Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit mp3's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit mp3's

    Ik zou hier in itunes enkele cd's willen importeren. Ik kan kiezen voor aac of mp3.
    Ik ga voor mp3 maar vraag me af welke bitsnelheid ik moet nemen. Ik weet wel hoe hoger hoe beter maar wat is het beste kwaliteit/ grootte bestand?
    Vanan hoeveel kan je spreken van deftige mp3 klank, 128 lijkt me weinig zou 192 het minimum zijn?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Kwaliteit mp3's

    op welke boxen ga je het afspelen? Als het op je ingebouwde pcspeakertjes is maakt het helemaal niet uit. Op deftig materiaal zou ik gewoon de beste kwaliteit VBR nemen.

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit mp3's

      Oorspronkelijk geplaatst door PapaPol Bekijk bericht
      op welke boxen ga je het afspelen? Als het op je ingebouwde pcspeakertjes is maakt het helemaal niet uit. Op deftig materiaal zou ik gewoon de beste kwaliteit VBR nemen.
      Dat was mijn redenering vroeger ook. Resultaat? Duizenden mp3's in 128 kwaliteit. In de auto of op de computer geen merkbaar verschil, maar op een degelijk systeem mis je al snel wat diepte...
      Nu import ik cd's standaard aan 320. Geheugen is zo goedkoop geworden dat bestandsgrootte geen issue meer is...

      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit mp3's

        Is de bedoeling om deze zowel in de auto via de ipod als op mijn muziekinstallatie af te spelen. Ik had ergens gelezen dat mp3 vanaf 192 bits geen hoorbaar verschil geeft tov de cd ?

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit mp3's

          Toch wel, er is een duidelijk hoorbaar verschil, zeker als je audio installatie een beetje deftig is. Ik zit met hetzelfde probleem min of meer. Ik ben aan het twijfelen om de twee versies bij te houden. Mijn cd's dus importeren in een lossless formaat en daar vervolgens een mp3 versie van maken voor de ipod. Dit programma is vrij gekend voor het rippen:
          http://www.exactaudiocopy.de/

          Comment


          • #6
            Re: Kwaliteit mp3's

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Is de bedoeling om deze zowel in de auto via de ipod als op mijn muziekinstallatie af te spelen. Ik had ergens gelezen dat mp3 vanaf 192 bits geen hoorbaar verschil geeft tov de cd ?

            mir
            verkeerd gelezen... of verkeerde lectuur...

            128 - 192 is ok voor op een mp3 spelertje met oorstopkes maar vanaf gebruik bv op cd met autoradio die mp3's kan lezen met treffelijke autoinstallatie al merkbaar

            moet je echt eens vergelijken op een degelijke muziekinstallatie ( spreek nog niet van high-end) tov cd, en ja : ook de niet kenners horen al vaak het verschil ( hier thuis eens als onderwerp en in test gezet...)

            als al je muziek onmiddelijk in betreffelijk formaat staat kan je voor gelijk welk doeleind niet echt mislopen ( toch minstens 320 naar mijn mening), of misschien kan je FLAC als formaat ook onder de loep nemen
            Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

            Comment


            • #7
              Re: Kwaliteit mp3's

              Ik selecteer meestal het FLAC formaat.
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Kwaliteit mp3's

                Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Ik selecteer meestal het FLAC formaat.
                Hier ook FLAC. Ik ben zelfs volledig van MP3 afgestapt. Ik heb sinds een jaar een degelijke muziekinstallatie en het gevolg is nu dat alle muziek die opgenomen is in mindere kwaliteit ongenadig afgestraft wordt. Veel van mijn mp3's zijn niet meer om aan te horen (opgenomen in 256 kbps of minder). Op hoogste kwaliteit valt het mee maar er zijn toch nog verschillen te horen met een cd. FLAC geeft het beste resultaat .
                Het hangt er dus echt vanaf waarop je het gaat afspelen. Proberen is de boodschap.

                Comment

                Working...
                X