Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spaarcentjes... wat er mee doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spaarcentjes... wat er mee doen?

    Eerst en vooral: nee ik stort niet op jullie rekening

    Echte details moet ik niet weten, maar wat doen jullie met die zwaar verdiende spaarcenten?

    Zoals vele mensen heb ik een spaarboekje opgebouwd om goeie en zware tijden te doorstaan. Maar als je de %-en vergelijkt met vroeger... het kan toch beter.

    Stel jullie hebben een x-aantal euro's die daar toch maar op die rekening staan - laten we het bedrag niet te hoog maken ( 3k tot €10k ofzo) - wat zouden jullie hier dan mee doen?

    Aandelen, obligaties, lange termijnsparen, toch gewoon een spaarrekening of nog iets anders.

    Laat jullie eens gaan, laten we eens zien hoe geld-bewust BD is

    [Mod]Omdat deze vraag niet meteen foto-gerelateerd is, verhuis ik het van Algemeen naar ChitChat. Dank voor je begrip.[/Mod]
    Last edited by LesC; 11 juni 2010, 08:27.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

    koop grond. of een ferrari.

    Nerdi
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

      Koop een paar zeldzame objectieven voor je camera - of objectieven die nu niet of nauwelijks te krijgen zijn. Hou ze een tijdje in de kast, samen met alle papierwerk en verpakking etc en zet ze dan te koop op ebay

      Moest je nu meer € hebben dan 10k, dan zou ik zeggen investeer in vastgoed...

      Comment


      • #4
        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

        Verdelen over een paar goede aandelenfondsen als je het geld minstens 5-7 jaar kan missen.
        Objectieven in je kast zetten is zeker verlies maken, er zal allicht een nieuwe versie uitkomen en dan zakken ze behoorlijk in waarde.

        Comment


        • #5
          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

          heb je een eigen woning?

          ligt je dak naar het zuiden?

          er is geen betere opbrengst dan zonnepanelen, als je ziet hoeveel je op 20jaar terugkrijgt

          als je dit met aandelen of dergelijke wil winnen/verdienen zal je toch al wel wat risico moeten nemen...

          groeten, Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

            Koop een huis in Gent centrum en richt het in als appartementen (met 2 tot 4 slaapkamers per appartement) verhuur de appartementen aan studenten, en ge zijt rijk!

            Ge kunt, als het een beetje deftig is, makkelijk 600-800 krijgen (per maand) voor 2 slaapkamers, 800-1200 voor 3 en 1200+ voor 4. Dat is de investering wel waard, niet? Zelfs een lening wordt winstgevend...
            Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

              Verdelen over een paar goede aandelenfondsen als je het geld minstens 5-7 jaar kan missen.
              Tja, wat zijn goede aandelenfondsen?
              Ik zou zeggen blijf er af, zelf heb ik daar nog niks dan verlies mee gedaan.
              Als je een financieel product wil kopen, kies dan zeker iets met kapitaalgarantie.
              Hangt eigenlijk ook af van je beleggersprofiel (Veilig tot dynamisch), wat tegenwoordig de bank verplicht moet opmaken.

              Comment


              • #8
                Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                heb je een eigen woning?

                ligt je dak naar het zuiden?

                er is geen betere opbrengst dan zonnepanelen, als je ziet hoeveel je op 20jaar terugkrijgt

                als je dit met aandelen of dergelijke wil winnen/verdienen zal je toch al wel wat risico moeten nemen...

                groeten, Marc
                Dat kan ik beamen, maar daarvoor heb je zelfs geen spaarcenten nodig.
                Met een groene lening is een 'startkapitaal' van 500€ genoeg, daarna betaalt het boeltje zichzelf.

                Comment


                • #9
                  Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                  koop een boot.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                    Je kan het geld geven aan een goed doel..
                    Stichting "schoonspikke heeft jou nodig"..

                    Als ik van jou was zou ik zeggen...eerst eens een goei vakantie..Niet te duur maar ook wel een beetje lui lekker leven hé..
                    Dan als je thuis komt zoek je meteen een andere vakantie voor binnen de 6 maanden of zo..Dan heb je nog eens om te verlangen..
                    EN dat doe je elk jaar.
                    Geld is er om van te leven en te genieten..Maar let wel op dat je een appeltje voor de dorst hebt..

                    Oja..en denk ook aan het vrouwke he?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                      als't genoeg is vastgoed!
                      lap grond kopen en binnen een paar jaar terug verkopen,
                      challet in de ardennen als 2de woonst en verhuren als je er zelf nie bent,
                      of appartement aan zee als 2de woonst en verhuren als je er zelf nie bent,
                      woning ombouwen tot studentenkotten is ook een leuk idee.
                      brengt meer op dan al de rest.
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                        pensioensparen, bouwgrond (voor kinderen)(let wel, onbebouwde bouwgrond wordt ook belast), vastgoed (verhuring), zonnepanelen, kunst (!!) ... vele mogelijkheden ...

                        Aandelen en beleggingsfondsen : veilig of dynamisch. Houdt ook in dat winst of verlies minder of (veel) meer kan zijn.
                        Beleggen : Zou ik enkel doen met centen dat je echt op overschot hebt (en niet zal missen als ze verdampen op de beurs)

                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                          Met 10k op je rekening moet je toch nog niet aan vastgoed denken?

                          Dit zou ik gewoon laten staan, als minimum, je weet maar nooit eh..
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                            heb je een eigen woning?

                            ligt je dak naar het zuiden?

                            er is geen betere opbrengst dan zonnepanelen, als je ziet hoeveel je op 20jaar terugkrijgt

                            als je dit met aandelen of dergelijke wil winnen/verdienen zal je toch al wel wat risico moeten nemen...

                            groeten, Marc
                            Wat moet je dan met de opbrengst? Terug zonnepanelen?
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spaarcentjes... wat er mee doen?

                              Wat moet je dan met de opbrengst? Terug zonnepanelen?
                              een zonnepanelenfabriekske beginnen.

                              Comment

                              Working...
                              X