Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glenbrittle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glenbrittle

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Glenbrittle

    Het gure weer had je niet in handen, maar het eindresultaat van je foto wel.
    Mooie balans in de compo.

    Comment


    • #3
      Re: Glenbrittle

      Een schoon plaatje. Mooie compo.

      Danny, toch een technisch vraagje :
      Waarom exp. + 1/3 ? Zorgt dat niet voor (een kleine beetje) overbelichting in het water ?

      greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Glenbrittle

        water is duidelijk overbelicht en das erg jammer.
        snap ook je camerainstelling niet zo?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Glenbrittle

          Ik zit hier op een slecht scherm waar de foto's meestal veelte licht zijn en ik zie toch nog detail in het water...
          Dus van overbelichting merk ik niet veel..
          Als je aan de randen van de kolk kijkt dan zie je nog steeds doortekening hoor.

          Mooie opname hoor.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Glenbrittle

            Bedankt voor de reacties alle 4 !

            Inderdaad slechte weersomstandigheden ! Ik was op weg voor een wandeling naar de Fairy Pools, maar na een half uur begon het te gieten, en het heeft de hele dag niet meer opgehouden.

            Wat de camera-instelling betreft : ik begrijp de verwarring .
            Deze foto is een blend van 3 verschillend belichte foto's. Daarbij vertrek ik steeds van de lichtste (vandaar de + belichtingscompensatie), en leg ik er de donkerder foto's bovenop (lagen). De overbelichte wordt gebruik voor de donkere partijen, de onderbelichte voor de wolken en de waterval. Vandaar dat de exif van de overbelichte (originele) opname zichtbaar is, maar deze is enkel gebruikt voor de donkere voorgrond rond de waterval.

            Ik waak er wel heel nauwlettend over geen uitgebrande hooglichten of dichtgeslibte zwarten in mijn foto te hebben. Ook hier zou dit niet het geval mogen zijn. Overal in de waterval zit nog detail.

            Misschien op het randje, en dit is steeds het dillema : om nog meer duidelijk detail te krijgen, moet je al snel kiezen voor het grauwe, grijze water, en dit ziet er dan ook niet fris meer uit...
            Last edited by Dama; 10 juni 2010, 12:01.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Glenbrittle

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties alle 4 !

              Inderdaad slechte weersomstandigheden ! Ik was op weg voor een wandeling naar de Fairy Pools, maar na een half uur begon het te gieten, en het heeft de hele dag niet meer opgehouden.

              Wat de camera-instelling betreft : ik begrijp de verwarring .
              Deze foto is een blend van 3 verschillend belichte foto's. Daarbij vertrek ik steeds van de lichtste (vandaar de + belichtingscompensatie), en leg ik er de donkerder foto's bovenop (lagen). De overbelichte wordt gebruik voor de donkere partijen, de onderbelichte voor de wolken en de waterval. Vandaar dat de exif van de overbelichte (originele) opname zichtbaar is, maar deze is enkel gebruikt voor de donkere voorgrond rond de waterval.

              Ik waak er wel heel nauwlettend over geen uitgebrande hooglichten of dichtgeslibte zwarten in mijn foto te hebben. Ook hier zou dit niet het geval mogen zijn. Overal in de waterval zit nog detail.

              Misschien op het randje, en dit is steeds het dillema : om nog meer duidelijk detail te krijgen, moet je al snel kiezen voor het grauwe, grijze water, en dit ziet er dan ook niet fris meer uit...
              Je hebt een goede tussenweg hier gevonden het water is niet
              uitgebeten.
              Jammer van het grijze weer/lucht, maar dat heb je niet in de hand.


              gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Glenbrittle

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties alle 4 !

                Inderdaad slechte weersomstandigheden ! Ik was op weg voor een wandeling naar de Fairy Pools, maar na een half uur begon het te gieten, en het heeft de hele dag niet meer opgehouden.

                Wat de camera-instelling betreft : ik begrijp de verwarring .
                Deze foto is een blend van 3 verschillend belichte foto's. Daarbij vertrek ik steeds van de lichtste (vandaar de + belichtingscompensatie), en leg ik er de donkerder foto's bovenop (lagen). De overbelichte wordt gebruik voor de donkere partijen, de onderbelichte voor de wolken en de waterval. Vandaar dat de exif van de overbelichte (originele) opname zichtbaar is, maar deze is enkel gebruikt voor de donkere voorgrond rond de waterval.

                Ik waak er wel heel nauwlettend over geen uitgebrande hooglichten of dichtgeslibte zwarten in mijn foto te hebben. Ook hier zou dit niet het geval mogen zijn. Overal in de waterval zit nog detail.

                Misschien op het randje, en dit is steeds het dillema : om nog meer duidelijk detail te krijgen, moet je al snel kiezen voor het grauwe, grijze water, en dit ziet er dan ook niet fris meer uit...
                Van echte overbelichting is er hier geen sprake....indien je met het pipet meet zit je aan een maximum waarde van 251.....daar waar echt overbelicht = 255 is. Maar je zit wel te dicht op de rand ......ik zie onderaan de waterval helemaal geen doortekening meer. Water is heel moeilijk om perfect weer te geven zoals je zelf reeds aangaf...te veel compenseren maakt het water snel grauw. De weersomstandigheden waren hier te ver van optimaal om hier een foto van te maken die meer is dan goed. Je hebt er betere gemaakt in Schotland Dat ligt niet aan de fotograaf maar aan de situatie ter plaatse.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Glenbrittle

                  Bedankt voor de reacties.

                  Heb even een update gemaakt, rekening houden met jullie reacties. Hoop dat deze nu beter over komt ?

                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Glenbrittle

                    Ik vind het in ieder geval een plaat waar het maximale uit de situatie gehaald is; en voor mij is dit toch nog een mooie
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Glenbrittle

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties.

                      Heb even een update gemaakt, rekening houden met jullie reacties. Hoop dat deze nu beter over komt ?
                      Deze is toch beter...je ziet meer detail beneden aan de waterval.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Glenbrittle

                        Het slechte weer héél mooi vastgelegd.
                        Knap gedaan.
                        Grtjs

                        Comment


                        • #13
                          Re: Glenbrittle

                          Bedankt voor het kijken en reageren
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment

                          Working...
                          X