Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verblindende California sunmover (en sunbounce)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verblindende California sunmover (en sunbounce)

    Hallo luitjes,

    eindelijk heb ik de sunmover binnen. De zebra/wit versie (Zilver komt nog)
    Gisteren ben ik eens een middagje gaan stoeien met de sunmover...maar dat valt nog niet mee. Het was ietwat bewolkt weer, met een zacht zonnetje tussendoor. (Geen felle zon) Wat ik erg mooi vind zijn portretten met natuurlijk tegenlicht. Om de gezichten dan op te lichten heb ik de sonbouncer en sunmover gekocht.
    Maar al mijn proefmodellen knijpen acuut hun ogen dicht als ik de sunmover op hun gelaat richt. Zelf heb ik het ook geprobeerd (heb niet echt lichtgevoelige ogen) maar tis inderdaad een fel object zeg!
    Iemand tips?

  • #2
    Re: Verblindende California sunmover (en sunbounce)

    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Maar al mijn proefmodellen knijpen acuut hun ogen dicht als ik de sunmover op hun gelaat richt. Zelf heb ik het ook geprobeerd (heb niet echt lichtgevoelige ogen) maar tis inderdaad een fel object zeg!
    Iemand tips?
    gewoon een "voile" erover heen spannen, rechtstreeks zonlicht is natuurlijk te fel...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Verblindende California sunmover (en sunbounce)

      Toppie, tx!!

      Comment


      • #4
        Re: Verblindende California sunmover (en sunbounce)

        Ik trek daar nooit een voile over.
        Kwestie van eventueel trucjes te gebruiken zoals ogen sluiten en openen als jij het zegt.
        Ook laten kijken naast het paneel bijvoorbeeld.
        Getrainde modellen kunnen er zelfs perfect in kijken, no problemo.

        Je kan ook licht gebruiken dat net van de zijde van het paneel komt, dit is licht dat “uitloopt” en dus lager is van intensiteit dan de volle reflectie van het paneel.
        Maar een voile kan ook dan krijg je iets minder reflectie.

        Veel plezier met je geweldige aankoop

        Mvg. Peter
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #5
          Re: Verblindende California sunmover (en sunbounce)

          Gekocht bij Calumet A'dam....ze zitten dus ook vlak om de hoek bij me

          Comment


          • #6
            Re: Verblindende California sunmover (en sunbounce)

            Daar heb ik ook al last mee gehad, idd ze er niet in laten kijken, paneel ietsje achteruit en of featheren onder een hoek zodat je model niet de volle laag krijgt. Maar dan nog is het soms rustiger voor de ogen wanneer er een softbox wordt gebruikt als hoofdlicht en de reflector als vullicht te gebruiken van vanonder of zo...
            Website http://www.kristofpattyn.be

            a lotta canonstuff

            Comment

            Working...
            X