Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm "soundbar" of 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm "soundbar" of 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround

    Hallo,

    Mijn zoon zoekt een surroundsysteem en heeft 2 vraagjes :

    1> In mediamarkt verkopen ze nu meer en meer "soundbars', heeft iemand hier ?
    Een 2.1 soundbar die 5.1 "virtual surround" simuleert, komt dit realistisch over of is er toch een groot verschil met 5 echte speakers + subwoofer?
    Bij een Bose systeem stond op de doos dat het achterste geluid gesimuleerd wordt door weerkaatsing tegen de muren
    Deze zag hij bvb http://www.elektrozine.be/ez/product...id=21367&new=3

    2> Zijn er ook 2.1 setjes met 5.1 virtual surround ?

    Bedankt,
    Mvg,
    2010

  • #2
    Re: Vraagje ivm "soundbar" of 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround

    Ik heb zopas een nieuwe tv gekocht die een degelijk geluid produceert zodat ik geen soundbar nodig heb : Philips 40pfl9704h/12.
    Toen ik deze tv kocht was er ook een ander koppel die beslisten om een goedkopere tv te kopen gecombineerd met een home cinema system omdat ze vooral filmliefhebbers zijn. In dit systeem hadden ze graag en blu-ray speler maar dat kost volgens mij méér dan 1000 Euro. Aan mij niet besteed.
    Ik geef liever iets méér aan mijn tv omdat ik meestal gewoon tv kijk en géén films ga huren og kopen waarvoor ik dan een blu-ray zou kunnen gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje ivm "soundbar" of 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround

      Een soundbar of virtuele surround is maar voor één ding goed ... om geen boxen te moeten plaatsen.
      Veel mensen verkiezen niet over te gaan tot plaatsen van veel luidsprekers voor verschillende redenen ... meestal wil madam geen boxen kunnen zien, anderen hebben niet veel plaats en elders is de bekabeling niet al te simpel uit te voeren. Buiten dit zijn er mensen die kiezen voor net iets meer dan standaard stereo.
      Het is een alternatief om iets te hebben maar is zeker geen vervanging.
      Maar alles hangt af van wat je wil ... eisen zijn voor de ene anders dan voor de andere.
      Heb je tot nu toe enkel stereo gehad, dan is virtual surround een verbetering (indien deftig materiaal), ben je echte kwalitatieve luidsprekers gewoon, dan zal virtueel werken een teleurstelling zijn.
      Veel merken maken nu al soundbars zoals Philips, Samsung, Yamaha, ...
      Bose gebruikt inderdaad reflectie ... maar wat als je rechts naast je tv geen zijmuur hebt dat even ver staat als die langs de linkse kant of de achtermuur loopt niet door zoals een living in L? Vergeet dan al maar een goede reflectie.
      Echt slecht? Neen ... voorzie wel een goede SUB want dat kunt ge niet in een luciferdoosje krijgen.
      Last edited by VerSeg; 14 juni 2010, 00:59.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje ivm "soundbar" of 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround

        Bedankt voor de uitleg Verseg!
        Moeilijk vraagje : wat zou beter zijn, een 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround of een een soundbar met virteel 5.1 surround?

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje ivm "soundbar" of 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround

          Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
          Bedankt voor de uitleg Verseg!
          Moeilijk vraagje : wat zou beter zijn, een 2.1 systeem met virtueel 5.1 surround of een een soundbar met virteel 5.1 surround?
          Als je een deftig 2.1-systeem koopt waar de speakers een echte klankkast hebben (groot genoeg), dan heb je vaak een betere klank dan met een soundbar dat op zich bijna geen klankkast heeft. Er is natuurlijk een verschil tussen geluisdskwaliteit en geluidseffect.
          Ge kunt een goed effect hebben maar een slechte klank en een goede klank maar een slecht effect.

          De meeste soundbars zijn maar een cm of drie dik en van plastiek ... denk je dat daar een goede klankkast kan inzitten? Anderen zijn dan weer wat dieper en hebben al wat betere materialen, zal al veel helpen om toch iets beter te bekomen.

          Nu ja ... TV-speakers zijn meestal nog slechter dan een soundbar, winst zou je er altijd mee moeten kunnen behalen als ge er toch een resonabele prijs voor betaalt, geen soundbar van 79€ kopen bijvoorbeeld.

          De meesten gebruiken een soundbar in combinatie met een subwoofer ... betere weergave van lage tonen is bij movies toch een belangrijk punt.

          Persoonlijk denk ik wel dat een soundbar toekomstgericht veel gaat voorkomen, meer en meer mensen willen een iets betere sound bij hun filmke maar willen niet investeren in een hele AV-installatie met dure versterker en boxen.
          Ook zijn er al verschillende TV's zonder speakers (eerder schermen genoemd) waar ze er vanuit gaan dat ge ofwel een AV-installatie toevoegt ofwel een een spoundbar ... dit is geen slecht idee.

          Plaats en budget is voor velen de doorslag ... een AV-versterker met boxen is normaal ook een stuk duurder en neemt meer plaats in, maar het loont als ge iets goed koopt!
          Last edited by VerSeg; 15 juni 2010, 03:24.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment

          Working...
          X