er dan ànders over "denken"....
              Heb die gelezen maar vind stierenvechten nog steeds smerige dierenmishandeling en hoop van harte dat iedereen die daaraan meehelpt nog ellendiger aan zijn eind komt dan de stieren.
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #8
                Re: Stierenvechten 18+

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Heb die gelezen maar vind stierenvechten nog steeds smerige dierenmishandeling en hoop van harte dat iedereen die daaraan meehelpt nog ellendiger aan zijn eind komt dan de stieren.
                Zo is dat
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Stierenvechten 18+

                  Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                  Ik hoef die beelden niet te zien. Ook ik ben blij als de stier "eens" wint. Van de andere kant : zou jij die arena durven betreden ? Ik zie hoe er overal op tv in Spanje naar 2 dingen wordt gekeken (allez 3 als je de soaps meetelt) : stierevechten en voetbal. En, eerlijk = eerlijk : soms zijn stieregevechten heel mooi !

                  Ik kom van de buiten. Ik heb biggen gecastreerd, kiekens de kop afgekapt (soms 10-15 na mekaar), konijnen geslacht & gevild (vroeger kwamen ze rond achter "konijnenvellen" !), varkens "gestoken", etc. En wat ben ik blij dat ik dat allemaal heb MOGEN meemaken.

                  En er zijn veel te veel mensen die niéts hebben meegemaakt maar "toch een mening hebben".

                  Kindjes, geloof me : met onze ouders en grootouders was niéts "fout", die mensen hadden van alles meegemaakt (bijvoorbeeld 2 wereldoorlogen) en wisten hoe ze zich staande moesten houden. Hoe kan dààr nu iets fouts aan zijn ?

                  Kun jij jezelf intussen wel staande houden ? Of teer je gewoon op de zak van pa & ma. Misschien woon je er nog wel thuis, 25 jaar of ouder, nooit iets gepresteerd maar wél over alles een mening.

                  Het is dank zij dié ouders dat jullie zich nu kunnen permiteren om een mening te hébben. Toen ik zo oud was (als jullie) stond ik al lang zélf voor mijn onderhoud in.

                  Wat een luxe-babietjes zijn jullie toch, zucht....
                  Laten we er anders meteen een generatieconflict van maken waarin generalisatie niet ver weg is. Wij als jonkies kunnen ook beginnen klagen over de huidige 50+'ers die niet langer willen werken, maar wel een goed pensioen willen krijgen in economisch mindere tijden, maar dat ga ik niet doen, dat doet ook niet ter zake.

                  Ontopic: ja 't is jammer, maar 't is een risico dat de man nam. Ik heb er geen medeleiden mee, maar om nu meteen te stellen dat hij het verdiende, gaat er toch ook over.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stierenvechten 18+

                    Hééél blij voor de stier,die man was beter stukadoor geworden,véééééééél minder gevaarlijk.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stierenvechten 18+

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Heb die gelezen maar vind stierenvechten nog steeds smerige dierenmishandeling en hoop van harte dat iedereen die daaraan meehelpt nog ellendiger aan zijn eind komt dan de stieren.
                      Volledig mee akkoord.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stierenvechten 18+

                        Jezus, wat een afdwaling ..

                        Blijkbaar is de wereld geschapen toen oracle geboren werd

                        Elke generatie leeft in andere omstandigheden. Je kan van élke generatie verwijzen naar de vorige. Elke nieuwe generatie heeft nieuwe uitdagingen, nieuwe oplossingen en nieuwe problemen En moet kampen met fundamentele fouten van de vorige generatie (milieu, pensioenen, overheidsschuld etc...)

                        Om van een post over stierenvechten te verzakken in zo'n plaatsvervangend en clichématig betoog over "de jeugd van vandaag"... kan alleen maar tussen de oren van de auteur zitten zoiets.

                        Dit lijkt wel In de Gloria?


                        Ivm de stierenvechter.
                        Geen énkel medelijden mee, voor eigen risico.
                        Georganiseerd maar nutteloos dieren martelen voor amusement en macho-cultuur, daar is geen plaats meer voor in deze samenleving. Dat ze beetje gaan base-jumpen als ze zich willen bewijzen tov het vrouwelijk geslacht, ipv uitgeputte beesten neer te steken onder luid applaus.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stierenvechten 18+

                          Mooie beelden. Jammer dat voor elke stier die zoiets klaar krijgt er honderden sterven die geen schijn van kans maken op enig verweer.

                          Dat zulke taferelen (en nog vele andere gelijksoortige zaken) heden ten dage nog opgevoerd en massaal bekeken worden bewijst dat velen geestelijk niet willen groeien...
                          Ik ga me niet moeien met het generatieconflict hier, maar doden in tijd van oorlog en ontbering heeft niks uitstaans met dit soort volksvermaak.

                          Deze "sport" zou je evengoed kunnen uitoefenen op een manier dat mens en dier er ongeschonden uitkomen en de mens toch al zijn behendigheid moet aanwenden (Probeer bvb maar eens opgeprikte bolletjes van de horens te plukken op een gracieuze manier). Maar nee, nu is het een belachelijk ongelijke strijd voor een hersenloos schreeuwend publiek.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stierenvechten 18+

                            Ik heb daar geen compassie mee ... met diene gast, wel met die stier.

                            Die mensen zien dat maar als een "normale bezigheid". Geestelijk gestoord noem ik dit.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stierenvechten 18+

                              Oorspronkelijk geplaatst door oracle
                              De dood hoort zo bij het leven dat we er moeten mee leren leven.
                              Dat klopt maar als iemand te vroeg moet gaan is het een geblijt van alle kanten en is iedereen droevig en geschokt. Hier wordt een dier voor eigen vermaak gewoon afgemaakt ... iedereen juicht de dood hier toe en vindt het maar een pleziertje.
                              Leve de tijd van de Romeinen dan waar ze de mens voor de leeuwen gooide ... leuk vermaak zou ik zeggen? Oei ... niet goed?
                              Mijn grootouders hadden WO1 EN WO2 meegemaakt. Die hebben me aardig wat dingen geleerd.
                              De mijne ook ... ze hebben het hard gehad in die periode en hetgeen ze eruit geleerd hebben en meegegeven hebben is dat ge maar beter in vrede kan leven met respect.
                              Last edited by VerSeg; 15 juni 2010, 03:38.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X