Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dream

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dream

    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Dream

    Wordt blijkbaar niet zo gesmaakt hier...
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Dream

      Ik weet niet goed wat ik hierover kwijt moet maar persoonlijk is de titel wel kloppend.
      Greetz Twan

      http://500px.com/TwanGroenen

      Comment


      • #4
        Re: Dream

        Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
        Wordt blijkbaar niet zo gesmaakt hier...
        Zo is dat hier zodra je een beetje uit de klassieke lijntjes kleurt, Jochen. Velen zijn hier overduidelijk blijven hangen in de analoge periode van voor de 2e wereldoorlog en slagen er maar niet om die (schamele) erfenis van zich af te gooien. Ook in de Academies is men dààr blijven hangen.

        Nooit werden méér en bétere foto's genomen dan nu, anno 2010. En toch blijft men dwepen met allerlei fossielen omdat die stomtoevallig met fotografie "bezig waren" toen het medium 150 jaar geleden of zo het euh... licht zag (pun intented).

        Je mag géén overbelicht plekje hebben, géén onderbelicht, de horizon moet recht staan, voor de compositie is alleen de gulden snede correct - één symmetrische uitzondering daar gelaten, het is allemaal therorie, hier. En veel gemekker, maar te weinig foto's. Het zou interessant zijn om de gemiddelde leeftijd van de forumleden te kennen en ik ben zelf al 52 ! OK, ik voel me véél jonger (51 !) maar ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd nog HOGER ligt !! En zéker van de mensen die het méést posten : gepensioneerden met véél tijd, 't ligt voor de hand.

        En dan las ik gisteren ergens een draadje dat "men" zich ongerust maakt dat steeds minder mensen hier inloggen, op belgiumdigital. Ja, hoe zou dàt komen, zeg ? Dat is nét hetzelfde probleem als met Guinness, het bier. Steeds minder mensen drinken het ? Logisch, de oude generatie sterft letterlijk af en het merk spreekt jonge mensen niet meer aan. Ook hier sterft de "oude generatie" al of niet figuurlijk uit & af en jonge mensen zijn bang om iets te posten, lezen wat posten en gaan hun "geluk" élders zoeken.

        En de jonge lichting zou juist ZOVEEL MOGELIJK foto's moeten posten ! En niet één foto maar zoveel mogelijk. En posten wat jij GOED vindt, niet wat je hoopt dat de zelfverklaarde experts hier gaan ophemelen.
        Want zo blijven we in een cirkeltje draaien waar iedereen het "bejubelde werk" van de populaire posters gaat imiteren.

        Jouw foto is tof maar er ontbreekt "iets" dat het oog wat langer vasthoudt. Een paal, een baken, een boot, een stuk ketting op het strand, een "aangespoelde" fles, "iets"...
        Bovendien had je gerust 3 foto's mogen plaatsen hoor.

        Comment


        • #5
          Re: Dream

          Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
          Zo is dat hier zodra je een beetje uit de klassieke lijntjes kleurt, Jochen. Velen zijn hier overduidelijk blijven hangen in de analoge periode van voor de 2e wereldoorlog en slagen er maar niet om die (schamele) erfenis van zich af te gooien. Ook in de Academies is men dààr blijven hangen.

          Nooit werden méér en bétere foto's genomen dan nu, anno 2010. En toch blijft men dwepen met allerlei fossielen omdat die stomtoevallig met fotografie "bezig waren" toen het medium 150 jaar geleden of zo het euh... licht zag (pun intented).

          Je mag géén overbelicht plekje hebben, géén onderbelicht, de horizon moet recht staan, voor de compositie is alleen de gulden snede correct - één symmetrische uitzondering daar gelaten, het is allemaal therorie, hier. En veel gemekker, maar te weinig foto's. Het zou interessant zijn om de gemiddelde leeftijd van de forumleden te kennen en ik ben zelf al 52 ! OK, ik voel me véél jonger (51 !) maar ik vermoed dat de gemiddelde leeftijd nog HOGER ligt !! En zéker van de mensen die het méést posten : gepensioneerden met véél tijd, 't ligt voor de hand.

          En dan las ik gisteren ergens een draadje dat "men" zich ongerust maakt dat steeds minder mensen hier inloggen, op belgiumdigital. Ja, hoe zou dàt komen, zeg ? Dat is nét hetzelfde probleem als met Guinness, het bier. Steeds minder mensen drinken het ? Logisch, de oude generatie sterft letterlijk af en het merk spreekt jonge mensen niet meer aan. Ook hier sterft de "oude generatie" al of niet figuurlijk uit & af en jonge mensen zijn bang om iets te posten, lezen wat posten en gaan hun "geluk" élders zoeken.

          En de jonge lichting zou juist ZOVEEL MOGELIJK foto's moeten posten ! En niet één foto maar zoveel mogelijk. En posten wat jij GOED vindt, niet wat je hoopt dat de zelfverklaarde experts hier gaan ophemelen.
          Want zo blijven we in een cirkeltje draaien waar iedereen het "bejubelde werk" van de populaire posters gaat imiteren.

