Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom nog stoppen voor een rood licht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom nog stoppen voor een rood licht.

    Gisteren middag stond ik geparkeerd op de Merodelei te Turnhout en omdat die klerenwinkels waar mijn vrouw moest zijn me niet erg interesseren was ik in de auto blijven zitten.
    Wat dat daar is weet ik niet maar daar staat een rood licht en hoeveel mensen daar gewoon door vlammen dat snap je niet, en niet als het licht juist op rood gesprongen is maar al seconden op rood staat.
    Er stond er ene aan te schuiven met een oude limousine die duidelijk moeite had om de motor draaiende te houden daarachter stond een soort smart.
    het licht stond op groen en de auto's begonnen te rijden maar de limousine viel stil en tegen dat hij terug gestart was was het ook terug rood maar dat hield hem niet meer tegen hij reed 20m tot aan de lichten en stopte niet eens voor het rood gevolgd door die met zijn soort Smart.
    Dan heb ik verschillende fietsen er gewoon door zien rijden, maar de strafste was de pitabezorger.
    Het licht stond op rood zodat er zes auto's voor stonden, ik zag de pita bezorger komen die de auto's langs links allemaal voorbij stak en los door het rood reed.
    Overigens heb ik de zelfde pitabezorger 3 keer door het licht zien rijden.
    Op het uur dat ik daar gestaan heb zijn er toch een dikke 30 door het rood gevlamd.
    Als ze daar eens ne flik zetten inplaats van dat ze met hun flitserke zitten te spelen maar ja dat zal meer opbrengen zeker.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

    En dan te weten dat de voorzitter van Europa, onze Herman, zei dat iedereen die in het
    vervolg door een oranje licht rijdt in problemen zal geraken.
    Nu hebben we dan twee agenten nodig: een voor het oranje licht en een voor het rode

    Sus, zo'n zaken kunnen niet.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

      Hey juppekes

      Wij hebben hier in Oostende ook van die plaatsen waar fietsers en voetgangers zomaar oversteken door het rood

      Auto's rijden hier bij ons ook dagelijks door het rood

      Als je dan nog duidelijk maakt dat het rood is, krijg je rap genoeg een antwoord en dan nog op zo'n manier dat ze er niet mee gediend zijn
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

        ik ga zelfstandig agent worden
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

          Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          ik ga zelfstandig agent worden
          En ik hou de kassa bij.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

            Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            ik ga zelfstandig agent worden
            Ja, lach maar ! Een paar maand geleden heeft een wijkagent de lottopot gewonnen. Die man heeft meteen zijn droom waargemaakt : hij heeft zijn éigen kruispunt gekocht en staat daar dagelijks persoonlijk het verkeer te regelen. Hij heeft ook geïnvesteerd in 4 (VIER, in elke riching één) flitspalen. Wel, wat die ambitieuze man opstrijkt, dat is een maandelijks bedrag van vijf cijfers !

            Comment


            • #7
              Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

              Ik heb eens meegemaakt dat op één busrit Aartselaar - Antwerpen (10 km) de chauffeur 3x door t rood reed !

              Als je als gewone chauffeur 1x door t rood rijdt, betaal je 160 euro.

              Als je het een tweede keer doet binnen de zoveel maanden, kan je het komen uitleggen op de rechtbank met mogelijk rijverbod van 14 dagen tot ????, zwaardere boete, rijbewijs opnieuw doen, mogelijk psychologische testen enz. (en ik spreek dan niet over mensen die pas hun rijbewijs hebben want die moeten sowieso hun rijexamens opnieuw doen na 1x door t rood te zijn gereden)

              Denken de buschauffeurs dat ze met een ambulance rijden of wat ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                Ik loop als voetganger ook regelmatig door het rood. Het is niet alleen sneller, maar soms ook veiliger. Ik let wel op en doe dit natuurlijk niet als er een voertuig in de buurt is.
                Als ik oversteek bij groen licht kijk ik ook altijd naar de auto's. Het is niet de eerste keer dat ze door het rood rijden als er volk op het zebra loopt, zeker in de Belliard straat in Brussel. Dit is wel een (aziatisch) idee ...
                http://images.mirror.co.uk/upl/m4/no...-436617719.jpg
                Dat ontmoedigt hopelijk ook roodrijders en geeft de voetgangers ook al minder reden om door het rood te wandelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                  Een paar jaar geleden was 't vrouwke in het heetste van de zomer wat aan het bird watchen in centraal Spanje. Ik heb er toen van geprofiteerd om op mijn eentje wat door Europa te bollen gedurende een week of 3.
                  Fantastisch, natuurlijk. Niets gepland (behalve een bezoekje aan een vriend in de buurt van Heidelberg), zie je iets dat je interessant lijkt : ge gaat erop af. Tegen een uur of 6 een hotel zoeken en 's anderendaags weer "en route". Voor zover ik me herinner heb ik maar in 2 plaatsen 2 dagen doorgebracht. In Nürnberg hadden ze me helemaal te pakken met hun gewéldig museum. Ik was er zowat alleen ; het was een unieke ervaring. Ook in Salzburg ben ik 2 dagen blijven plakken.
                  To the point ? Ik geloof dat ik in een land geweest ben waar het rode licht "voor de voetgangers" aftelt. Met andere woorden : je gaat niet het risico nemen om toch maar door het rood over te steken omdat je ziet dat het al binnen enkele seconden groen voor je wordt. Ik vond dat wel goed gevonden. 'k Ben alleen vergeten wààr ik dat gezien heb...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    ...
                    Als ze daar eens ne flik zetten inplaats van dat ze met hun flitserke zitten te spelen maar ja dat zal meer opbrengen zeker.
                    Op heel veel kruispunten met verkeerslichten staan flitspalen. Je kunt die toch niet op ieder kruispunt zetten, hé?
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Op heel veel kruispunten met verkeerslichten staan flitspalen. Je kunt die toch niet op ieder kruispunt zetten, hé?

                      Dat is het nu juist. Op een kruispunt met flitspalen zullen ze het niet wagen om doelbewust door het rood te rijden. Anonieme auto zetten met agent die alle nummerplaten noteert, dan kan de TS voortaan een babbeltje met hem doen, als de vrouw nog eens wil gaan shoppen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                        Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                        To the point ? Ik geloof dat ik in een land geweest ben waar het rode licht "voor de voetgangers" aftelt. Met andere woorden : je gaat niet het risico nemen om toch maar door het rood over te steken omdat je ziet dat het al binnen enkele seconden groen voor je wordt. Ik vond dat wel goed gevonden. 'k Ben alleen vergeten wààr ik dat gezien heb...
                        In Bangkok zijn er zo een redelijk aantal kruispunten met secondentellers. Je kan daar dan perfect zien hoelang het licht nog rood of groen blijft. Zéér handig, ook voor de automobilisten.

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                          Oorspronkelijk geplaatst door oracle Bekijk bericht
                          Ja, lach maar ! Een paar maand geleden heeft een wijkagent de lottopot gewonnen. Die man heeft meteen zijn droom waargemaakt : hij heeft zijn éigen kruispunt gekocht en staat daar dagelijks persoonlijk het verkeer te regelen. Hij heeft ook geïnvesteerd in 4 (VIER, in elke riching één) flitspalen. Wel, wat die ambitieuze man opstrijkt, dat is een maandelijks bedrag van vijf cijfers !
                          Zo zie je maar, het geld gaat naar de rijken...
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                            Euhhhh ... rood licht ... betekent dat iets?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom nog stoppen voor een rood licht.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Euhhhh ... rood licht ... betekent dat iets?
                              In Sint-Truien wel
                              Er zijn nog zo plaatsen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X