          Jouw foto is tof maar er ontbreekt "iets" dat het oog wat langer vasthoudt. Een paal, een baken, een boot, een stuk ketting op het strand, een "aangespoelde" fles, "iets"...
          Bovendien had je gerust 3 foto's mogen plaatsen hoor.
          Ik wilde dat ik dit zelf had kunnen zeggen. Helemaal mee eens. Maar met 1 ding ben ik het niet eens. Fotografie heeft niets met leeftijd te maken. Een jonge creatieve geest kan ook in een oud lichaam zitten. Jong van geest en meegaan met de tijd ! Ik zie zat "jongere fotografen" die ook redelijk vast geroest zitten in allerlei "regeltjes".

          Ik vind deze mooi zoals ie is. Een mooie dromerige leegte. Deze foto, een stoel aan het strand, muziekje uit je Ipod en een glaasje whisky. Ik zie het wel zitten.
          If it doesn't kill you, it makes you stronger.

          Comment


          • #6
            Re: Dream

            Haa, een whisky, vuige bandiet !! Of mag het een whiskey zijn, da's er ene from Ireland.

            Dan klinken we, jij & ik !

            Hier worden veel & véél te weinig foto's gepost. Omdat er veel te veel afkeurende "kritieken" komen. Alsof dié mensen er "iets van kennen" of er "iets toe doen".

            Comment


            • #7
              Re: Dream

              Ik vind deze foto mooi, dromerig en laat je verbeelding werken.
              Het is zoals Jackalope zegt, een stoel aan het strand of gewoon in het zand en heerlijke muziek uit je ipod.
              Of je nu oud of jong bent heeft geen belang in fotografie. Je ziet het of je ziet het niet.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: Dream

                Je hebt gelijk, natuurlijk, Jackalope. Daarom zei ik ook dat ik me "maar" 51 voelde. Fotografie of het leven tout court heeft niéts te maken met leeftijd, Jackalope !

                Dit forum beperkt ons "aan alle kanten" gelijk een (hou je vast) ouderwets corset met baleinen !!!! (Goed gezegd, niet ? In mijn jeugd heb ik dergelijke corsetten nog gezien én helpen aanspannen (ik was héél sterk voor mijn leeftijd : voet tegen de ruggegraat en trekken maar....))

                Hier zouden we moeten openstaan voor alles wat maar "in de verte" met fotografie te maken heeft. Digitale kunst staat nog maar in haar kinderschoenen ; moeten wij het dan (al) afschieten ?

                Nee, we moeten net de (jonge) mensen aanmoedigen om hier hun foto's te posten. Foto's, foto's & foto's. En al de rest is van ondergeschikt belang. Wat jij niét mooi vind vind ik gewéldig. En omgekeerd. Geef die mensen toch de kans om zonder schrik van "de kritiek" hun dingen te laten zien (met "dingen" bedoel ik uiteraard, en dat ligt voor de hand, geen "onwelvoeglijkheden" !!!)....

                Comment


                • #9
                  Re: Dream

                  Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                  Haa, een whisky, vuige bandiet !! Of mag het een whiskey zijn, da's er ene from Ireland.

                  Dan klinken we, jij & ik !

                  Hier worden veel & véél te weinig foto's gepost. Omdat er veel te veel afkeurende "kritieken" komen. Alsof dié mensen er "iets van kennen" of er "iets toe doen".
                  Het is toch echte schotse single malt, maar Iers is ook goed, hoor. Mochten we elkaar ooit tegenkomen (je weet het maar nooit) dan drinken we er 1

                  Gewoon lekker foto's plaatsen en er een beetje over ouwehoeren is helemaal prima.
                  Met respect voor elkaar en je zeker niet af laten schrikken door sommige reacties. Als men maar wel de waarheid blijft verkondigen en men hoeft het zeker niet altijd met elkaar eens te zijn.
                  Last edited by Jackalope; 14 juni 2010, 21:06. Reden: taalfoutje
                  If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dream

                    Toch wel lekker veel reacties bij deze foto
                    If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dream

                      Dromen inderdaad, als toeschouwer zitten we aan de donkere zijde en kijken naar een einder, die weliswaar onduidelijk is, maar alleszins lichter is.
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dream

                        een dromerig mooie foto
                        Ik kan enkel beamen wat Jackalope en oracle hier uitvoerig neerpenden ... maar ik denk (en vooral hoop) dat de parameter "leeftijd" niet de enige parameter is die bepaalt of je "vastgeroest" bent of niet in allerlei ouderwetse gedachten en regeltjes.
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dream

                          Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                          Bovendien had je gerust 3 foto's mogen plaatsen hoor.
                          toch niet in dit forumonderdeel!
                          --------------------------------------

                          over de opname:
                          zie een zandstorm op het strand of zo, maar net eff te weinig info in de opname.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dream

                            Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                            een dromerig mooie foto
                            Ik kan enkel beamen wat Jackalope en oracle hier uitvoerig neerpenden ... maar ik denk (en vooral hoop) dat de parameter "leeftijd" niet de enige parameter is die bepaalt of je "vastgeroest" bent of niet in allerlei ouderwetse gedachten en regeltjes.
                            Het is zeker niet alleen de parameter leeftijd, maar hangt van vele factoren af
                            Ik noem zienswijze, creativiteit, conservatief, vooruitstrevend, technisch, rechtlijnig, emotioneel, voorstellingsvermogen, fantasie en ga zo maar even door.
                            If it doesn't kill you, it makes you stronger.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dream

                              Ik wou mijn dromen stralen deze rust uit, al was het maar één keer. Dat ik bij mijn eigen
                              dromen kon wegdromen zoals ik kan bij jouw foto.

                              Comment

                              Working...
                              X